- Pojazdy wycofywane są na największych rynkach dla producenta
- Wszystkie incydenty miały miejsce w ciągu ostatnich tygodni
- Z jednej strony rzuca to cień na jakość BMW
- Z drugiej, świadczy o chęci do naprawy problemów
BMW wycofuje 720 tys. pojazdów przez wadliwą pompę
Najnowsze informacje o wycofaniu aż 720 tys. 796 pojazdów marki BMW w Stanach Zjednoczonych zostały upublicznione 20 sierpnia. Amerykańska National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) dbająca o bezpieczeństwo w ruchu drogowym wydała nakaz naprawy usterki związanej z wadliwą pompą.
“Nieprawidłowo uszczelnione złącze elektryczne pompy wody może być narażone na działanie wody i zwarcie” - czytamy w komunikacie NHTSA.
Wycofanie to obejmuje niektóre crossovery, w tym modele X1 i X5, a także niektóre sedany serii 5 i inne modele koncernu BMW, ogłosiła NHTSA.
Jak podał Reuters w oparciu o NHTSA, sprzedawcy i dealerzy BMW powinni sprawdzić i wymienić pompy wody i złącza wtykowe w wycofywanych samochodach. Co więcej, bezpłatnie ma zostać zainstalowana ochronna osłona.
Z informacji przekazanych przez amerykańską agencję bezpieczeństwa drogowego, BMW było świadome serii 18 skarg i problemów zgłaszanych przez klientów. Całe szczęście, że usterka nie spowodowała do tej pory żadnego wypadku.
Wpadka BMW. Ponad 1,36 mln samochodów musi zostać wycofanych
Pod koniec zeszłego tygodnia, zatem zaledwie kilka dni przed informacjami z USA, koncern BMW został poinformowany o konieczności wycofania łącznie 1,36 miliona samochodów w Chinach.
Chodzi o wadliwe poduszki powietrzne produkcji Takata, które znajdują się w samochodach BMW wyprodukowanych w latach 2003-2017.
Ze względu na sposób, w jaki marka BMW prowadzi działalność w Chinach, wycofanie jest technicznie podzielone między dwie firmy. BMW Brilliance Automotive odpowiada za 598 tys. 496 pojazdów wyprodukowanych w Chinach, podczas gdy BMW China Automobile Trading ma za zadanie wycofać 759 tys. 448 importowanych jednostek.
Dealerzy BMW bezpłatnie wymienią wadliwą poduszkę powietrzną po stronie kierowcy. Sednem usterki jest źle zaprojektowany mechanizm jej napełniania, tzw. “inflator”. Zamiast odpowiednio wypełniać powietrzem poduszkę, ma on tendencję do wybuchania.
Blisko 400 tys. pojazdów BMW wycofanych w USA w lipcu
Z tego samego powodu co w Chinach BMW wycofuje również 394 tys. samochodów w Stanach Zjednoczonych. Amerykańska jednostka koncernu w Ameryce Północnej, BMW of North America, ostrzegła swoich klientów o konieczności wymiany wspomnianych napełniaczy poduszek powietrznych.
Według agencji NHTSA, eksplozja “inflatora” może sprawić, że ostre metalowe fragmenty uderzą kierowcę i innych pasażerów. Możliwym skutkiem są poważne obrażenia, a nawet śmierć. Innymi słowy, napełniacz poduszki może zamienić się w “granat”.
W tym przypadku, wycofywane są pojazdy nawet z 2006 roku. Naprawy również wykonywane są na koszt dealera lub salonu, który sprzedał pojazd.
BMW musi wycofać 105 tys. pojazdów z wadliwymi rozrusznikami
BMW wycofało w sierpniu w USA 105,5 tys. pojazdów z uwagi na wadliwy rozrusznik, który może przegrzać się podczas wielokrotnych prób uruchomienia silnika.
Wycofanie obejmuje niektóre SUV serii X5, X6 i X7, sedany serii 3, sedany serii 7 oraz coupe i kabriolety serii 8. Są to modele wyprodukowane między wrześniem 2018 roku a majem 2020 roku.
Według NHTSA otoczenie rozrusznika jest pokryte materiałem chroniącym przed hałasem, zaprojektowanym w celu zmniejszenia hałasu w kabinie.
Materiał ten może jednak wchłaniać olej w przypadku wycieków oleju silnikowego, co w rzadkich przypadkach może zwiększyć ryzyko pożaru w przypadku przegrzania rozrusznika.
Czytaj również: Kryzys już trwa? Drastycznie wzrosła liczba zajęć komorniczych samochodów
291 tys. aut BMW w USA wycofane przez wadliwe listwy dachowe
BMW w sierpniu wycofała 291,1 tys. samochodów BMW X3 z lat 2018-2023. Powodem są relingi bagażowe, które mogą odłączyć się od nadwozia pojazdu podczas zderzenia, zwiększając ryzyko obrażeń.
Wycofanie to następuje w wyniku pozwu wniesionego wobec BMW przez poszkodowanego właściciela. BMW X3 z wymienionych roczników oferowane w USA posiadają relingi, które można wykorzystać do zabezpieczenia ładunku do transportu. Szyny te mogą jednak odłączyć się od nadwozia pojazdu podczas zderzenia.
Jeśli samochód zostanie uderzony w tył, niezabezpieczony bagaż lub same szyny mogą uderzyć w pasażerów samochodu.
Co to jest wycofanie samochodu?
Wycofanie pojazdu przez producenta, znane jako "recall", to proces, w którym firma wzywa właścicieli aut do serwisów w celu usunięcia wykrytej wady technicznej.
Taka decyzja zapada ze strony producenta lub odpowiednich agencji bezpieczeństwa w ruchu drogowym danego kraju, gdy usterka może zagrażać kierowcy, pasażerom lub osobom postronnym.
Producent bierze na siebie koszty naprawy lub wymiany wadliwego elementu. Globalne koncerny motoryzacyjne dość często zmuszane są do wycofań, ale dzięki temu mają również szansę do zadbania o swoją reputację i podkreślenie troski o bezpieczeństwo użytkowników.
Zobacz również: Krach cen samochodów elektrycznych. Zapaść na rynku sięga 24%
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję