Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31+0,02%
USD / PLN4,00+0,15%
CHF / PLN4,43+0,07%
GBP / PLN5,05+0,13%
EUR / USD1,08-0,12%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

dobre pierwsze wrażenie

To już ostatnia prosta – mieszkanie lub dom czekają gotowe, a przed Tobą i kupującymi ostatnie formalności. Jeśli jednak chcesz, aby Twój klient zachował pozytywne wspomnienia z całego procesu, nie możesz teraz osiąść na laurach. Sposób, w jaki deweloper “przekaże klucze” i spisze protokół zdawczy może mieć wpływ na jego wizerunek i to, jaką opinie będą przekazywać o nim kupujący. 

W artykule przybliżamy 6 dobrych praktyk dewelopera i agenta nieruchomości, dzięki którym owocnie i możliwie bezkonfliktowo może zakończyć współpracę.

  • Twój klient właśnie kupił dom marze

    Jeśli jesteś pośrednikiem, zaczynanie od punktowania wad nieruchomości (nawet w dobrej wierze) to nie najlepszy pomysł. Pozwól przyszłym lokatorom nacieszyć się nową inwestycją i zwróć uwagę na jej dobre strony. Akcentowanie niedociągnięć mieszkania może sprawić, że niechcący pozostawisz klienta z poczuciem porażki, że oto zmarnował oszczędności życia. Bądź otwarty na sugestie, ale podkreślaj potencjał nowego lokum.

  • Każda nieruchomość jest unikalna

    Nawet jeśli nie wydaje się taka na pierwszy rzut oka. Jeśli jednak Ty nie dostrzeżesz w niej wyjątkowości, to prawdopodobnie klient tym bardziej. Znajdź kilka interesujących cech miejsca, które sprzedajesz. Może będzie to historia budynku albo dzielnicy, w której on się znajduje? Znajdź wspólne cechy między nieruchomością a jej przyszłymi mieszkańcami, np.: “Widzę, że przyjechał pan rowerem. Świetnie się składa, bo w pobliżu biegnie malownicza trasa rowerowa, a na terenie osiedla są bezpieczne rowerowe parkingi”. Taka uwaga nie tylko przedstawia okolicę w dobrym świetle – jest też dla klienta znakiem, że ma do czynienia z uważnym, wrażliwym profesjonalistą.

  • Spacer po osiedlu

    Jest szczególnie dobrym posunięciem w przypadku sprzedawania nieruchomości wielorodzinnych. Nawet jeśli klient podjął już decyzję, warto oprowadzić go po częściach wspólnych i opowiedzieć o całym projekcie. Zobaczenie przestrzeni na własne oczy i poznanie jej możliwości, utwierdzi go w przekonaniu, że podjął najlepszą decyzję.
     
  • Miejsce podpisywania umów i protokołów ma znaczenie

    Często wiele formalności dopełniamy w pobliżu placu budowy. Bez względu na to, czy przyjmujesz klienta w prowizorycznym biurze czy w agencji, warto zadbać o wyjątkową oprawę dla tej chwili. Lampka szampana, aromatyczna kawa czy szczere pogratulowanie decyzji ma spore znaczenie. Znajdź moment na małą, nawet symboliczną, celebrację. W przeciwnym razie Twój klient może odnieść wrażenie, że jest dla Ciebie tylko kolejnym numerem w tabeli przychodów. A to raczej nie sprawi, że w przyszłości będzie miał ochotę ponownie nawiązać współpracę lub poleci Cię swoim znajomym, którzy właśnie poszukują mieszkania.
  • Bądź o krok przed klientem

    Po odbiorze mieszkania czeka go jeszcze szereg formalności, np. wymiana dokumentów, nawiązanie umów z dostawcami mediów, aktualizacja danych w Urzędzie Skarbowym, bankach i ubezpieczalniach, opłacenie podatków od nieruchomości, wybór dostawcy Internetu itd. Warto przygotować swojemu klientowi podstawową check-listę i dać parę cennych wskazówek (np. u kogo wykupić usługi telekomunikacyjne i w jakim abonamencie). To w sumie drobny gest, ale daje klientowi jasny komunikat – może liczyć u Ciebie na autentyczne wsparcie. Taką nieco nadprogramową pomoc z pewnością na długo zapamięta.

  • Utrzymaj kontakt po odbiorze mieszkania

    Kilka dni czy tygodni jest kluczowych. Warto po zakończeniu współpracy jeszcze nie zapominać całkowicie o kliencie i zadzwonić, aby dopytać, czy wszystko w porządku. Małe gesty budują zaufanie.

Dlaczego to wszystko jest ważne?

Stawką w całym procesie sprzedaży jest nie tylko sfinalizowanie konkretnej transakcji, ale też budowanie wizerunku profesjonalnego dewelopera (więcej o praktyce skutecznego brandingu pisaliśmy tutaj). Pozytywne doświadczenie klienta wprawia w ruch marketing rekomendacyjny. Sprawią też, że wszelkie negocjacje czy sporne kwestie przebiegają w dużo lżejszej atmosferze, niż gdy na linii klient-deweloper od początku iskrzy. Nadanie relacjom z klientem bardziej personalnego i nakierowanego na potrzeby klienta charakteru to może nie najważniejszy aspekt pracy dewelopera, ale z pewnością jeden z koniecznych.

 

Reklama

Tekst miał swoją premierę na blogu Otodom: Przekazanie kluczy - czy to koniec? O sztuce wywierania dobrego wrażenia - Blog Otodom

Czytaj więcej