Wskaźnik PMI dla sektora usług w Wielkiej Brytanii był zgodny z oczekiwaniami. Gospodarka wciąż boryka się z problemami zwiazanymi z niedoborem pracowników, co jest pokłosiem brexitu.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo
S&P Global/CIPS Services Purchasing Managers' Index (PMI) dla Wielkiej Brytanii spadł w czerwcu do 53,7 pkt z 55,2 pkt odnotowanych w maju. Co istotne, odczyt był jednak zgodny z oczekiwaniami analityków. Należy zauważyć, że wskaźnik ten wciąż znajduje się powyżej poziomu 50, a więc granicy oddzielającej wzrost od spadku. Zatem to wolniejszy, ale trwały wzrost aktywności w sektorze. Konsumenci wciąż walczą z presją wynikającą z wysokiej inflacji.
“Sektor usług ponownie wykazywał oznaki niestabilności w czerwcu, ponieważ rosnące stopy procentowe i obawy o perspektywy gospodarcze Wielkiej Brytanii odbiły się na popycie klientów” - skomentował dla agencji Reutera Tim Moore, dyrektor ekonomiczny w S&P Global Market Intelligence.
Dodał również, że aktywność biznesowa rozwijała się najwolniej od trzech miesięcy, natomiast tempo wzrostu spadło od kwietniowego szczytu.
Źródło: Tr