Philadelphia 76ers jest pierwszą drużyną NBA, z którą Socios nawiązało współpracę, dzięki czemu platforma angażowania fanów rozszerza swoją działalność na Stany Zjednoczone.
Aplikacja Socios, której właścicielem jest Chiliz, współpracowała już z wieloma ważnymi ligami sportowymi i drużynami na całym świecie. Do tej pory ich chlebem powszednim był międzynarodowy rynek piłkarski. Jednak obecnie Socios rozszerza swoją działalność na Amerykę Północną. Socios zrobił już pierwszy duży krok w tym kierunku, zawierając umowy z UFC, New Jersey Devils i Roush Fenway Racing.
Umowa z Devils pomogła w realizacji partnerstwa z 76ers, jako że obie drużyny są własnością tej samej firmy, Harris Blitzer Sports and Entertainment. Umowa z Sixers rozpoczyna się od sezonu 2021-22, który wystartuje 19 października.
Dyrektor ds. przychodów Sixers, Katie O’Reilly, wypowiedziała się na temat współpracy pomiędzy organizacją a aplikacją dla fanów.
Jesteśmy podekscytowani, że jesteśmy pierwszą drużyną w NBA, która współpracuje z Socios.com i przebija się przez globalną kategorię blockchain tutaj w Stanach. Zbudowali oni silne portfolio partnerów z całego świata w zróżnicowanym krajobrazie sportu i fanów.
O’Reilly mówiła dalej o celu drużyny i jej właściciela, jakim jest pobudzanie innowacji i zmian w NBA oraz partnerstwo z podmiotami podzielającymi te wartości. Ogłosiła również, że Philly nie może się doczekać, aby przedstawić fanom projekt w nadchodzących miesiącach. W informacji prasowej wyjaśniono, że jako partnerzy drużyny, Socios będzie “zintegrowany z reklamami i widocznymi w telewizji oznaczeniami na całym obszarze podczas meczów 76ers.