Janusz Palikot pozyskuje pierwszy milion na beczki whisky, tym razem poprzez Tokenizację. Za tokenizację emisji odpowiada Rahim Blak i jego platforma Mosaico oraz giełda Kanga Exchange
Janusz Palikot tym samym dotarł do szerszej publiczności nie tylko z wizją polskiego kraftowego whisky, ale także nową formą inwestowania, którą jest tokenizacja.
Emisja tokenów pierwszego rocznika Beczek Whisky Palikota (Tokeny JPW21) trwa do końca tego roku, a już w styczniu zebrano 1 milion. Tym tempem beczki mogą zebrać 12 mln, ale Rahim Blak Ceo Mosaico wierzy, że zbierze 20 mln, bo zarówno rynek whisky, jak i tokenizacji dopiero raczkują, więc nowi interesariusze będą przybywać.
"Dlaczego Tokeny, a nie klasyczny equity crowdfunding, albo akcje firmy? Bo tu nie chodzi tylko o zebranie pieniędzy, ale zaprogramowany w tokenie cykl życia aktywa i obsługę inwestora! Kupując udział w beczce w formie tokena, można produkować stokenizowane whisky, które będzie można sprzedać na giełdzie, ale także wypić! Jak? Zapłacić tymi tokenami za prawdziwe whisky w e-sklepie Janusza Palikota, albo wypłacić sobie dywidendę z giełdy, gdzie Palikot podzieli się zyskami ze sprzedaży.
Naszym celem jest zaprogramowanie i zautomatyzowanie tego procesu, aby nie skończyło się tylko na pamiątkowym certyfikacie, który powiesicie na ścianie, albo hipotetycznych dywidendach. Tokeny mają dla Was zarabiać i Was angażować, a Wy nie musicie tego rozumieć, bo to ma po prostu działać:) a przy okazji, certyfikat też możecie sobie pobrać z portfela mosaico;)" - wyjaśnia Rahim Blak Ceo Mosaico.
Najważniejsze jest jednak to, że nie tylko technologia tu działa, ale za tokenami stoi t