Południowokoreański serial „Squid Game" jest jak dotąd najlepszą pod kątem liczby wyświetleń produkcją Netflixa. Na swoim profilu na Twitterze amerykańska spółka chwali się, że „Squid Game" oficjalnie zdobył uznanie 111 milionów fanów.
Przypomnijmy, że premiera serii obyła się 17. września a zatem, żeby osiągnąć ten sukces, wystarczyło zaledwie 27 dni. Poprzednim rekordzistą był brytyjski dramat kostiumowy „Bridgerton” (został obejrzany przez 82 miliony widzów w ciągu pierwszych 28 dni grudnia 2020 roku).
W próbie oszacowania wpływu serialu na performens spółki Netflix przydatny będzie jeszcze dłuższy wycinek historii – na wykresie ukazującym liczbę nowych subskrypcji zaznaczono daty premier najpopularniejszych produkcji 2020 roku:
Źródło: https://observer.com/2020/12/netflix-most-watched-tv-shows-2020-originals-ratings-viewership-umbrella-academy-tiger-king-queens-gambit/
W artykule o spółkach z grupy FAANG…
przytaczałam opinie analityków, według których Netflix nie ma w ręku innych asów niż wydawanie kolejnych miliardów dolarów na oryginalny kontent oraz podnoszenie cen abonamentów (co uczynił w grudniu zeszłego roku).
Ponadto z oficjalnych planów spółki da się wyczytać, że jakiś czas temu postanowiono uczynić kontent bardziej zróżnicowanym kulturowo. Spółka dostrzegła zagrożenie w fakcie, że 83% jej subskrybentów pochodzi z USA oraz Kanady i zdecydowała się wykonać ukłon w stronę innych krajów. Patrząc na sukces „Squid Game" plany te są wiernie realizowane. Według niektórych danych w ciągu ostatnich