Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

akcje Facebook

29 stycznia po sesji na amerykańskim rynku gigant mediów społecznościowych Facebook zaprezentował swe wyniki kwartalne. Pomimo, że wyniki okazały się lepsze od oczekiwań analityków, w notowaniach posesyjnych kurs akcji spadł o 6%.

 

29 stycznia w środę po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku Facebook opublikował swe wyniki finansowe za IV kwartał 2019 r. Uzyskane przez spółkę przychody przewyższyły szacunki analityków z Wall Street i wyniosły 21,08 mld USD wobec oczekiwanych 20,89 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 2,56 USD wobec oczekiwanych 2,53 USD.

Przychody spółki były wyższe o 24,7% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Chociaż jest to imponujący wynik, niektórzy komentatorzy zwracają uwagę, że jest to czwarty kwartał z rzędu, kiedy przychody spółki rosną o mniej niż 30%.

Dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) wyniosła 1,66 mld wobec spodziewanych 1,65 mld. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) była zgodna z szacunkami i wyniosła 2,5 mld. Szacowany średni przychód na użytkownika (ARPU) wyniósł 8,38 USD.

Reklama

Obecnie Facebook ma ponad 2,89 mld użytkowników korzystających z rodziny jego aplikacji w porównaniu z 2,8 mld w poprzednim kwartale. Miara ta obejmuje łącznie użytkowników jego głównej aplikacji, Instagrama, Messengera i WhatsApp. W USA i Kanadzie baza użytkowników Facebooka wzrosła do 190 mln z poziomu 189 mln w poprzednim kwartale. Baza użytkowników Facebooka w Europie zwiększyła się do 294 mln z poziomu 288 mln w poprzednim kwartale.

CEO Facebooka – Mark Zuckerberg w swym oświadczeniu podsumował osiągnięte wyniki następującymi słowami: „Mieliśmy dobry kwartał i mocny koniec roku, a nasza społeczność i biznes wciąż rosną. Pozostajemy skupieni na budowaniu usług, które pomagają ludziom pozostawać w kontakcie z tymi, na których im zależy.”

W minionym roku Facebook zmagał się z licznymi przeszkodami regulacyjnymi. W czerwcu spółka ogłosiła projekt waluty cyfrowej Libra, który od tamtej pory boryka się z naciskami ze strony organów prawodawczych i regulacyjnych na całym świecie, tracąc kluczowych partnerów w tym przedsięwzięciu.

W lipcu spółka zgodziła się zapłacić Federalnej Komisji Handlu rekordową karę w wysokości 5 mld USD w związku z aferą Cambridge Analytica. Spółka musi się także zmierzyć z czterema odrębnymi dochodzeniami antymonopolowymi, które zostały wszczęte w minionym roku.

W środę spółka ogłosiła program skupu akcji własnych o wartości 10 mld USD.

W notowaniach posesyjnych kurs akcji giganta mediów społecznościowych spadł o 6%.

Czytaj więcej