23 lipca znana spółka z branży mediów społecznościowych – Twitter – opublikowała wyniki kwartalne. Chociaż przychody były niższe od oczekiwań analityków, a kwartał zakończył się stratą, spółka mogła się pochwalić wzrostem liczby aktywnych użytkowników.
23 lipca przed sesją na amerykańskim rynku Twitter opublikował wyniki finansowe za II kwartał 2020 r. Przychody wyniosły 683 mln USD wobec 841 mln USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi spadek o 19% rok do roku. Uzyskane przychody okazały się też niższe od szacunków analityków z Wall Street na poziomie 707 mln USD. Strata na akcję wyniosła 1,39 USD, co w istotnym stopniu ma związek z obciążeniem odroczonym podatkiem dochodowym, przez co wynik ten nie był porównywalny z prognozami analityków. Dla spółki najważniejsza jest jednak monetyzowalna dzienna liczba aktywnych użytkowników (mDAU). Tę właśnie liczbę Twitter zwiększył o 34% w stosunku do analogicznego kwartału ubiegłego roku. Obecnie Twitter ma 186 mln takich użytkowników, co jest lepszym wynikiem od prognozy analityków na poziomie 172,8 mln.
Przychody z reklam spadły natomiast o 23% r/r do poziomu 562 mln USD. Ze względu na pandemię koronawirusa wiele firm oszczędza na wydatkach reklamowych, a wiele ważnych wydarzeń kulturalnych i sportowych zostało odwołanych. Spółka zwróciła jednak uwagę, że w czerwcu sytuacja już i tak uległa poprawie, a w ostatnich trzech tygodniach miesiąca przychody z reklam były już tylko o 15% niższe niż w analogicznym okresie