Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spis treści

  1. Zadbaj o doświadczenie klienta
    1. Postaw na widoczność w wyszukiwarkach, porównywarkach.. i social mediach

      Sektor finansowy wraz z rozwojem technologii podlega cyfrowej transformacji, którą dodatkowo przyspieszyła pandemia. Konsumenci chętnie sięgają po usługi online, oczekują przy tym wygodnych rozwiązań dostępnych także mobilnie. Dla biznesu popularnym kierunkiem jest stawianie na sprzedaż przez Internet. Co robić by sprzedawać jeszcze więcej i podnosić konwersję? Jakie rozwiązania pomogą przyciągać coraz bardziej wymagających klientów?

      Jak wynika z badania Easy Check i KRD „Otwarta bankowość w Polsce w 2021 roku” Polacy za pośrednictwem Internetu najczęściej korzystają z usług finansowych takich jak płatności online (79 proc.), bankowość mobilna (74 proc.) oraz ubezpieczenia (29 proc.). Zainteresowaniem cieszą się także pożyczki online (14 proc.) oraz odroczone płatności (12 proc.). Co warto wziąć pod uwagę przy transformacji strategii sprzedaży usług finansowych online?

      – Firmy oferujące przez Internet usługi finansowe napotykają wyzwania typowe dla całego e-commerce. Należą do nich zagwarantowanie nieprzerwanej dostępności usług oraz użyteczności strony, za pomocą której prowadzona jest sprzedaż. Dodatkowo w sektorze finansowym niezwykle istotne jest dbanie o bezpieczeństwo. Mamy także do czynienia z bardziej wymagającym klientem, który coraz lepiej orientuje się w technologiach. Nie oznacza to jednak, że można pominąć zapewnianie mu wsparcia i możliwości konsultacji – mówi Dominik Ciula, Chief Sales Officer w Loando Group.

       

      Zadbaj o doświadczenie klienta

      UX, czyli User Experience to trend przewodni we współczesnym e-commerce. Klient sięgający po e-usługi finansowe ma coraz większe wymagania względem funkcjonalności strony. Nie chce również marnować czasu na długie jej przeglądanie i konieczność przechodzenia przez wiele etapów nabycia usługi. Oznacza to, że dobrze zaprojektowana strona z wygodną ścieżką zakupu to szansa na zwiększenie konwersji, ale i sprawienie, że klient do niej wróci oraz poleci ją znajomym.

      Na pierwszym miejscu warto postawić na użyteczność i atrakcyjność. Doskonały wygląd serwisu zainteresuje klienta i zwiększy jego przekonanie, że dana strona jest wiarygodna. Wszelkie niedociągnięcia i błędy mogą wzbudzać podejrzenia, że usługodawca jest nierzetelny. Nawet najbardziej atrakcyjny projekt nie wzbudzi jednak zainteresowania, jeśli klient będzie miał problemy z wygodnym pozyskaniem informacji na temat usługi. Wskazane jest by strona była skonstruowana w sposób umożliwiający klientowi poruszanie się po niej intuicyjnie. Pomocne przy tym mogą być rozwiązania jak wyszukiwarka i nawigacja, ale także czytelne banery.

      Reklama

      Z raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2021” wynika, że laptop oraz telefon komórkowy to najczęściej używane urządzenia podczas kupowania przez Internet. 78 proc. ankietowanych wskazało, że kiedykolwiek dokonało zakupów online za pomocą komputera przenośnego. Z kolei korzystanie ze smartfonów w celach zakupowych zadeklarowało aż 76 proc. respondentów. Oznacza to, że platforma służąca do sprzedaży usług finansowych np. pożyczek powinna być dostępna także w kanale mobilnym. Klienci oczekują możliwości skorzystania z usługi w każdej chwili i z każdego miejsca. W związku z tym firmy powinny optymalizować swoje serwisy, tak by można było je wygodnie przeglądać również na mniejszych urządzeniach, takich jak telefony komórkowe, czy tablety.

       

      Postaw na widoczność w wyszukiwarkach, porównywarkach.. i social mediach

      Co drugi ankietowany badania Easy Check i KRD, będący w wieku 18-24 lata zadeklarował przykładanie szczególnej uwagi przy wyborze usług finansowych do pozytywnych opinii innych klientów na temat firmy, a także rekomendacji. Oznacza to, że potencjalny młody klient najpierw będzie chciał poznać opinię innych osób na temat danego usługodawcy, może w tym celu sięgnąć po wyszukiwarkę. Miejscem, w którym konsumenci dzielą się swoimi rekomendacjami są m.in. serwisy społecznościowe. Sprzyjają temu dostępne w nich grupy dyskusyjne oraz kanały marek.

      W czasie pandemii Polacy nie tylko częściej robili zakupy online, ale przenieśli do Internetu również część życia towarzyskiego. Świadczy o tym nieprzemijająca popularność portali takich jak Facebook, Instagram, czy TikTok. Zdaniem 63% specjalistów rynku e-commerce reklama w Social Media zyskała w ostatnim czasie na znaczeniu, a 57% uznało za istotny własny kanał w Social Media – wynika z badania Semcore „Raport e-commerce: perspektywa pracowników branży”.

      Dlaczego warto być w porównywarce? Przede wszystkim to dodatkowe miejsce do prowadzenia sprzedaży. Co więcej obecność w porównywarce zwiększa zaufanie klientów względem marki, a to niezwykle istotny czynnik dla osób sięgających po usługi finansowe, które wiążą się często z podaniem wielu danych. Porównywarki to często także oceny i opinie, które zwiększają widoczność danego serwisu.

      – Dziś nie wystarczy być w Internecie by osiągnąć sukces w sprzedaży. Nawet najlepiej zaprojektowana strona potrzebuje narzędzi przyciągających ruch. W tym obszarze warto postawić na nowoczesny marketing, ukierunkowany na konkretną grupę konsumentów. Jeśli chodzi o usługi takie jak ubezpieczenia czy pożyczki nieocenione może być wsparcie partnerów. Podsyłają oni już zainteresowanego klienta, a po stronie usługodawcy pozostaje tylko proces udzielenia usługi. Dobrą praktyką jest walczenie o klienta do końca, czyli nawet jeśli przerwie on wypełnianie wniosku, warto wysłać mu przypomnienie o dostępności usługi wraz z linkiem prowadzącym do formularza. Jest to praktyka, z której korzysta coraz więcej sklepów internetowych, wysyłając klientom link kierujący do porzuconego koszyka zakupowego – komentuje Dominik Ciula, Chief Sales Officer w Loando Group.

      Reklama

      Wiadomości prasowe

      Wiadomości prasowe

      Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw. Wiadomości te są istotnym źródłem wiedzy dla inwestorów, analityków i osób zainteresowanych rynkiem finansowym, oferując wgląd w bieżące zmiany oraz inicjatywy podejmowane przez firmy na rynku. Publikacje obejmują także informacje o rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, które często stanowią fundament gospodarki, a także startupów, które mogą wprowadzać innowacyjne rozwiązania.


      Tematy

      Informacje wiadomości

      ux

      ux designer

      ux design

      ux ui

      ux ui designer

      ui ux design

      ux designer zarobki

      ux reasearch

      ux praca

      ux writing

      ux research

      ux designer praca

      audyt ux

      kurs ux

      praca ux

      ux/ui

      ux designer co to

      ux designer kurs

      ux co to

      badanie ux

      badania ux

      ui ux designer

      projektowanie ux

      ux/ui designer

      ecommerce ecommerce co to

      ecommerce w praktyce

      branża ecommerce

      ecommerce marketing

      agencja ecommerce

      ecommerce wordpress

      platformy ecommerce

      ecommerce co to jest

      ecommerce trends 2021

      trendy ecommerce 2021

      ecommerce polska

      ecommerce w polsce

      sklep ecommerce

      ecommerce manager

      ecommerce 2021

      ecommerce news

      trendy ecommerce

      usługi finansowe online

      usługi finansowe

      usługi finansowe przykłady

      nowe usługi finansowe

      usługi pocztowe i finansowe

      kredyt przez internet na konto

      kredyt przez internet

      kredyt gotówkowy przez internet

      kredyt konsolidacyjny przez internet

      ktoś wziął na mnie kredyt przez internet

      szybki kredyt przez internet

      kredyt przez internet na raty

      transformacja cyfrowa cyfrowa transformacja

      transformacja cyfrowa definicja

      cyfrowa transformacja przedsiębiorstw

      transformacja cyfrowa biznesu

      transformacja cyfrowa przykłady

      transformacja cyfrowa co to jest

      cyfrowa transformacja biznesu

      transformacja cyfrowa raport

      cyfrowa transformacja bankowosci

      komentarze

      Komentarze

      Sortuj według:  Najistotniejsze

      • Najnowsze
      • Najstarsze

      Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

      Reklama
      Reklama

      Najnowsze

      Polecane