W ostatnim czasie wiele marek w swoich kampaniach marketingowych decyduje się na nawiązywanie do uniwersalnych wartości, takich jak relacje międzyludzkie czy pomaganie innym. Pandemia koronawirusa jeszcze bardziej spotęgowała tego typu działania – ze strony wielu firm mogliśmy obserwować pomoc lekarzom lub innym grupom społecznym, szczególnie dotkniętym przez sytuację. Czy tego typu akcje to chwilowy trend, a może wręcz przeciwnie – początek większej zmiany i swoistego „uczłowieczenia” marketingu?
Z raportu przeprowadzonego przez Accenture, w ostatnim kwartale 2020 roku, wynika, że konsumenci w naszym kraju podejmują coraz bardziej racjonalne decyzje zakupowe. Przykładowo, połowa konsumentów czyta składy kupowanych kosmetyków, a niewiele mniej przygląda się również składom produktów odzieżowych. Wydaje się, że z racji problemów klimatycznych i rozwoju społeczeństwa te tendencje będą się pogłębiały. Dodatkowo, ostatni kryzys sanitarny pokazał konsumentom, że bez wielu rzeczy, takich jak na przykład nowe ubrania czy dalekie podróże, możemy się po prostu obyć.
Opierając marketing swojej firmy na uniwersalnych wartościach warto pamiętać o tym jacy są i jacy prawdopodobnie będą w przyszłości nasi kupujący. Często oczekują oni od brandu czegoś więcej niż tylko produktu, a mając do wyboru markę, która jasno określa swoje wartości, wybiorą właśnie taką. Dobre intencje, transparentność oraz odwaga do wyrażania poglądów w kwestiach aktualnych i istotnych to właściwości marek, które są bez wątpienia cenione.
Wciąż zwiększająca się św