Chińska spółka Canaan Creative, będąca jednym z czołowych producentów sprzętu do kopania bitcoina (BTC), jako pierwsza firma tego typu zadebiutuje w środę 20 listopada na amerykańskiej giełdzie Nasdaq. Spółka początkowo chciała zebrać w ramach IPO kwotę 400 mln dolarów, która potem została zmniejszona do 200 mln, aby finalnie osiągnąć oczekiwana sumę 100 milionów. Czy wejście na amerykański parkiet chińskiej firmy zajmującej się tak dynamiczną i nieprzewidywalną działalnością w obliczu napięć związanych z wojna handlową ma jakiekolwiek szanse na sukces?
Drugi pod względem wielkości producent koparek opartych na wyspecjalizowanych układach ASIC od ponad roku bezskutecznie próbował wejść na giełdę HKEX w Hong-Kongu. Do debiutów nigdy jednak nie doszło najprawdopodobniej ze względu na nieprzychylny stosunek giełdy HKEX do podmiotów, których działalność jest bezpośrednio związana z bitcoinem, a także z powodu zeszłorocznego załamania koniunktury na rynku kryptowalut.
Udało się to jednak na amerykańskiej giełdzie Nasdaq - Komisja Giełd i Papierów Wartościowych SEC zatwierdziła pod koniec października prospekt emisyjny Canaan Creative. Chińska spółka w ramach pierwszej oferty publicznej wyemituje 10 mln akcji z ceną docelową w przedziale 9-11 dolarów, licząc na pozyskanie funduszy w wysokości 100 mln dolarów, wcześniej dwukrotnie obniżając o połowę swoje oczekiwania. Spółka będzie notowana pod symbolem NASDAQ:CAN. Debiut został zaplanowany na 2