29 stycznia po sesji na amerykańskim rynku gigant mediów społecznościowych Facebook zaprezentował swe wyniki kwartalne. Pomimo, że wyniki okazały się lepsze od oczekiwań analityków, w notowaniach posesyjnych kurs akcji spadł o 6%.
29 stycznia w środę po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku Facebook opublikował swe wyniki finansowe za IV kwartał 2019 r. Uzyskane przez spółkę przychody przewyższyły szacunki analityków z Wall Street i wyniosły 21,08 mld USD wobec oczekiwanych 20,89 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 2,56 USD wobec oczekiwanych 2,53 USD.
Przychody spółki były wyższe o 24,7% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Chociaż jest to imponujący wynik, niektórzy komentatorzy zwracają uwagę, że jest to czwarty kwartał z rzędu, kiedy przychody spółki rosną o mniej niż 30%.
Dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) wyniosła 1,66 mld wobec spodziewanych 1,65 mld. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) była zgodna z szacunkami i wyniosła 2,5 mld. Szacowany średni przychód na użytkownika (ARPU) wyniósł 8,38 USD.
Obecnie Facebook ma ponad 2,89 mld użytkowników korzystających z rodziny jego aplikacji w porównaniu z 2,8 mld w poprzednim kwartale. Miara ta obejmuje łącznie użytkowników jego głównej aplikacji, Instagrama, Messengera i WhatsApp. W USA i Kanadzie baza użytkowników Facebooka wzrosła do 190 mln z poziomu 189 mln w poprzednim kwartale. Baza użytkowników Facebooka w Europie zwiększyła się do 294 mln z poziomu 288 mln w poprzednim kwartale.
CEO Facebooka – Mark Zuckerberg w swym oświadczeniu podsumował osiągnięte wyniki następującymi słowami: „Mieliśmy dobry kwartał i mocny koniec roku, a nasza społeczność i biznes wciąż rosną. Pozostajemy skupieni na budowaniu usług, które pomagają ludziom pozostawać w kontakcie z tymi, na których im zależy.”
W minionym roku Facebook zmagał się z licznymi przeszkodami regulacyjnymi. W czerwcu spółka ogłosiła projekt waluty cyfrowej Libra, który od tamtej pory boryka się z naciskami ze strony organów prawodawczych i regulacyjnych na całym świecie, tracąc kluczowych partnerów w tym przedsięwzięciu.
W lipcu spółka zgodziła się zapłacić Federalnej Komisji Handlu rekordową karę w wysokości 5 mld USD w związku z aferą Cambridge Analytica. Spółka musi się także zmierzyć z czterema odrębnymi dochodzeniami antymonopolowymi, które zostały wszczęte w minionym roku.
W środę spółka ogłosiła program skupu akcji własnych o wartości 10 mld USD.
W notowaniach posesyjnych kurs akcji giganta mediów społecznościowych spadł o 6%.