Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Mateusz Osiecki obejmuje stanowisko Country Managera na Polskę w firmie PrestaShop, najpopularniejszej platformie e-commerce w Polsce. Jego misją będzie rozszerzenie działalności na lokalnym rynku zgodnie z wizją przedsiębiorstwa, by stać się wiodącą platformą e-commerce dla rozwoju biznesu na całym świecie.

Międzynarodowe doświadczenie

Mateusz Osiecki to ekspert w zakresie budowania strategicznych partnerstw w branży technologicznej, zarządzania sprzedażą i rozwoju biznesu międzynarodowego. Jest absolwentem Royal Holloway i King's College. Przez ostatnie sześć lat zdobywał doświadczenie w budowaniu strategii ekspansji międzynarodowej i rozwoju biznesu Profitroom (wiodący dostawca SaaS dla sektora hotelarskiego w CEE) oraz agencji marketingu online należących do portfolio Bauer Media Group.  

Bardzo się cieszę z dołączenia do PrestaShop jako Country Manager. Już teraz mamy wiodącą pozycję w Polsce pod względem liczby sklepów korzystających z naszej platformy. Otwarty charakter oprogramowania sprawia, że korzystamy z wkładu tysięcy członków społeczności. Dzięki temu rozwiązanie staje się coraz bardziej przyjazne dla właścicieli sklepów, niezależnie od wielkości ich biznesu. Doświadczenie PrestaShop w tworzeniu dodatków służących skalowaniu biznesu, sprawia że mamy doskonałe narzędzie, by nadal być liderem w Polsce. Dodatkowo, wierzę, że połączenie sił z MBE Worldwide umocni naszą pozycję na rynku e-commerce – podkreśla Mateusz Osiecki. 

Polska − kluczowy rynek dla PrestaShop

PrestaShop pozwala właścicielom sklepów korzystać z platformy w dowolnym miejscu na świecie. Rozwiązanie jest w pełni konfigurowalne i adaptowalne do każdego rynku. W 2020 roku, ponad 300 000 sprzedawców wygenerowało ponad 22 miliardy euro sprzedając poprzez platformę i usługi e-commerce PrestaShop.

Obecnie jako część MBE[1], PrestaShop będzie silnie wzmacniać swój potencjał wzrostu w kluczowych lokalizacjach. Wspólna baza obu firm obejmuje ponad 600 000 klientów w Europie (przede wszystkim we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Wielka Brytanii i Polsce) oraz ponad milion na całym świecie. 

Reklama

Udział PrestaShop w polskim rynku e-commerce systematycznie wzrasta od 2019 roku. Jest to obecnie nasz czwarty rynek pod względem liczby sklepów. Wartość rynku e-commerce B2C w Polsce wyniosła w 2020 roku prawie 22 miliardy euro. Pandemia COVID-19 bardzo pobudziła branżę (11 800 sklepów otwartych w 2020 roku). Dziś aż 72% polskich konsumentów kupuje przez Internet[2]. – wskazuje Luca Mastroianni, VP International w firmie PrestaShop.

***

O firmie PrestaShop 

PrestaShop jest wiodącą platformą e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej, która umożliwia stworzenie własnego sklepu internetowego i rozwijanie go zgodnie z przyjętą strategią. Bazując na modelu open source PrestaShop pozwala każdemu sprzedawcy prowadzić e-sklep z dowolnego miejsca na świecie. Rozwiązanie jest w pełni konfigurowalne i dostosowane do potrzeb każdego rynku. Działa w 300 000 sklepów, których łączna sprzedaż osiągnęła ponad 22 miliardów euro w 2020 roku. Na całym świecie co 4 minuty na platformie PrestaShop powstaje nowy sklep internetowy, każdy z nich opowiada inną historię. W Polsce ponad 25 000 e-sklepów, czyli ok. 25% wszystkich sklepów internetowych obsługiwanych jest przez PrestaShop. Z platformy korzysta m.in. Inglot, Mosquito, Świat Baterii czy Ania Kruk.

Oficjalna strona: https://www.prestashop.com/ 

 

  1. MBE Worldwide S.p.A. („MBE”) – prywatna firma z siedzibą we Włoszech, która umożliwia konsumentom i przedsiębiorstwom odniesienie sukcesu w rozwijaniu ich działalności. Dostarcza platformę gotowych do użytku cyfrowego rozwiązań logistycznych, poligraficznych i marketingowych. Centra usług MBE, funkcjonujące w dużej mierze niezależnie, ułatwiają działalność przedsiębiorcom, firmom i prywatnym konsumentom poprzez łatwo dostępną platformę, oferującą dostosowane usługi i produkty oraz wyjątkowy poziom obsługi klienta. MBE działa obecnie pod wieloma markami: Mail Boxes Etc. (z wyjątkiem USA i Kanady), AlphaGraphics, PostNet, Spedingo.com, Print Speak, PACK & SEND, Multicopy, a teraz również PrestaShop. Globalna platforma handlowa liczy obecnie ponad 2800 lokalizacji w 53 krajach, obsługuje 1 mln klientów biznesowych, współpracuje z 12 000 podmiotów, osiągając sprzedaż w całym systemie w roku 2020 na poziomie 879 mln EUR (1,004 mln USD).

  2. źródło: International Trade Administration; Europe Ecommerce Report 2021.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Tematy

prestashop demo

prestashop wsparcie

inpost prestashop

przelewy24 prestashop

prestashop opinie

prestashop themes

prestashop api

moduły prestashop

payu prestashop

prestashop inpost

sklepy prestashop

prestashop modules

sklep prestashop

prestashop sklep

Mateusz Osiecki

prestashop Mateusz Osiecki

Mateusz Osiecki nowym Country Managerem PrestaShop na Polskę

prestashop Country Manager

prestashop polska Country Manager

prestashop polska osiecki

komentarze

Komentarze

Sortuj według:  Najistotniejsze

  • Najnowsze
  • Najstarsze

Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

Reklama
Reklama