
W tym kraju sprzedaż Tesli eksplodowała
W reszcie Europy krach, a w Norwegii... rekordy firmy Elona Muska
W reszcie Europy krach, a w Norwegii... rekordy firmy Elona Muska
Norwegia może się poszczycić dominację elektryków na rynku. Samochody z tym napędem stanowią aż 96,9% wolumenu sprzedaży samochodów w czerwcu. 1/4 sprzedaży stanowi jeden model.
Potężny krach, a odbicie wątpliwe - zapowiada ekspert
Maj był dobrym miesiącem dla sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce. Rok do roku sprzedaż pojazdów zeroemisyjnych wzrosła o 42%.
Sypną pieniędzmi by ratować branżę
Mocno spadł popyt na samochody Tesli w Europie. Powiększa się krąg państw, w których odnotowano ogromny spadek sprzedaży. W wielu z nich jest to zniżka o około połowę.
Konkurencja na rynku samochodów elektrycznych jest coraz większa. Koncerny prześcigają się już nie tylko prezentowaniu nowych modeli, ale także w promocjach mających przyciągnąć klientów. Obniżki cen w pzrypadku BYD sięgają ponad 30%.
Rynek motoryzacyjny w Europie przeżywa transformację. Ta dotyczy nie tylko tego, że na drogach pojawia się coraz więcej elektrycznych samochodów, ale także tego, że te coraz częściej pochodzą od chińskich producentów. Jedna z firm z Państwa Środka stała się w kwietniu liderem sprzedaży w Unii Europejskiej.
Polski rynek motoryzacyjny dynamicznie się zmienia. Na ulicach widać coraz więcej samochodów elektrycznych. Tylko w pierwszych czterech miesiącach tego roku ich liczba zwiększyła się o 36%.
To już kolejna firma samochodowa, która w ostatnim czasie poinformowała o chęci zwolnienia pracowników. Tym razem chodzi o japoński koncern Nissan, który chce zredukować zatrudnienie o 15%.
Akcje Tesli od początku roku spadły o 44%, a tylko w poniedziałek o kolejne 6%. Niebawem spółka Elona Muska opublikuje nowy raport finansowy, ale mało kto spodziewa się pozytywnych wieści.
To historyczny moment dla chińskiego giganta w branży samochodów elektrycznych – BYD. Sprzedaż pojazdów firmy z Państwa Środka w pierwszym kwartale 2025 roku była wyższa o niemal 24% od dotychczasowego potentata w branży, czyli Tesli.
Choć nie wszystkie dane dotyczące światowych rynków za pierwszy kwartał 2025 roku są już dostępne, z części już opublikowanych widać wyraźnie, że sprzedaż Tesli spadła i to mocno. Jedynym rynkiem, gdzie zainteresowanie marką pozostaje niezmienne, jest Wielka Brytania.
Napięcie wokół należącej do Elona Muska firmy Tesla, która zajmuje się produkcją samochodów elektrycznych, narasta. W sprawę wkraczają funkcjonariusze Federalnego Biura Śledczego (FBI), którzy zbadają sprawę ataków na firmę należącą do szefa Departamentu ds. Efektywności Rządu w administracji Donalda Trumpa.
Rosnące koszty i spadająca rentowność to główne przyczyny kryzysu w branży motoryzacyjnej, w przez którą w najbliższym czasie przejdzie fala redukcji etatów. W Niemczech największe zwolnienia szykują się w Volkswagenie, gdzie pracę straci niemal 48 tys. pracowników.
Czy problemy Tesli związane ze spadkiem sprzedaży i coraz większą konkurencją ze strony chińskiego koncernu BYD wkrótce zostaną rozwiązane? Pomocną dłoń do firmy Elona Muska wyciągają Indie. Trzeci co do wielkości rynek samochodowy świata kusi Teslę nie tylko swoją wielkością, ale też bardzo korzystnymi warunkami prowadzenia działalności.
Tesla miała zrewolucjonizować branżę motoryzacyjną i zdominować elektryczną część sektora. Choć początkowo faktycznie mogło tak być, teraz nad firmą zebrały się czarne chmury. Sprzedaż w Europie w styczniu spadła o 45% względem tego samego okresu w roku ubiegłym, a wraz z nią w dół poleciała cena akcji spółki na giełdzie. Mało tego, na horyzoncie już majaczy rosnący w siłę przeciwnik w postaci BYD.
Mieszkańcy tego kraju stawiają na elektryki. Dane z końca 2024 ukazują, że aż blisko 90% nowych zarejestrowanych samochodów w tym państwie to pojazdy zasilanie wyłącznie akumulatorami elektrycznymi.
Chiny zmagają się z poważnym kryzysem gospodarczym, którego główną przyczyną jest utrzymujący się słaby popyt wewnętrzny, mimo wprowadzanych przez Pekin środków stymulacyjnych, takich jak obniżki stóp procentowych czy wsparcie dla rynku nieruchomości i akcji kredytowych. Inflacja konsumencka (CPI) niemal nie wzrosła w 2024 roku, a deflacja cen producentów (PPI) utrzymuje się już od 27 miesięcy, co wskazuje na trudną sytuację przemysłu.
Sensacyjny zwrot akcji w branży moto. Koncern samochodowy Stellantis N.V. wbrew wcześniejszym założeniom prosi Teslę o pomoc. Wszystko przez nowe regulacje UE, które wymuszają na producentach samochodów redukcję CO2. To właśnie przedsiębiorstwo Elona Muska wskazuje się jako ostatnią deskę ratunku, przed wysokimi karami. Analitycy UBS Group AG wskazują, że Tesla może liczyć w tym roku na niebotyczny zysk.
Rusza nowa odsłona programu „Mój elektryk”, który ma ułatwić Polakom zakup samochodów elektrycznych. Zwiększony budżet i uproszczone procedury mają sprawić, że więcej osób będzie mogło skorzystać z dopłat na pojazdy zeroemisyjne, obiecują autorzy inicjatywy.
Chiny kontynuują dynamiczną transformację w zakresie elektryfikacji motoryzacji, zbliżając się do celu wyznaczonego na 2035 rok znacznie wcześniej niż planowano. Jednocześnie intensyfikują eksport pojazdów hybrydowych do Europy. To wszystko efekt zmian w polityce celnej UE, które dotknęły samochody w pełni elektryczne.
Samochody elektryczne tracą na wartości szybciej niż pojazdy spalinowe, co potwierdzają dane z różnych krajów. Mimo że proces elektryfikacji rynku motoryzacyjnego przebiega wciąż w "dobrym kierunku", to problemy, z którymi się boryka, są coraz większe.
Zyski spadają drugi raz w ciągu 3 miesięcy
Rząd Wielkiej Brytanii będzie surowo karał firmy
Elektryczna rewolucja dzieje się na naszych oczach
CEO BMW, Oliver Zipse, wyraził zaniepokojnie transformacją motoryzacyjną w Unii Europejskiej. Niemiecki koncern wciąż nie podał daty rezygnacji z silników spalinowych. Czy BMW zdecyduje się na całkowitą transformację?
Islandia zajmuje pierwsze miejsce w rankingu państw oferujących najniższe ceny ładowania samochodów elektrycznych, według danych Europejskiego Obserwatorium Paliw Alternatywnych. Ostatnie miejsce w tym zestawieniu zajęła Norwegia. Jak na tle innych państw wypadła Polska?
W piątkowym głosowaniu Komisja Europejska zdecydowała o wprowadzeniu ceł na samochody elektryczne pochodzące z Chin. Zaskakująco duża liczba państw członkowskich wstrzymała się od głosu. Które kraje były za wprowadzeniu regulacji?
Toyota przesunęła datę rozpoczęcia produkcji samochodów elektrycznych w USA o prawie 2 lata. Branża zmaga się obecnie ze spadkiem popytu na nowe pojazdy. Czy wpływ na to może mieć obniżenie cen pojazdów elektrycznych z drugiej ręki?
Kupić można je znacznie taniej niż rok temu
Samochody elektryczne w Norwegii po raz pierwszy w historii przewyższyły liczbę samochodów benzynowych, podał The Guardian. Kraj ten planuje jako pierwszy zakończyć sprzedaż pojazdów spalinowych.
Europejski rynek samochodowy "po prostu nie istnieje"
Xiaomi zaskakuje po raz kolejny, tym razem dynamicznym wzrostem przychodów o jedną trzecią w ciągu roku. Znacznie wzrosły również zyski.
Samochody elektryczne z drugiej ręki tanieją z miesiąca na miesiąc. W ciągu 2 lat ceny używanych elektryków w Polsce spadły o 24%. Skąd wynika taki krach cen?
Potrzeba rozwoju elektromobilności w Polsce staje się coraz bardziej paląca. Według nowych projektów ustaw Ministerstwa Klimatu i Środowiska do 2030 roku liczba samochodów elektrycznych ma wzrosnąć ponad 13-krotnie.
Sprzedaż pojazdów elektrycznych Volkswagena w Europie spadła o prawie jedną czwartą w pierwszych trzech miesiącach roku, wynika ze świeżych danych. Okazuje się, że wbrew planom Unii Europejskiej, konsumenci wracają do diesla i benzyny.
Po osiągnięciu rekordowego poziomu w 2022 roku, ceny litu gwałtownie spadły. Zakres zniżki to ponad 80%! Na ten moment nic nie wskazuje na odbicie kursu surowca, ostrzegają eksperci.
Pojazdy elektryczne wcale nie są bardziej energooszczędne niż spalinowe, a zastąpienie tych drugich tymi pierwszymi… zwiększy emisję CO2! Tak twierdzą autorzy kontrowersyjnego raportu, w którym przekonują, że nie należy naśladować Norwegii w zakresie adopcji EV.
Po 10 latach Apple zdecydowało o zamknięciu projektu budowy autonomicznego pojazdu elektrycznego. Projekt angażował 2 tysiące pracowników i kosztował miliardy USD. Powodem miały być spodziewane zbyt niskie marże i duże opóźnienia w rozwoju projektu.