Nestlé Polska rozpoczyna program #NestleDlaNauki, którego celem jest stworzenie platformy do współpracy z młodymi naukowcami w obszarze łańcucha żywnościowego. Program jest w swoim założeniu inicjatywą długofalową skierowaną do studentów i pracowników naukowych. Idea zakłada coroczną sekwencję dwóch aktywności tematycznych. Pierwsza z nich - ideathon to dwudniowe wydarzenie, podczas którego studenci będą mieli okazję opracować innowacyjne rozwiązania stawianych przed nimi wyzwań naukowych, ekonomicznych i środowiskowych. Tegoroczny temat,z którym zmierzą się uczestnicy to: „Niskoemisyjne nawożenie bez negatywnego wpływu na plonowanie – optymalizacja wykorzystania nawozów w uprawach roślin.” Drugą aktywnością w ramach pierwszej edycji #NestleDlaNauki będzie konkurs grantowy dla studentów i doktorantów studiów rolniczych.
Nestlé dostrzega znaczenie innowacyjnych rozwiązań w rolnictwie dla zapewnienia bezpieczeństwa żywnościowego i ochrony środowiska. Firma ogłosiła inwestycje na poziomie 1,2 miliarda CHF globalnie, by wspierać rozwój rolnictwa regeneratywnego w swoim łańcuchu dostaw. Celem Nestlé jest, by do 2025 roku pozyskiwać 20% kluczowych surowców od rolników stosujących regeneratywne praktyki, a w 2030 roku odsetek ten ma wzrosnąć do 50%. Warto podkreślić, że działania podejmowane w tym obszarze są także kluczowe na drodze do osiągnięcia zerowej emisji netto. Dlatego tegoroczna, pierwsza edycja #NestleDlaNauki poświęcona jest właśnie temu zagadnieniu.
- Wierzymy, że #NestleDlaNauki przyczyni się do zbudowania solidnego mostu między światem nauki i biznesu. Chcemy stworzyć ekosystem, w którym młode talenty będą rozwijać swoje pomysły, a my jako Nestlé Polska będziemy ich w tym wspierać. Zależy nam, by aktywnie kształtować branżę,
a jednocześnie inwestować w przyszłość żywności. Nie jest to możliwe bez zaplecza naukowego oraz - w co głęboko wierzymy utalentowanych, innowacyjnie myślących młodych ludzi. - komentuje start programu Blanka Mellova, koordynatorka #NestleDlaNauki oraz Kierownik ds. Żywienia i Zdrowia w Nestlé Polska.
Inicjatywę #NestleDlaNauki wspierają eksperci z dziedziny nauki i biznesu, którzy tworzą Radę Programową. W jej skład na lata 2024/2025 wchodzą: prof. Krystyna Gutkowska (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), prof. Magdalena Rudzińska (Uniwersytet Przyrodniczy
w Poznaniu), prof. Anna Dąbrowska (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), prof. Tomasz Piechota (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu), prof. Katarzyna Przybyłowicz (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie), dr Aneta Perzanowska (Instytut Rolnictwa SGGW), Adam Baucza (Fundacja Terra Nostra), Michał Mądry (Foodtech.ac), zaś z ramienia Nestlé Polska Aleksander Wasilewski (prezes zarządu Nestlé Polska), koordynatorka programu Blanka Mellova, ponadto eksperci agronomii Katarzyna Karawaj i Sebastian Bloch.
Ideathon #NestleDlaNauki 2024, organizowany w ramach pierwszej edycji programu, odbędzie się w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w dniach 22-24 listopada 2024 r. Podczas wydarzenia Rada Programowa nagrodzi najlepsze pomysły – przewidziane są dwie nagrody finansowe po 10 000 zł oraz nagroda główna - „Pakiet akceleracyjny” o wartości 19 000 zł. Nad realizacją ideathonu czuwać będzie partner merytoryczny - firma Foodtech.ac. Zgłoszenia zespołów studenckich przyjmowane są od 1 do 30 października za pośrednictwem formularza na stronie www.nestledlanauki.pl.
Więcej informacji znaleźć można na stronie programu: www.nestledlanauki.pl
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, jest również pracodawcą dla ponad 5,5 tys. osób zatrudnionych w 8 lokalizacjach. W ciągu ostatnich 30 lat obecności na polskim rynku Nestlé stało się ważnym podmiotem zaangażowanym w rozwój i innowacyjność krajowej gospodarki oraz zaufanym partnerem dla lokalnych społeczności. Firma nieustannie się zmienia, kładąc nacisk na nową ofertę produktową, innowacje i zrównoważony rozwój. Z szacunkiem rozwija znane i lubiane polskie marki, takie jak WINIARY, BOBO FRUT i NAŁĘCZOWIANKA. Polskim konsumentem daje dostęp do uznanych międzynarodowych marek, jak: GERBER, GARDEN GOURMET, NESCAFÉ czy NESPRESSO. W ostatnich latach firma znacząco powiększyła swoje portfolio o marki odżywek, witamin i suplementów diety, m.in.: VITAL PROTEINS, SOLGAR, co odzwierciedla kierunek jej rozwoju.
Nestlé Polska to firma oparta na wiedzy, troszcząca się o swoich pracowników, którzy mają wpływ i mogą wspólnie zmieniać przyszłość. Swoim pracownikom daje różnorodne możliwości rozwoju kariery w Polsce, jak i zagranicą w ramach jednej organizacji.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję