Import kosmetyków do Stanów Zjednoczonych zanotował w latach 2017-2019 wzrost o 14,9% do ponad 13,0 mld EUR. Natomiast w 2020 r. nastąpił spadek tego importu o 8,7% r/r.
W strukturze amerykańskiego importu najwyższą pozycję w 2020 r. zajęła Irlandia (21,8% importu).
Kosmetyki importowane z Polski o wartości 38,4 mln EUR stanowiły w 2020 r. zaledwie 0,3% importu kosmetyków do Stanów Zjednoczonych, co dało Polsce 27. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku. Niemniej jednak import z Polski charakteryzował się bardzo wysoką dodatnią dynamiką (49,4%).
Wielkość rynku
Rynek kosmetyków w Stanach Zjednoczonych wygenerował w 2020 r. szacunkową sprzedaż na poziomie 69,1 mld EUR. Statista przewiduje, że w wyniku pandemii wielkość rynku w 2021 nadal będzie niższa o 0,8% niż w 2019 r., a odbicie do poziomu przekraczającego wartość rynku sprzed COVID-19 nastąpi prawdopodobnie dopiero w 2022 r. Prognozy zakładają, że w latach 2022-2025 rynek będzie rósłw średnim tempie 4,1% rocznie, przewyższając analogiczny odczyt dla okresu sprzed pandemii, który wyniósł 2,5% rocznie (CAGR 2017-2019).
Największy udział w rynku ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2020 r. w Stanach Zjednoczonych wyniosła 32,5 mld EUR, stanowiąc 47,0% całkowitej sprzedaży branży.
W 2020 r. mieszkaniec Stanów Zjednoczonych wydał na kosmetyki średnio blisko 209 EUR. Do 2025 r. prognozuje się wzrost tej kwoty do prawie 251 EUR.
W 2020 r. 29% przychodów ze sprzedaży kosmetyków w Stanach Zjednoczonych było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest istotny wzrost tego udziału do 38% w 2024 r.