Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31-0,19%
USD / PLN3,99+0,07%
CHF / PLN4,43+0,42%
GBP / PLN5,04+0,09%
EUR / USD1,08-0,26%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,62+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 829,30+0,17%
S&P 5005 256,43+0,15%
ROPA BRENT86,91+1,41%
ROPA WTI83,07+1,65%
ZŁOTO2 220,87+1,33%
SREBRO24,86+1,18%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

izak rog

Pieniądze nie są najchętniej wybieranym przez Polaków tematem codziennych rozmów. Dzięki innowacyjnej serii „Porozmawiajmy o pieniądzach” ING Bank Śląski chce to zmienić. Do udziału w odcinkach zaproszono znanych influencerów – Karola Paciorka, Red Lipstick Monster, Martina Stankiewicza i Izaka, którzy pokazują wiele płaszczyzn i punktów widzenia na poruszane tematy. Dotychczasowe materiały na YouTube obejrzano już ponad 5 milionów razy, a to dopiero połowa akcji zaplanowanej do końca tego roku.

Akcja społeczna „Porozmawiajmy o pieniądzach” jest odpowiedzią na wyniki badań na temat podejścia Polaków do pieniędzy. Mimo, że większość ankietowanych uważa, że kwestia finansów powinna częściej pojawiać się w codziennych rozmowach, to jednocześnie powszechna jest niechęć do jej podnoszenia. 77% Polaków uważa, że ma prawo wydawać pieniądze na co chce. Jednocześnie 20% spotyka się z krytyką sposobu w jaki wydaje swoje fundusze. Kłopotliwe są też ustalenia dotyczące podziału rachunków wśród znajomych, gdyż 21% ankietowanych przyznało, że nie potrafi o tym rozmawiać[1].

Polacy niechętnie rozmawiają o pieniądzach z różnych powodów. Warto jednak zacząć od tego, że generalnie jako ludzie mamy odmienne podejścia do pieniędzy. Nawet jeśli jesteśmy świetnie dobraną parą czy przyjaciółmi od wielu lat i dobrze się dogadujemy, to możemy różnić się tym, jak myślimy o pieniądzach oraz wydatkach. Brak otwartego i szczerego dialogu rodzi niepotrzebne napięcia i wpływa na relacje. Jednak warto pracować nad tym, aby nasze rozmowy o pieniądzach były łatwiejsze, przekładały się na lepsze zarządzanie finansami i pozwalały nam bez stresu robić swoje – przekonuje dr Agata Trzcińska, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego.

Chcemy być marką dla zaradnych i przedsiębiorczych, dlatego od lat stawiamy na edukację finansową, co wyróżnia nas na tle innych marek. Wierzymy, że trzeba odczarować temat pieniędzy. Rozmowa o finansach, o domowym budżecie, to ważny element codziennego życia. To również pierwszy i niezbędny krok do ogarnięcia finansów. Cieszy nas żywa dyskusja, która rozgorzała w komentarzach pod naszymi filmami. Chcielibyśmy jednak, by rozmawianie o pieniądzach stało się elementem codziennego życia również poza internetem i aby przekładało się to na lepsze zarządzanie finansami, żebyśmy bez stresu mogli robić swoje – podkreśla Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim. 

Reklama

Do tej pory ukazały się trzy odcinki, z których odbiorcy mogli dowiedzieć się, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami:

Dzieleniem wspólnych wydatków (Karol Paciorek i Red Lipstick Monster)
https://youtu.be/DECSFKvHIoQ

Upominaniem się o zwrot pożyczonych pieniędzy (Karol Paciorek i Izak)

https://youtu.be/FpgIkdDpDcM

Krytyką sposobu w jaki wydajemy swoje pieniądze (Martin Stankiewicz i Red Lipstick Monster)
https://youtu.be/18c1tAE_aBQ

Reklama

W nadchodzących miesiącach seria rozmów będzie kontynuowana. W kolejnych odcinkach prowadzący poruszą tematy związane z niezależnością finansową, rozmową o zarobkach, a także prezentach.

Więcej o akcji „Porozmawiajmy o pieniądzach” na stronie: https://www.ing.pl/lp/porozmawiajmy-o-pieniadzach

Wszystkie odcinki dostępne będą na kanale YouTube ING Banku Śląskiego: https://www.youtube.com/ingpolska

Za koncept kreatywny kampanii oraz dobór twórców odpowiada agencja Fantasyexpo. Za nagrania i postprodukcję odpowiedzialny jest dom produkcyjny RHYTHM wraz z Fantasyexpo. Inicjatywa powstaje przy udziale Agencji GONG oraz domu mediowego MullenLowe Media Hub.

[1] Badania dla ING Banku Śląskiego przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej 1083 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Dodatkowo booster 300 osób dla przedziałów 18-26 oraz 27-35. Badanie wykonano metodą CAWI w dniach 27 - 31 maja 2021.

Czytaj więcej