Najczęściej mówimy o najlepszych, najbogatszych i przynoszących największe zyski. Jednak po 2017 roku, warto także pomówić o najgorszych firmach, na które skarżyli się klienci na świecie. Wśród nich góruje agencja doradztwa kredytowego – Equifax. To właśnie to przedsiębiorstwo przeżyło traumatyczny rok ze względu na wielką gafę i setki tysięcy skarg klientów.
Do amerykańskiego Consumer Financial Protection Bureau trafiły skargi z 49 stanów oprócz Dakoty Północnej, dotyczące sprawozdawcy kredytowego Equifax. Niemniej jednak, w Dakocie Północnej skarżono się na inną firmę z branży kredytowej pod nazwą Experian. 2017 rok okazał się słaby szczególnie dla firm kredytowych. Klienci coraz częściej zamrażali swoje raporty w agencjach sprawozdawczości kredytowej (w tym Equifax i Experian). Do amerykańskiego Consumer Financial Protection Bureau, trafiło 30 500 skarg z USA na działalność Equifax. W efekcie czego akcje sprawozdawcy kredytowego znajdują się w trendzie spadkowym. Poza Equifax, klienci wysłali aż 88 000 skarg na inne firmy z branży doradztwa kredytowego, 47 000 na firmy windykacyjne oraz 29 000 na firmy hipoteczne.
Mimo, że Equifax nie był jedynym przegranym 2017 roku, to zdarzenia minionych 12 miesięcy znacząco osłabiają jego pozycję na rynku kredytowym. Equifax stał się ofiarą głośnej afery. W połowie 2017 roku, w wyniku ataku hakerskiego zostały złamane zabezpieczenie sprawozdawcy kredytowego. Wówczas hakerzy mieliby wykraść dane 143 mln Amerykanów, 400 tys. Brytyjczyków oraz nieznanej liczby Kanadyjczyków. Wśród danych te dotyczące: numerów ubezpieczeń, dat urodzin, nr