SPRZEDAŻ
• Statista szacuje, że sprzedaż na światowym rynku odzieży obniżyła się w latach 2020-2021 w średnim tempie 5,2% rocznie, osiągając wartość 1269,8 mld EUR w 2021 r.
• Azja to największy rynek odzieży na świecie, w 2021 r. wartość jego przychodów wyniesie 492,8 mld EUR i będzie to 38,8% światowej sprzedaży.
• Największym importerem odzieży w 2020 r. były Stany Zjednoczone – z udziałem 19,1% w światowym imporcie.
EKSPORT
• Chiny są światowym liderem w eksporcie odzieży. W 2020 r. osiągnęły udział w rynku na poziomie 30,2%.
• W 2020 r. Polska była 11. największym eksporterem odzieży na świecie - z udziałem na poziomie 2,1% – oraz 9. największym importerem – z udziałem w wysokości 2,7%.
WYDATKI PER CAPITA
• Pierwszą pozycję na świecie pod względem wydatków per capita przeznaczanych na zakup odzieży zajmują mieszkańcy Hongkongu, którzy w 2021 r. wydali przeciętnie na ten cel 2 177 EUR. Drugie miejsce zajęli Norwegowie (1018 EUR), a trzecie – z niewiele mniejszą kwotą - Szwajcarzy (1 011 EUR).
• Średnie wydatki na odzież w Europie wyniosły w 2021 r. ponad 428 EUR.
**Materiał pochodzi z raportu PKO BP: BRANŻA ODZIEŻOWA Pozycja międzynarodowa polskich producentów w obliczu kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk