Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31+0,03%
USD / PLN4,00+0,14%
CHF / PLN4,43+0,08%
GBP / PLN5,05+0,14%
EUR / USD1,08-0,11%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

odnawialne źródła energii prezentacja

  • Santander Consumer Bank postanowił sprawdzić, które kategorie produktów były najczęściej kupowane przez klientów na raty po majowym otwarciu sklepów stacjonarnych.
  • Na przełomie II i III kwartału br. najbardziej popularne były odnawialne źródła energii, sprzęt AGD, meble i usługi turystyczne.
  • W okresie od maja do lipca br. Polacy chętniej zaciągali kredyt ratalny na rozwiązania OZE, odzież, sprzęt i usługi medyczne. Częściej inwestowali też w swoją edukację.

Santander Consumer Bank postanowił sprawdzić, jak zmieniły się przyzwyczajenia Polaków odnośnie zakupów na raty w kanale offline od przełomu wiosny i lata ubiegłego roku. Pewne rzeczy pozostają, jednak niezmienne i tak na czele zestawienia najchętniej wybieranych towarów w okresie od maja do lipca br. tradycyjnie znalazły się sprzęt AGD i meble. Są to kategorie, które zawsze cieszą się dużą popularnością w tym kanale sprzedaży ze względu na wysoką cenę oraz preferencję części klientów, którzy przed zakupem wolą obejrzeć upragniony produkt „na żywo” w sklepie. Jak wynika z wewnętrznych danych banku, w wyżej wymienionych miesiącach najczęściej sięgano również po panele fotowoltaiczne i pompy ciepła oraz usługi turystyczne, co miało zapewne związek z rozpoczęciem sezonu urlopowego.

Polacy więcej inwestują w siebie

Kategorią produktów z największym wzrostem, jeśli chodzi o sprzedaż ratalną offline w okresie od maja do lipca br. bezapelacyjnie okazały się rozwiązania OZE (o 303 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku). Nie jest to jednak jedyny skok. Jak wynika z danych zebranych przez Santander Consumer Bank, na przełomie II i III kwartału br. częściej kupowaliśmy również odzież, a także sprzęt i usługi medyczne (wzrost kolejno o 4, 58 i 18 proc. w zestawieniu z rokiem ubiegłym). Bardziej dbaliśmy też o swoją edukację. Wzrost kredytów ratalnych zaciąganych na tego typu usługi w okresie od maja do lipca br. uplasował się na poziomie 88 proc.

- Z analizy powyższych danych wynika, że obecnie Polacy częściej biorą kredyty na inwestycje w siebie. Może być to forma odreagowania po trudnym 2020 roku, gdzie wielu bało się nadprogramowych wydatków z uwagi na niepewność jutra albo rezygnowało ze szkoleń i kursów w obawie przed zarażeniem. Da się zauważyć, że w okresie od maja do lipca br. częściej sięgaliśmy też po sprzęt medyczny i prywatne usługi lekarskie. Na tę zmianę również mogła mieć wpływ pandemia – Polacy zmęczeni utrudnionym dostępem do państwowej opieki zdrowotnej, zdecydowali zająć się tym na własną rękę, choćby po to, by uniknąć kolejek i odwleczonych terminów wizyt – komentuje Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku. - Podobnie – zauważając, że ilość czasu jaką spędzają w domu przed ekranem monitora znacząco wzrosła – zdecydowali się oszczędzić pieniądze, inwestując je w ekologiczne rozwiązania i tym samym obniżyć rachunki za prąd. Zakupy na raty są idealną odpowiedzią na każdą z tych potrzeb ze względu na fakt, że pozwalają one rozłożyć klientowi spłatę produktu lub usługi na dogodny czas, na preferowanych przez niego warunkach, bez szkody dla domowego budżetu – dodaje.

Czytaj więcej