Chcesz wiedzieć, jak powstają gry wideo? W tym artykule poznasz kulisy pracy studiów deweloperskich w branży gier od momentu jej prototypu aż do produktu finalnego.
Pierwszym krokiem w procesie tworzenia gry jest pomysł. Powstawanie gry na bardzo wczesnym etapie można porównać do założenia startupu. Najważniejszy z punktu widzenia wydawcy jest chwytliwy pomysł, który w efektywny sposób może zostać zareklamowany do odbiorców. Tak jak startup, studio deweloperskie dysponuje określonymi zasobami i wiedzą, wedle której decyduje się na wypełnienie pewnej luki rynkowej.
W branży etap pomysłu na grę określa się mianem niebieskiego lub czerwonego oceanu. Niebieski ocean dotyczy sytuacji, gdy studio tworzy produkcję w zupełnie nowym wydaniu i kreuje własny świat przedstawiony. Przykładem produkcji tego typu jest Cyberpunk 2077, czyli tytuł rozwijany przez CD Projekt. Czerwony ocean dotyczy produkcji powielanej, która sprawdziła się w kontekście innego studia, a obecne ma przekonanie o tym, że potrafi daną grę zrobić lepiej.
Tutaj zaczyna się każdy projekt. Zasadniczo preprodukcja określa o co chodzi w grze, dlaczego ma być wykonana i co będzie potrzebne do jej stworzenia. Studio może mieć świetny pomysł na rodzaj gry oraz historię, którą chce ożywić, lub może też zbudować taką, która wykorzystuje pew