Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama

Masowe zwolnienia giganta. Tysiące straci pracę, a właściciele zarobią więcej

Globalny gigant i lider branży poinformował o dużych zwolnieniach. Powodem jest plan zmniejszenia kosztów i zwiększenia zysków dla spółki i akcjonariuszy. Ile osób straci pracę?

Masowe zwolnienia giganta. Tysiące straci pracę, a właściciele zarobią więcej
Freepik
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spis treści

  1. Lider branży zwolni do 2 tys. pracowników
    1. Słaba koniunktura powodem zwolnień
      • Czy to pierwsze zwolnienia firmy w tym roku?
      • Czy jest to element szerszego planu?
      • Jaki obszar obejmą redukcje personelu?

       

      Lider branży zwolni do 2 tys. pracowników

      FedEx planuje zlikwidować nawet do 2 tys. miejsc pracy w swoich placówkach w Europie, przekazała spółka w środę. Znana firma kurierska redukuje zatrudnienie w działach “back-office”.

      Według komunikatu, zwolnionych zostanie od 1,7 tys. do 2 tys. pracowników. FedEx poinformował, że planowane zmiany w Europie obejmują likwidację stanowisk i konsolidację zespołów w odpowiednich dziale handlowym oraz segmencie “back-office”.

      Back-office to zespół pracowników zajmujących się między innymi zadaniami administracyjnymi i biurowymi. Jest to między innymi obsługa dokumentów czy faktur. Z kolei “front-office” to np. bezpośrednia obsługę klienta i realizacja dostaw.

      Niektóre działania wykonywane w Europie zostaną również skonsolidowane, poinformowała spółka FedEx. Mają one zostać zlokalizowane w wybranych centrach działań wspólnych, które znajdują się w krajach najlepiej dostosowanych do potrzeb i istniejących nieruchomości firmy, czytamy w komunikacie.

      Nie podejmujemy tych decyzji lekkomyślnie, ale są one niezbędne, aby wprowadzić FedEx na właściwą ścieżkę na przyszłość. - stwierdził Richard Smith, prezes Airline and International w FedEx.

      Spółka szacuje, że redukcja zatrudnienia pomoże zaoszczędzić od 125 mln USD do 175 mln USD w ujęciu rocznym. Ten efekt miałby zostać osiągnięty począwszy od roku podatkowego 2027.

      Reklama

       

      Czytaj również: Miliardy euro za irytujące zakrętki na butelkach. Kto zapłacił za unijny wybryk?

       

      Słaba koniunktura powodem zwolnień

      Firma uzasadnia zwolnienia słabym popytem na przewozy towarowe. Szczególnie dotykać ma to działalności, w której FedEx się specjalizuje, czyli błyskawicznym transporcie lotniczym.

      W 2023 roku, wyłączając Amazon, rynek paczek w USA skurczył się o 2,4 miliona paczek dziennie.

      Poprawa marży w jednostce Express opartej na transporcie lotniczym jest powolna, a firma podjęła decyzję o cięciu kosztów, czytamy w komunikacie FedEx.

      Reklama

      Polityka redukcji zatrudnienia jest elementem szerszej strategii, która ma zredukować koszty ogólne całej spółki od aż 4 mld USD do 2026 roku. To efekt presji ze strony akcjonariuszy w ciągu ostatnich kilku lat, gdy biznes ucierpiał po pandemii.

      Wcześniej w tym roku FedEx zwolnił blisko 600 osób w placówkach na Florydzie oraz w Georgii w USA, wynika z informacji podawanych przez spółkę do tej pory w 2024 roku.

      Zarząd FedEx zaznaczył również, że prowadzenie trzech oddzielnych sieci dla przesyłek ekspresowych, odroczonych i frachtowych jest nieekonomiczne. W rezultacie, nastąpi konsolidacja.

      Jak poinformowała spółka, integracja ludzi, aktywów i technologii w tych działach jest w toku. oczekuje się, że przyniesie 2 mld USD dodatkowych rocznych oszczędności. Zatem, zapewne usłyszymy jeszcze o kolejnych dużych zwolnieniach.

       

      Zobacz również: Polacy słono przepłacają za elektryki Tesli. Model 3 jest droższy o 60% niż w innych krajach

      Reklama

      Przemysław Tabor

      Przemysław Tabor

      Zastępca redaktora naczelnego FXMAG. YouTuber na kanale YouTube FXMAG. Od lat publikuje teksty o gospodarce, rynku nieruchomości, surowcach i giełdzie. Inwestor z wieloletnim doświadczeniem.


      komentarze

      Komentarze

      Sortuj według:  Najistotniejsze

      • Najnowsze
      • Najstarsze

      Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

      Reklama
      Reklama