Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że po wystawieniu zlecenia oczekującego na platformie forexowej ono po jakimś czasie po prostu…zniknęło? Okazuje się, że istnieje kilka przyczyn takiego stanu rzeczy. Ten ciekawy i trochę tajemniczy temat postaramy się rozwinąć w poniższym artykule.
Okazuje się, że zlecenie oczekujące, które złożyliśmy na platformie forexowej może zniknąć. Nie jest to wina brokera lub źle działającej platformy tradingowej. Najbardziej banalna przyczyna znikania zleceń oczekujących bez jego zrealizowania ma miejsce wtedy, gdy podczas składania zlecenia zaznaczymy opcję wygaśnięcia zlecenia. W niektórych platformach czas wygaśnięcia zlecenia ustawiony jest domyślnie, w innych trzeba ustawiać go ręcznie. Dlatego w przypadku, gdy ustawimy czas wygaśnięcia na następny dzień, to w przypadku nieosiągnięcia ceny podanej w zleceniu ono po prostu wygaśnie o wyznaczonym czasie.
Czas wygaśnięcia zlecenia jest jednym z kilku parametrów, które ustawiamy podczas składania zlecenia oczekującego (inne to oczywiście wielkość lota, wartość zlecenia obronnego stop loss i zlecenia take profit). Ustawienie czasu wygaśnięcia zlecenia jest bardzo proste. Wystarczy w oknie zlecenia zaznaczyć opcję czasu wygaśnięcia i podać datę oraz godzinę, kiedy zlecenie ma wygasnąć.
Wystarczy, że klikniemy w istniejące zlecenie oczekujące i użyjemy opcji Modyfikuj. Wtedy możemy dowolnie zmienić parametry takiego zlecenia, w tym czasu wygaśnięcia.
Wykres 1. Zlecenie oczekując