Reklama
WIG82 636,85+1,32%
WIG202 439,21+1,85%
EUR / PLN4,31-0,13%
USD / PLN3,99-0,06%
CHF / PLN4,42+0,35%
GBP / PLN5,04+0,11%
EUR / USD1,08-0,07%
DAX18 504,32+0,15%
FT-SE7 964,62+0,41%
CAC 408 217,09+0,15%
DJI39 774,50+0,04%
S&P 5005 254,24+0,11%
ROPA BRENT86,41+0,83%
ROPA WTI82,52+0,98%
ZŁOTO2 213,74+1,00%
SREBRO24,80+0,94%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

raport finansowy Amazon za IV kwartał 2021

W ostatnim czasie Amazon opublikował wyniki finansowe za IV kwartał 2021 r. Przychody i zysk netto były znacznie wyższe niż przed rokiem. Wyniki spółki przewyższyły również oczekiwania analityków z Wall Street. Amazon może pochwalić się dynamicznym wzrostem przychodów z reklam oraz Amazon Web Services.

 

3 lutego w czwartek po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku Amazon opublikował wyniki kwartalne. W IV kwartale 2021 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 137,4 mld USD wobec 125,6 mld USD w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi wzrost o 9% rdr. Uzyskane przychody były zbliżone do szacunków analityków z Wall Street.

Zysk operacyjny uległ obniżeniu do poziomu 3,5 mld USD w porównaniu do 6,9 mld USD przed rokiem.

Reklama

W minionym kwartale spółka wypracowała zysk netto w wysokości 14,3 mld USD wobec 7,2 mld USD rok wcześniej, co stanowi wzrost o 99% rdr. Zysk na akcję wyniósł 27,75 USD w porównaniu do  14,09 USD przed rokiem.

W całym 2021 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 469,8 mld USD wobec 286,1 mld USD w poprzednim roku, co stanowi wzrost o 22%. W tym czasie spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 33,4 mld USD w porównaniu do 21,3 mld USD rok wcześniej. 

 

Amazon wśród największych

Mocnym punktem działalności spółki jest biznes chmurowy. W IV kwartale przychody z Amazon Web Services wzrosły o 40% i wyniosły 17,78 mld USD. Okazały się też nieco wyższe od szacunków analityków na poziomie 17,37 mld USD.

Dynamicznie rosnącym źródłem przychodów dla spółki są także reklamy. W minionym kwartale przychody z reklam wzrosły o 32% rdr i wyniosły 9,7 mld USD. Pod tym względem Amazon zajął trzecie miejsce na rynku wśród takich gigantów, jak Facebook i Google. Dla porównania warto wspomnieć, że w IV kwartale przychody Google z reklam wyniosły 61,2 mld USD, a Facebooka 32,6 mld USD.

Reklama

Amazon może też pochwalić się sporym zyskiem z IPO spółki Rivian, która jest producentem pojazdów elektrycznych. IPO miało miejsce w listopadzie. Amazon zainwestował ponad 1,3 mld USD w tę spółkę, a jego udział w akcjonariacie wyniósł 22,4%.

 

Co dalej?

Amazon przedstawił prognozę na kolejny kwartał. Spółka spodziewa się, że w I kwartale 2022 r. przychody będą mieścić się w przedziale pomiędzy 112 mld USD a 117 mld USD, co stanowiłoby wzrost o 3-8% w stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku. Według szacunków spółki zysk operacyjny wyniesie od 3 do 6 mld USD w porównaniu do 8,9 mld USD w I kwartale 2021 r.

W oświadczeniu prasowym CEO Amazona – Andy Jassy, który w zeszłym roku zastąpił na tym stanowisku słynnego Jeffa Bezosa, stwierdził, że pandemia nadal stawia przed firmą wiele wyzwań. Sytuacja skłoniła spółkę do znacznego podniesienia wynagrodzeń za pracę. Niedobór pracowników i presja inflacyjna były szczególnie odczuwalne w okresie świątecznym.

Amazon poinformował również, że podniesie cenę rocznego członkostwa Amazon Prime. Poprzednia podwyżka ceny Prime miała miejsce w 2018 r.

Reklama

Wyniki Amazona ucieszyły inwestorów. W notowaniach posesyjnych kurs akcji spółki wzrósł o 17%.

Czytaj więcej

Artykuły związane z raport finansowy Amazon za IV kwartał 2021