- Kim jest Polak, który miał pomysł na drugiego Amazona?
- Czemu projekt najpierw odniósł sukces, wszedł na Nasdaq, a potem upadł?
- Kto kupił ten biznes, po co i za ile?
- Czy teraz zajmuje się polski biznesman?
Spółka ContextLogic, posiadająca platformę e-commerce Wish, miała być konkurentem dla Amazona. Co ważne, była współtworzona przez Polaka – Piotra Szulczewskiego.
Dosłownie przed chwilą jej core-business został sprzedany za grosze azjatyckiej firmie. Kiedyś podczas debiutu na Wall Street spółka ContextLogic była notowana po 24 USD, dziś jeden papier chodzi po 6,85 USD. Na debiucie była wyceniona na blisko 17 mld USD, dziś jej wartość rynkowa to 164 mln USD…
Spółka Szulczewskiego była pechowa od początku notowań, bo już na pierwszej sesji jej kurs poleciał o -16% i nigdy nie przebił się ponad cenę z IPO…
Zobacz również: Kupujesz na Allegro albo AliExpress? A może warto kupić też ich akcje?
Historia notowań Wish na tle Nasdaq 100