Meta Platforms opublikowała wyniki za IV kwartał ubiegłego roku oraz cały 2022. W handlu posesyjnym kurs właściciela Facebooka rośnie o ponad 18%. Zysk na akcję w IVQ wyniósł 1,76 USD wobec oczekiwanych 2,23 USD. Przychody osiągnęły wartość 32,17 mld USD (rynek oczekiwał 31,69 mld USD). Rynek euforycznie przyjął przede wszystkim rozszerzenie skupu akcji własnych aż o 40 mld USD.
W handlu posesyjnym Meta Platforms zyskuje już ponad 18%. Jutrzejsze otwarcie sesji na giełdzie w USA będzie niezwykle emocjonujące.
Według oczekiwań analityków dopiero druga połowa 2023 roku może przynieść poprawę sytuacji spółek, które czerpią największe korzyści z reklam. Według Refinitiv w I kwartale 2023 roku ma nastąpić kolejny spadek wyników finansowych Meta. To efekt potencjalnych cięć budżetów reklamowych.
Warto odnotować, że wydatki na reklamę w 2023 roku mają wzrosnąć o 3,3%, co jest najniższym szacowanym wzrostem od ostatnich 5 lat. Co więcej aż 2/3 reklamodawców uwzględnia recesję w budżecie, tym samym oczekując niższej konsumpcji.
Z ostatnich 4 kwartałów tylko w jednym przypadku wyniki finansowe zaskoczyły pozytywnie. Mowa o I kwartale 2022 roku. Wtedy zysk na akcję okazał się być wyższy od przewidywań o ponad 8% i osi