Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31+0,00%
USD / PLN3,99-0,01%
CHF / PLN4,43+0,00%
GBP / PLN5,04-0,02%
EUR / USD1,08+0,00%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,62+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 232,81+1,87%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

biznes radar ci games

CI Games wypracowało w I półroczu 2021 r. 49,2 mln zł skonsolidowanych przychodów, co stanowi ponad 80 proc. wzrost r/r. Na uwagę zasługuje bardzo wysoka rentowność EBITDA, która wyniosła 60 proc. Wynik EBITDA zamknął się na poziomie 29,6 mln zł, a zysk netto 13,6 mln zł, co oznacza prawie 3-krotny wzrost do analogicznego okresu 2020 r.

Na wyniki I półrocza największy wpływ miała udana premiera gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2, która odbyła się 4 czerwca br. W raportowanym okresie widoczne jest niecałe cztery tygodnie sprzedaży gry, jednocześnie w II kwartale została zaksięgowana zdecydowana większość kosztów marketingu tytułu.

- Bardzo się cieszę z udanej premiery gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2, która mocno przełoży się na wyniki za cały 2021 oraz wyniki w kolejnych latach. Jestem bardzo zadowolony z sukcesu komercyjnego tytułu. Jest to jednocześnie najlepiej jak dotąd oceniana odsłona w serii, zarówno przez graczy jak i krytyków – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.

Najnowsza część snajperskiej serii w niespełna dwa miesiące przekroczyła próg rentowności i zwróciła spółce kwotę 30 mln zł przeznaczoną na produkcję i marketing tytułu. Od daty debiutu, do końca sierpnia 2021 roku gra SGWC2 sprzedała się w nakładzie ponad 560 tys. egzemplarzy.

Reklama

- SGWC 2 to ważny kamień milowy w rozwoju CI Games S.A. Częścią naszej strategii jest konsekwentny dalszy rozwój serii. Już w pierwszej połowie 2020 roku rozpoczęliśmy planowanie oraz tworzenie koncepcji następnej gry snajperskiej, w tym poczyniliśmy istotne prace związane z procesem zmiany silnika i ujednoliceniem technologii, na której tworzymy obecnie wszystkie nasze duże tytuły. Z początkiem lipca 2021 prawie cały zespół z warszawskiego studia dołączył do projektu i rozpoczęliśmy etap prac produkcyjnych – dodaje Marek Tymiński.

Spółka zwraca uwagę, że dotychczas duża część sprzedaży gry dotyczyła nośników fizycznych, w kolejnych kwartałach większą sprzedaż ma stanowić wersja dedykowana nośnikom cyfrowym, przez co wzrośnie marża na sprzedaży produktu.

W opublikowanym 25 czerwca br. raporcie analitycznym, analitycy BM PKO BP prognozują, że w 2021 roku zysk netto CI Games wzrośnie do 31,4 mln zł.

W ocenie spółki na wynik roczny przede wszystkim pozytywnie wpłynie dalsza sprzedaż gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2 wsparta sprzedażą gier z back catalogue szczególnie w okresie IV kwartału.

Największym projektem, który realizuje obecnie CI Games jest Lords of the Fallen 2. Zespół Hexworks  (wewnętrzny zespół grupy zarządzany ze studia w Barcelonie) jest na etapie pełnej produkcji tytułu. Spółka w kwietniu 2022 roku chce dysponować grą na etapie w pełni do przejścia z niemal całym zaplanowanym kontentem. CI Games pozostanie w etapie polishingu gry tak długo, aby zapewnić jej należytą jakość i sprostać oczekiwaniom graczy.

Reklama

***

CI Games:

CI Games to niezależny globalny deweloper i wydawca gier wideo ze studiami produkcyjnymi w Warszawie, Barcelonie, Bukareszcie i Stanach Zjednoczonych. Założona w 2002 r. spółka jest znana na świecie z serii Sniper Ghost Warrior (ponad 11 mln sprzedanych egzemplarzy) czy Lords of the Fallen (ponad 3 mln sprzedanych egzemplarzy). W 2018 r. CI Games powołało spółkę córkę - United Label, która skupia się na produkcji mniejszych, ale ambitnych gier jak np. Röki, Eldest Souls, czy Tailes of Iron.

Czytaj więcej