Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W styczniu bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej był o 1,9 pkt niższy niż przed miesiącem i przyjął wartość: - 29,2 – podał dzisiaj GUS.

Niebezpiecznie zbliżamy się do poziomów z kwietnia 2020 r., kiedy to wskaźnik przekraczał wartość – 35 pkt. Wszystkie składowe wskaźnika odnotowują wartości ujemne. Oznacza to przewagę pesymistów nad optymistami. Z danych wynika, że znacznie gorzej oceniamy obecną jak i przyszłą sytuację gospodarczą kraju niż własnego gospodarstwa domowego. Innymi słowy, jesteśmy przekonani, że ogólnie jest źle, ale w gospodarce jest jeszcze gorzej.

Można powiedzieć, że z perspektywy ostatniego roku niewiele się zmieniło w naszych ocenach dotyczących sytuacji gospodarczej. O ile na początku ubiegłego roku przyczyn złej sytuacji mogliśmy upatrywać w niepewności dotyczącej rozwoju pandemii koronawirusa w Polsce i ciągłych obaw o kolejne ograniczenia gospodarcze, tak teraz wydaje się, że najbardziej niepokoi rozpędzona inflacja, a także doniesienia o kolejnych problemach związanych z Polskim Ładem. Co ciekawe wydaje się, że obawy o wzrosty cen silniej wpływają na nasze postrzeganie rzeczywistości aniżeli obietnice o wzroście wynagrodzeń i emerytur związanych z Polskim Ładem.

Ocena przyszłej sytuacji gospodarczej kraju, ale i własnego gospodarstwa domowego wskazuje, że Polki i Polacy nie wierzą zbytnio w działanie tarcz antyinflacyjnych lub nie są w stanie ocenić realnie ich wpływu na własne budżety.


Konfederacja Lewiatan

Konfederacja Lewiatan

Jesteśmy wpływową polską organizacją biznesową. Dzięki naszym działaniom firmy wpływają na kształt prawa, prowadzą dialog z administracją i otrzymują narzędzia do rozwoju swojego biznesu. Reprezentujemy naszych członków w Polsce i Unii Europejskiej. Mamy stałe przedstawicielstwo w Brukseli i jako jedyna organizacja z Polski należymy do BusinessEurope – największej europejskiej organizacji biznesu. Jesteśmy członkiem międzynarodowej organizacji Business at OECD. Skupiamy ponad 4100 firm, zatrudniających ponad milion pracowników.


Tematy

wiadomościInformacje

wskaźnik ufności konsumenckiej

bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej

bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (bwuk)

bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej definicja

bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej gus

wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej

wskaźnik ufności konsumenckiej gus

wskaźnik ufności konsumenckiej co to jest

wskaźnik ufności konsumenckiej definicja

gus wskaźnik ufności konsumenckiej

tarcza antyinflacyjna co to jest tarcza antyinflacyjna od kiedy tarcza antyinflacyjna polska tarcza antyinflacyjna jak działa tarcza antyinflacyjna nastroje konsumentów

tarcza antyinflacyjna 2.0

Tarcza antyinflacyjna 2.0 a inflacja

Tarcza antyinflacyjna 2.0 skutki dla gospodraki

Tarcza antyinflacyjna 2.0 czy pomoże na inflacje

wskaźnik ufności konsumenckiej 2022

komentarze

Komentarze

Sortuj według:  Najistotniejsze

  • Najnowsze
  • Najstarsze

Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

Reklama
Reklama