eToro, społecznościowa sieć inwestycyjna, ogłosiła dziś wprowadzenie LuxuryBrands – najnowszego dodatku do pakietu tematycznego Smart Portfolios, oferującego inwestorom długoterminową ekspozycję na branżę dóbr luksusowych.
Rynek dóbr luksusowych od zawsze opierał się przemijającym modom, zachowując niezbędną wartość i przyciągając klientów, czym zapewnił sobie kluczową siłę cenową.
„Pomimo cięć w wydatkach uznaniowych, spowodowanych pandemią, marki luksusowe zdecydowanie odbiły się od dna i z nawiązką utrzymały swoją wartość w świecie rosnącej inflacji” - powiedział Dani Brinker, szef portfeli inwestycyjnych w eToro. "”ch ponadczasowy charakter sprawił, że są odporne na zmiany w popycie konsumenckim. Zaś po skurczeniu się w 2020 r., w 2021 r. rynek wzrósł o 13 do 15 proc., osiągając przy tym wartość 1,14 bilionów euro.”
Ben Laidler, Global Markets Strategist w eToro, powiedział: „Akcje spółek luksusowych osiągały dobre wyniki w czasie pandemii, zarówno jeśli chodzi o ‘wąski’ luksus, taki jak moda, wyroby skórzane, uroda, jak i ‘szeroki’ luksus, w tym samochody, alkohole i odzież sportowa. Cieszą się one silnymi markami, dużymi marżami zysku i czynnikami wzrostu niepodlegającymi cykliczności, takimi jak ekskluzywność i status. To wszystko sprzyja wysokim wycenom i trendom, które utrzymają się niezależnie od niestabilności rynku.”
Przyspieszony rozwój handlu elektronicznego wzmocnił pozycję marek luksusowych, a sklepy internetowe stały się motorem ożywiającym sektor. Monobrandowe sklepy internetowe stanowią obecnie prawie połowę (40 proc.) punktów sprzedaży konsumenckiej.
„Chiny zaspokajają jedną trzecią popytu na dobra