Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama

Polacy przepłacają za Coca-Colę. Pepsi jest w Polsce o 40% droższa niż w USA

Coca-Cola jest w Polsce relatywnie droga. Są na świecie kraje, gdzie napój ten jest 5 razy tańszy. Pomiędzy cenami Pepsi oraz Coca-Coli w Polsce i USA jest przepaść. Dlaczego przepłacamy za colę?

Polacy przepłacają za Coca-Colę. Pepsi jest w Polsce o 40% droższa niż w USA
Freepik
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spis treści

  1. Polska ma drogą Coca-Colę i Pepsi. W USA jest znacznie taniej
    1. Są kraje, gdzie Coca-Cola jest 4 razy tańsza niż w Polsce
      1. Dlaczego ceny Coca-Coli tak bardzo się różnią?
        • Gdzie Coca-Cola jest tańsza niż w Polsce?
        • W których państwach jest ona najdroższa?
        • Gdzie napój jest 5 razy tańszy niż w Polsce?

         

        Polska ma drogą Coca-Colę i Pepsi. W USA jest znacznie taniej

        Okazuje się, że półlitrowa butelka Pepsi jest o blisko 40% droższa niż w USA. W przypadku Coca-Coli, jest to różnica o 30%.

        Szacowana przez portal GlobalProductPrices.com cena półlitrowej butelki Pepsi wynosi w Polsce 4,83 PLN (1,22 USD). Tymczasem, w Stanach Zjednoczonych za taką samą butelkę zapłacimy 0,88 USD, czyli 3,49 PLN.

        Zatem, w Polsce butelka 0,5 L Pepsi jest o 38,7% droższa niż w USA. Ceny tego napoju w naszym kraju są również wyższe niż u zachodnich sąsiadów.

        W Niemczech za taką samą butelkę Pepsi zapłacimy przeciętnie tylko 0,99 EUR, czyli 4,27 PLN. Pepsi tańsza niż w Polsce jest choćby na Słowacji, gdzie butelka 0,5 litra kosztuje 4,70 PLN (1,19 EUR). Taniej jest również we Włoszech, bo tam cena to 3,66 PLN (0,85 EUR).

        Porównajmy także ceny dla Coca-Coli. W Polsce butelka Coca-Coli o pojemności 500 ml według strony GlobalProductPrices.com kosztuje 1,12 USD, czyli 4,45 PLN.

        Reklama

        W Stanach Zjednoczonych jest to 0,86 USD, co w przeliczeniu daje 3,41 PLN. W rezultacie, polska butelka Coca-Coli jest o 30% droższa niż w USA. 

         

        Czytaj również: Miliardy euro za irytujące zakrętki na butelkach. Kto zapłacił za unijny wybryk?

         

        Są kraje, gdzie Coca-Cola jest 4 razy tańsza niż w Polsce

        Są na świecie regiony, gdzie cena Coca-Coli jest nawet czterokrotnie niższa niż w Polsce.  Według danych GlobalProductPrices.com, cena 0,5 litra napoju w Nigerii wynosi 0,22 USD. To ponad 5 razy mniej niż w naszym kraju. Kwota ta w polskich złotych to zaledwie 0,87 PLN.

        To ta sama butelka. Niewiarygodne? Jeden z polskich podróżników udowodnił, że faktycznie tak jest:

        Reklama

         

         

        Coca-Cola jest również czterokrotnie tańsza w Egipcie (0,25 USD). Blisko cztery razy mniej zapłacimy za butelkę napoju również w Indiach (0,32 USD) czy Pakistanie (0,32 USD).

        Z kolei najwięcej na świecie za półlitrową butelkę Coca-Coli płacą Norwedzy (2,60 USD), Duńczycy (2,48 USD) oraz Brytyjczycy (2,36 USD).

         

        Wykres: Porównanie ceny butelki Coca-Cola o pojemności 0,5 L

        polacy przeplacaja za coca cole pepsi jest w polsce o 40 drozsza niz w usa grafika numer 1polacy przeplacaja za coca cole pepsi jest w polsce o 40 drozsza niz w usa grafika numer 1

        Źródło: GlobalProductPrices.com

        Reklama

         

        Zobacz również: Turcja chce monopolu na kebaby. Ich nazwa będzie niebawem zastrzeżona w całej Europie

         

        Dlaczego ceny Coca-Coli tak bardzo się różnią?

        Coca-Cola w Norwegii jest blisko 12 razy droższa niż w Nigerii. Ta dysproporcja bez wątpienia robi olbrzymie wrażenie. Jest ona wynikiem kilku kluczowych czynników.

        Po pierwsze, duże znaczenie mają lokalne koszty produkcji i dystrybucji. W krajach o niższych kosztach pracy i energii ceny Coca-Coli mogą być niższe. Infrastruktura logistyczna i odległość od centrów produkcyjnych również odgrywają dużą rolę. Im trudniejszy i droższy transport, tym wyższe są ceny butelki napoju.

        Po drugie, podatki i cła nałożone na napoje gazowane różnią się w zależności od polityki fiskalnej danego kraju. Co więcej, siła nabywcza lokalnej waluty wpływa na to, jak drogi wydaje się produkt w danym kraju.

        Reklama

        Po trzecie, ważne są również preferencje konsumentów i miejscowa konkurencja. Zwykle w miejscach, gdzie Coca-Cola ma silną konkurencję, jej ceny są relatywnie niższe. Marka musi wówczas walczyć cenowo, aby utrzymać udział w rynku.

        Po czwarte, nie można zapominać o specyfice lokalnych rynków. W niektórych krajach napoje gazowane są postrzegane jako dobra luksusowe, co umożliwia podnoszenie ich ceny. Strategia marketingowa może różnić się w zależności od regionu. 

         

        Zobacz również: Rynek nieruchomości w Polsce czeka katastrofa demograficzna. To zmieni rynek o 180 stopni


        Przemysław Tabor

        Przemysław Tabor

        Zastępca redaktora naczelnego FXMAG. YouTuber na kanale YouTube FXMAG. Od lat publikuje teksty o gospodarce, rynku nieruchomości, surowcach i giełdzie. Inwestor z wieloletnim doświadczeniem.


        komentarze

        Komentarze

        Sortuj według:  Najistotniejsze

        • Najnowsze
        • Najstarsze

        Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

        Reklama
        Reklama