Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Rozwój analityki i wykorzystania danych to najczęściej wskazywany priorytet marketingowy wg badania Forrester „The Future of Analytics”. 6 na 10 osób wymienia go wśród pięciu najważniejszych celów na najbliższe 12 miesięcy. Równocześnie mniej niż połowa e-sprzedawców korzysta z narzędzi, które dają im pełny wgląd w dane pochodzące z różnych platform. Oczekiwania klientów kupujących online systematycznie rosną. Zaawansowana analityka pozwala poprawić ich doświadczenia zakupowe, a nawet przewidywać zachowania i decyzje podejmowane w e-sklepie.

Data driven e-commerce

Analiza danych pozwala sprzedawcom uzyskać szczegółowy obraz zachowań konsumentów. Pomaga to dostosowywać działania marketingowe i personalizować ofertę. Wskaźniki efektywności marketingowej (ruch na stronie/unikalni odwiedzający, czas trwania wizyty, współczynnik odrzuceń) pozwalają sprawdzić, na ile sklep jest widoczny w sieci. Do pomiaru wyżej wymienionych znaczników wykorzystywane są specjalne narzędzia, np. Google Analytics. Wskaźniki efektywności sprzedaży (współczynnik konwersji, średni koszyk, wskaźnik porzucania, zwrot z inwestycji) umożliwiają pomiar wydajności modelu biznesowego. Systematycznie wzrasta również popularność wskaźników pozwalających analizować ścieżkę zakupową.

Biorąc pod uwagę poziom konkurencji na rynku e-commerce, coraz ważniejsza staje się lojalność klientów. Aby ją zyskać, sprzedawcy muszą poznać i zrozumieć zachowania konsumentów. Analiza częstotliwości zakupów, czasu między nimi, konwersji wiadomości e-mail czy zadowolenia klienta to wskaźniki coraz częściej używane przez świadomych sprzedawców – podkreśla Matthieu Bondu, Country Manager na Polskę w PrestaShop.W pandemii zakupy online dla wielu osób stały się koniecznością. Dzisiaj e-sklepy, aby się rozwijać, muszą zapewniać doświadczenie zakupowe, które jest przyjemne i zachęca do powrotu.

Dane wraz z mechanizmami sztucznej inteligencji pozwalają przewidywać zachowania klientów. To właśnie analiza predykcyjna umożliwiła sukces firmom takim jak np. Netflix. Dzięki opracowanemu na podstawie danych systemowi rekomendacji firma od lat notuje wysoki wskaźnik utrzymania klientów.

Czy polscy e-sprzedawcy rozumieją potrzeby klientów?

Według raportu „Co (u)gryzie e-commerce?” aż 78% polskich klientów e-sklepów jest skłonna podzielić się swoimi danymi, aby uzyskać spersonalizowane oferty. Równocześnie 8 na 10 konsumentów nie jest do końca usatysfakcjonowanych zakupami w internecie. Zrozumienie, z czego wynikają negatywne opinie dotyczące konkretnego sklepu, wymaga zastosowania analityki i uwzględnienia różnych wskaźników efektywności.

Reklama

W Polsce wciąż wielu właścicieli sklepów online zwraca uwagę wyłącznie na ruch na stronie. Tymczasem kluczowym wskaźnikiem jest konwersja, która pokazuje, ile osób odwiedzających sklep internetowy dokonało zakupu. Jeżeli ten współczynnik jest niski, należy sprawdzić, na którym etapie procesu klient porzucił koszyk. Wśród polskich sprzedawców świadomość wagi, jaką w branży e-commerce ma analityka, wciąż jest niższa niż na Zachodzie. Widzimy jednak, że zainteresowanie modułami analitycznymi systematycznie wzrasta – dodaje Bondu.

Integracja danych z różnych platform

Same dane liczbowe nie są wystarczające, aby poprawiać doświadczenia klientów i wyniki sklepu. Potrzebna jest ich odpowiednia interpretacja, przy której ważny jest sposób zbierania i prezentacji danych. Dzięki coraz bardziej przystępnym narzędziom zaawansowana analityka staje się dostępna również dla osób niemających wcześniejszego doświadczenia w tej materii. Przykładem takiego rozwiązania jest PrestaShop Metrics w ramach platformy PrestaShop, na której działa w Polsce ponad 25 000 e-sklepów. Skupia w jednym miejscu kilka źródeł informacji potrzebnych do zarządzania e-sklepem. Dotyczą one m.in. danych sprzedażowych, ruchu czy ścieżki, jaką klient się porusza po sklepie.

Pozyskiwanie i korzystanie z danych nie musi być uwarunkowane dużymi nakładami czy zaawansowaną wiedzą. Pomocne narzędzia są na wyciągnięcie ręki – wskazuje Bondu.

Od czerwca dostępna jest również rozszerzona wersja modułu – PrestaShop Metrics Advanced, która zapewnia dostęp do danych z 14 miesięcy wstecz i oferuje synchronizację danych w czasie rzeczywistym.

Źródła:

  • Raport „The Future of Analytics” Forrester Consulting
  • „Co (u)gryzie e-commerce? Raport w formie poradnika o wyzwaniach e-commerce 2021”

O firmie PrestaShop 

Reklama

PrestaShop jest wiodącą platformą e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej, która umożliwia stworzenie własnego sklepu internetowego i rozwijanie go zgodnie z przyjętą strategią. Bazując na modelu open source, PrestaShop pozwala każdemu sprzedawcy prowadzić e-sklep z dowolnego miejsca na świecie. Rozwiązanie jest w pełni konfigurowalne i dostosowane do potrzeb każdego rynku. Działa w 300 000 sklepów, których łączna sprzedaż osiągnęła ponad 22 miliardów euro w 2020 roku. 

Na całym świecie co 4 minuty na platformie PrestaShop powstaje nowy sklep internetowy, każdy z nich opowiada inną historię. W Polsce ponad 25 000 e-sklepów, czyli ok. 25% wszystkich sklepów internetowych obsługiwanych jest przez PrestaShop.

Oficjalna strona: https://www.prestashop.com/ Z platformy korzysta m.in. Inglot, Mosquito, Świat Baterii czy Ania Kruk.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Tematy

Informacje wiadomości

data driven

data driven testing

data driven business

data driven development

data driven marketing

data driven design

3d data driven

data driven journalizm

data-driven tłumaczenie

data driven decisions

data driven pages arcgis

data driven unit test

data driven architecture

data driven learning definition

data driven decision making

data driven testing co to jest

data driven co to znaczy

data-driven programming

driven data

data driven decisions pwn

data driven mailing

test data driven

data driven solutions agencja

data driven management

junit data driven test

data driven test

data-driven słownik

data driven approach

data-driven modeling

data driven insights

data driven seo

data driven solutions

data driven journalism

data-driven applications

data driven control

data driven buasiness

e-commerce pdf e-commerce w praktyce e commerce praca e-commerce w polsce branża e-commerce specjalista ds. e-commerce kurs e commerce e-commerce manager rynek e commerce oprogramowanie e commerce rozwiązania e commerce e-commerce partners konwersja e commerce platforma e-commerce agencja e commerce e-commerce partners sp. z o.o

Data driven e-commerce

komentarze

Komentarze

Sortuj według:  Najistotniejsze

  • Najnowsze
  • Najstarsze

Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

Reklama
Reklama