Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31-0,20%
USD / PLN3,99-0,02%
CHF / PLN4,43+0,38%
GBP / PLN5,04+0,03%
EUR / USD1,08-0,18%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,62+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 781,98+0,06%
S&P 5005 253,87+0,10%
ROPA BRENT86,93+1,44%
ROPA WTI82,41+0,84%
ZŁOTO2 219,41+1,26%
SREBRO24,83+1,06%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

huuuge prospekt emisyjny

Przed nami pierwszy poważny debiut giełdowy w nowym roku, który jednocześnie będzie największym IPO spółki gamingowej w historii warszawskiego parkietu. Mowa oczywiście o Huuuge Games, developerze prostych, darmowych gier mobilnych, który chce zebrać z rynku niemal 1,7 mld złotych i jak dotąd wiele wskazuje, że mu się to uda. Czy pierwsza oferta publiczna Huuuge Games jest godna zainteresowania z perspektywy inwestora indywidualnego? Co warto o niej wiedzieć i na co zwrócić uwagę przed podjęciem decyzji o zapisaniu się na akcje?

Darmowe kasyno na smartfonie

Huuuge Games to spółka zajmująca się produkcją gier założona w 2014 r. przez jej obecnego prezesa Antona Gauffina. Od początku działalności Huuuge Games koncentruje się na grach mobilnych w formule F2P (free to play) z gatunku social casino, obecnie będąc jednym z najszybciej rozwijających się developerów w tym segmencie pod względem dynamiki wzrostu przychodów. Gry social casino zapewniają rywalizację pomiędzy użytkownikami w czasie rzeczywistym w rozgrywkach pokerowych, karcianych, czy z gatunku jednoręki bandyta (slot). Gry social casino nie zawierają jednak elementu hazardowego, gdyż nie można przekonwertować uzyskanych w grze punktów/żetonów na prawdziwe pieniądze.

Obecnie w portfolio Huuuge Games znajduje się kilkanaście gier mobilnych free-to-play, głównie z gatunku social casino, dostępnych na systemy operacyjne Android i iOS (Apple).

Najważniejsze z nich to:

  • Huuuge Casino (2015), ponad 10 mln pobrań w Google Play
  • Billionaire Casino (2016), ponad 10 mln pobrań w Google Play

Większość gier Huuuge Games została pobrana co najmniej 1 mln razy w Sklepie Play (Android) i wszystkie mają wysokie oceny użytkowników (większość powyżej 4.5).

Model biznesowy spółki zakłada wydawanie gier wyłącznie w formule free-to-play,

Reklama

co oznacza że są one darmowe do pobrania. Przychody są generowane przez reklamy wyświetlane w grach oraz za pomocą mikropłatności, które ułatwiają rozgrywkę i zapewniają jej ciągłość. Model rozgrywki jest zaprojektowany tak, aby użytkownicy otrzymywali ciągłe bodźce do dokonywania zakupów w grze. Mikropłatności w grach Huuuge Games rozpoczynają się od pakietów za 0,99 USD, kończąc na 399,99 USD i to właśnie one odpowiadają za niemal 99% całkowitych przychodów spółki. Huuuge Games w swoim prospekcie emisyjnym chwali się również stałym wzrostem współczynnika ARPDAU (ang. Average Revenue per Daily Active User; średni dzienny przychód na aktywnego użytkownika), który w trzecim kwartale 2020 r. wyniósł 1,37 dolara dla tzw. core portfolio (Huuuge Casino i Billionaire Casino).

W prospekcie znajdziemy porównanie ARPDAU z konkurencją wydającą gry mobilne F2P,

w którym Huuuge Games wypada wyjątkowo korzystnie (wykres słupkowy poniżej). Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że spółka porównuje ARPDAU ze swoich dwóch najbardziej dochodowych gier z całym portfolio konkurencji (grami social casino w przypadku Big Fish Games i Zynga), co jest typowym cherry pickingiem, mającym na celu ukazać spółkę w lepszym świetle. Spółka chwali się również stale rosnącym DPU (ang. daily paying users; dzienna liczba użytkowników dokonujących zakupów) dla swoich dwóch flagowych gier (core portfolio), a także DPU nowych gier, które od połowy 2019 r. przekracza liczbę płacących graczy flagowych gier. Aktualnie DPU dla core portfolio wynosi ponad 20 tys. graczy dziennie, zaś dla wszystkich pozostałych gier 25 tys. dziennie.

 

Szczegóły oferty Huuuge Games

Spółka w ramach pierwszej oferty publicznej chce zarówno sprzedać istniejące akcje, które należą do obecnych akcjonariuszy, jak i wystawić na sprzedaż akcje nowej emisji. IPO Huuuge Games obejmuje 18 350 000 istniejących akcji oraz 15 000 000 akcji z nowej emisji, co przy założeniu maksymalnej ceny emisyjnej na poziomie 50 PLN za sztukę oznacza, że spółka może zebrać maksymalnie 1 667 500 000 złotych (przy założeniu, że cena emisyjna dla inwestorów instytucjonalnych nie zostanie podwyższona). Będzie to największa pierwsza oferta publiczna spółki gamingowej na warszawskiej giełdzie.

Emisja nowych akcji stanowi 20,56% liczby dotychczasowych akcji spółki (72 946 595),

Reklama

jeżeli zaś Huuuge Games sprzeda wszystkie akcje po cenie 50 PLN za sztukę, będzie oznaczało to kapitalizację na poziomie 4 397 329 750 PLN (przy liczbie 87 946 595 akcji w obiegu). Spółka stanie się drugim pod względem wartości rynkowej podmiotem z segmentu game-dev na GPW (po CD Projekt).

Oferta jest skierowana przede wszystkim do inwestorów instytucjonalnych

Do inwestorów indywidualnych trafi 10% akcji z nowej emisji (1,5 mln sztuk), co stanowi zaledwie niecałe 4,5% całej oferty publicznej. IPO Huuuge Games jest nastawione w największym stopniu na spieniężenie się części obecnych akcjonariuszy, natomiast środki pozyskane z emisji nowych akcji mają zostać przeznaczone głównie na akwizycje innych podmiotów z branży gier mobilnych, które wykazują stabilne przychody (90%-95% środków). Pozostałe fundusze (5%-10%) posłużą na finansowanie dalszego długoterminowego wzrostu spółki, w tym rozwój nowych gier i rozwinięcie działań marketingowych. 

Wyniki finansowe Huuuge Games - czy darmowe gry dają zarobić?

Spółka w ostatnich latach może pochwalić się zauważalnym wzrostem przychodów każdego roku. W 2017 r. wyniosły one 152,1 mln dolarów, w 2018 r. było to już 236,13 mln dolarów (55% wzrostu r/r), a w 2019 r. 259,4 mln USD (9,85% wzrostu r/r). W pierwszych trzech kwartałach 2020 r. Huuuge Games osiągnęło przychody na poziomie 243,53 mln USD, co jest wzrostem o ponad 30% w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (187,3 mln USD). Zysk netto w tym czasie (I-IIIQ 2020) wyniósł 50,118 mln USD, w porównaniu do 6,112 mln USD rok wcześniej, co jest wzrostem o prawie 720% r/r i o ponad 250% w porównaniu do zysku za cały 2019 r. (14,2 mln USD).

Wzrost rentowności jest rzeczywiście imponujący trudno jednak nie odnieść wrażenia,

że jest to dość często praktykowany przez debiutantów window dressing pod IPO, czyli prezentowanie dynamiki wzrostów w sposób, mający w jak największym stopniu zainteresować potencjalnych inwestorów.

Mimo rekordowego zysku za 2020 r., Huuuge Games nie planuje wypłaty dywidendy. Jak dotąd również we wcześniejszych latach nie dochodziło do podziału zysku z akcjonariuszami.

Reklama

Czynniki ryzyka dla Huuuge Games

Spółka ma w swoim portfolio kilkanaście niskobudżetowych tytułów, co sugeruje że jej przychody są relatywnie dobrze zdywersyfikowane. Jednak już pobieżna lektura prospektu emisyjnego wskazuje na to, że wcale tak nie jest, ponieważ dwie flagowe gry odpowiadają aż za 95% całkowitych przychodów (Huuuge Casino: 61%, Billionaire Casino: 34%). Ponadto, spółka generuje 99% przychodów właśnie z mikropłatności dokonywanych przez graczy, zaś marginalna część generowana jest przez reklamy. To zaś oznacza, że potencjalny spadek zainteresowania graczy dwoma flagowymi tytułami będzie miał bardzo duży wpływ na przychody spółki.

Co więcej, nominalny spadek liczby użytkowników wcale nie musi być duży,

gdyż zaledwie 5,4% graczy (w 2019 r.) dokonało płatności w dwóch flagowych grach, będących filarem przychodów Huuuge Games. Zagrożenie to jest o tyle istotne, że segment gier mobilnych F2P z segmentu social casino jest wyjątkowo konkurencyjny i obecnie dostępnych jest co najmniej kilkanaście tytułów zbliżonych do Huuuge Casino i Billionaire Casino, które mają podobną popularność (ponad 10 mln pobrań w Google Play i ocenę powyżej 4.5).

Istotnym czynnikiem ryzyka jest również fakt,

że spółka czerpie przychody niemal wyłącznie z gier social casino, które mimo realnego braku powiązania z grami hazardowymi, są w pewnym stopniu narażone na ograniczenia geograficzne i regulacyjne. Huuuge Games w swoim prospekcie zapewnia, że gry tego typu nie są regulowane w sprecyzowany sposób na rynkach, na których są one dostępne. Istnieje jednak potencjalne ryzyko, że na części z dotychczasowych rynków gdy tego typu mogą zostać uregulowane na niekorzyść spółki. Huuuge Games jest również niemal w pełni zależne od platform należących do Google (Sklep Play) i Apple (AppStore), nie posiadając autonomicznych kanałów docierania do użytkowników. To zaś rodzi zagrożenie potencjalnej blokady dostępu do części gier spółki np. w przypadku zmian regulaminu dystrybucji aplikacji u wymienionych operatorów.

Gdzie można kupić akcje Huuuge Games podczas IPO?

To, co może najbardziej interesować inwestorów detalicznych, to kwestie organizacyjne związane z samym debiutem, czyli - gdzie i do kiedy można zapisać się na akcje Huuuge Games na rynku pierwotnym?

Zapisy są dostępne dla klientów posiadających rachunki inwestycyjne w jednym z sześciu biur maklerskich:

  • Ipopema Securities,
  • mBank – Biuro Maklerskie,
  • Biuro Maklerskie PKO BP,
  • Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska,
  • Dom Maklerski BDM
  • Noble Securities.
Reklama

Zapisy w transzy dla inwestorów indywidualnych rozpoczęły się w czwartek 28 stycznia, zaś koniec subskrypcji planowany jest na środę 3 lutego.

Co ciekawe, proces budowania księgi popytu obejmujący inwestorów instytucjonalnych,

który zgodnie z planem ma trwać od 27 stycznia do 4 lutego, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem instytucji. Prezes Huuuge Games podczas wideokonferencji zdradził, że księga popytu została w pełni pokryta w ciągu pierwszej godziny od uruchomienia subskrypcji dla inwestorów instytucjonalnych. Anton Gauffin nie wykluczył również możliwości podniesienia ceny emisyjnej powyżej maksymalnego progu 50 PLN za sztukę, właśnie ze względu na ogromny popyt. Jeśli do tego dojdzie, byłaby to nietypowa i jednocześnie druga w ciągu ostatnich miesięcy sytuacja, w której to inwestorzy instytucjonalni zapłacą więcej za akcje na rynku pierwotnym od inwestorów detalicznych.

Dokładnie tak stało się podczas grudniowej oferty spółki gamingowej People Can Fly - księga popytu została pokryta kilkukrotnie,

co skłoniło zarząd PCF Group do podniesienia ceny emisyjnej dla inwestorów instytucjonalnych z 46 PLN do 50 PLN za akcję. Mali inwestorzy mogą jednak być spokojni - za pojedynczą akcję Huuuge Games z pewnością nie zapłacą więcej (mniej zapewne też nie) niż 50 PLN, gdyż regulacje prawne zabraniają ustalenia ceny emisyjnej w subskrypcji dla inwestorów indywidualnych powyżej wartości maksymalnej zawartej w prospekcie emisyjnym.

Zgodnie z harmonogramem IPO, do 10 grudnia oferowane akcje zostaną przyznane subskrybentom, zaś planowany termin pierwszego dnia notowań na głównym rynku GPW to piątek 19 lutego.

URL Artykułu

Redukcja na zapisach Huuuge Games

Reklama

Do inwestorów detalicznych w ramach pierwszej oferty publicznej ma trafić 1,5 mln nowowyemitowanych akcji. Biorąc pod uwagę pierwsze doniesienia na temat ogromnego zainteresowania IPO ze strony instytucji, a także obserwując wiele pytań na temat debiutu w mediach społecznościowych, można oczekiwać że popyt na akcje w ramach subskrypcji dla indywidualnych uczestników rynku wielokrotnie przekroczy podaż.

To zaś będzie wiązało się z redukcją na zapisach,

czyli mechanizmem sprawiedliwego podziału w sytuacji zainteresowania przekraczającego liczbę dostępnych akcji. Ostateczny poziom redukcji zostanie ogłoszony przez spółkę dopiero po zakończeniu zapisów, można jednak liczyć na ograniczenie przydziału akcji o przynajmniej 90% (każdy zainteresowany otrzyma 10% akcji, na które się zapisał, jednocześnie otrzymując zwrot 90% wpłaconej kwoty).

URL Artykułu

Klauzula informacyjna

Powyższy artykuł nie jest rekomendacją inwestycyjną i nie ma na celu zachęcić lub zniechęcić kogokolwiek do wzięcia udziału w pierwszej ofercie publicznej Huuuge Games. Każdy inwestor detaliczny samodzielnie podejmuje decyzję o ewentualnym ulokowaniu kapitału w akcjach konkretnej spółki, czy to na rynku pierwotnym, czy wtórnym. Zakup akcji wiąże się z ryzykiem inwestycyjnym, za które bierzesz pełną i wyłączną odpowiedzialność. Jeżeli potrzebujesz pomocy edukacyjnej, zapraszam Cię do regularnego oglądania materiałów na naszym kanale YouTube.

Czytaj więcej