O 125% drożeją dziś na debiucie na NewConnect akcje producenta sprzętu siłowego i fitnessowego, spółki Olymp. Firma pokazała siłę, wychodzi powoli z pandemicznego dołka.
Olymp pokazuje siłę podczas debiutu. Notowania producenta sprzętu siłowego i fitness rosną dziś na debiucie na NewConnect o 125% (stan na 15:30).
W styczniu siłownie pękają w szwach, a producenci sprzętu z przytupem wchodzą na parkiet! Wymarzony debiut Olymp na NewConnect +100%. #olymp pic.twitter.com/abF2FnBJqx
— Piotr Rosik (@PiotrRosik) January 24, 2023
Gratulujemy OLYMP S. A. udanego debiutu na rynku NewConnect
— GPW (@GPW_WSExchange) January 24, 2023
Emitent jest producentem i dostawcą kompleksowych rozwiązań dla branży fitness. #Olymp jest 3️⃣6️⃣2️⃣ spółką notowaną na NewConnect oraz 1️⃣ debiutem na tym rynku w 2023 roku.#witamynaNewConnect pic.twitter.com/pT7a7U4lpz
Olymp działa od 1972 roku na rosnącym rynku
Olymp produkuje sprzęty siłowe i fitness od 1972 roku. Jego portfolio obejmuje ławki, stojaki do ćwiczeń oraz urządzenia wielostanowiskowe przeznaczone do sal gimnastycznych, rehabilitacyjnych i obiektów sportowych. „Wytwarzane przez nas sprzęty fitness certyfikowane są znakiem jakości TÜV” – chwali się Olymp.
Spółka Olymp sprzedaje swój sprzęt i usługi głównie przez sklep internetowy. Kieruje swoje produkty i usługi do trzech segmentów rynku fitness: do klubów (główne źródło przychodów), do hoteli i siłowni (rynki wertykalne), oraz do klienta indywidualnego. Olymp ma swoje marki: OLYMP CLASSIC (marka podstawowego sprzętu fitness), oraz OLYMP NEW GENERATION (marka premium – sprzęt fitness, który wyróżnia nowoczesny design).
„W celu dostosowania oferty do wymagań stawianych przez rynek, Spółka nawiązała współpracę z Core Health & Fitness, tak aby dostosować swoją ofertę do wymagań stawianych przez rynek. Mamy pełną świadomość, że Sprzęt tworzony przez Core Health & Fitness należy do najbardziej nowoczesnych i innowacyjnych na świecie. Dlatego też mocno wpisuje się w ofertę jaką składamy naszym klientom. […] OLYMP realizuje sprzedaż w kanale B2C oraz poprzez własny sklep internetowy. Poza produkcją, sprzedażą i serwisem. Spółka oferuje również profesjonalne doradztwo przy zagospodarowaniu przestrzeni użytkowej w klubach fitness oraz szerokie wsparcie marketingowe, które wpływa na rozpoznawalność i pomaga zwiększyć przychody klubu. Tym samym maksymalizowana jest stopa zwrotu z danego przedsięwzięcia. Sprzęt OLYMP jest dostarczany do odbiorców przy współpracy z wyspecjalizowanymi podmiotami spedycyjnymi oraz kurierskimi lub w formule EXW” – czytamy na stronie spółki Olymp.
W dokumencie informacyjnym Olymp zwraca uwagę, że globalna branża fitness rozwija się stabilnie i dynamicznie z roku na rok. Według analityków z Allied Market Research branża ma urosnąć do 15,2 mld USD w 2027.
Zobacz również: Znany dom maklerski obniżył rekomendacje dla dwóch dużych polskich producentów gier notowanych na GPW
Olymp wychodzi z pandemicznego dołka
Spółka Olymp, jak cała branża fitness, miała dość ciężki czas z uwagi na pandemię. I to widać po wynikach. Jak podała firma, w 2021 r. miała przychody na poziomie 2 mln zł, w porównaniu do 2,3 mln zł w 2020 roku, czyli spadły one o -9%. W 2019 roku Olymp miał 84 tys. zł zysku, w kolejnych latach generował jednak straty (2020: -143 tys. zł, 2021: -368,4 tys. zł). W okresie I-III kwartał 2022 Olymp zarobił 66,3 tys. zł przy przychodach 1,72 mln zł. Spółka generalnie ma ujemne wskaźniki rentowności.
Zobacz również: Kolejna spółka gamingowa zadebiutowała na głównym rynku GPW, sektor producentów gier powoli podnosi się z kolan
Wyniki finansowe Olymp
„Powyższe było skutkiem przede wszystkim istotnego ograniczenia popytu na sprzęt fitness, wynikającego z trwającego w roku 2020 i 2021 zamknięcia siłowni z powodu epidemii koronawirusa. Następstwem osiągniętych wyników finansowych było pogłębienie straty z lat ubiegłych do kwoty -1,98 mln zł. Istnieje ryzyko, że przychody i wyniki spółki nie będą rosły w stopniu wystarczającym do pokrycia straty. Utrzymanie się wskazanej wyżej tendencji może przełożyć się na problemy z płynnością finansową Spółki, a ponadto dalsze perspektywy rozwoju. Emitent mityguje wskazane ryzyko poszerzając swoją ofertę, jak również ograniczając koszty stałe. Nadmienić należy, że III kwartał 2022 r. Emitent zakończył z zyskiem netto 48,8 tys zł, przy przychodach wynoszących 725 tys. zł. Emitent ocenia, że na rynku następuje normalizacja po okresie zawirowań roku 2020 i 2021, co daje perspektywy polepszenia wyników” – napisała spółka w dokumencie informacyjnym.
Zobacz również: Polski gigant surowcowy chce produkować sztabki złota dla inwestorów detalicznych
Spółka Olymp powstała w 1972 roku w Golędzinowie
Obecnie kieruje nią Sylwia Czepiżak, która ukończyła studia magisterskie w Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu, a od 2002 roku związana z branżą fitness jako trener, szkoleniowiec i osoba zarządzająca. Spółkę kontroluje Hubert Sommerrey i Sommerrey & Partners Kancelaria Radców Prawnych (łącznie mają 50,47 % głosów w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu).
Akcjonariat spółki Olymp
Źródło: spółka