Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spółka

Huuuge
Huuuge, Inc.
18.4006
-7.25 %
Dywidendy
1 dzień
0.44 %
1 tydzień
0 %
1 miesiąc
-4.06 %
6 miesięcy
8.75 %
Inc., globalny producent gier i wydawca gier z kategorii free-to-play, opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2022 r.

  • W III kwartale 2022 r. Huuuge wygenerowała skorygowany wynik EBITDA w wysokości 24,5 mln USD, co oznacza wzrost o 38,7% rok do roku i o 78,7% względem poprzedniego kwartału. Kwartalna rentowność Spółki osiągnęła rekordowy poziom: skorygowana marża EBITDA za III kwartał 2022 r. wyniosła 31,6% (wobec 19,2% przed rokiem i 17,2% w poprzednim kwartale).
  • Poprawę skorygowanego EBITDA odnotowano przy przychodach ogółem rzędu 77,5 mln USD (co oznacza spadek o 15,7% r/r i o 2,4% kw/kw). Wypracowane wyniki są potwierdzeniem zdolności Spółki do skutecznego funkcjonowania w obecnych realiach rynkowych, w których według danych Sensor Tower globalny rynek gier mobilnych skurczył się w III kwartale 2022 r. o 12,7% w porównaniu do III kwartału 2021 r.
  • W III kwartale 2022 r. Spółka odnotowała również wzrost skorygowanego zysku netto o 61,1% r/r, do poziomu 18,4 mln USD.
  • Flagowe tytuły wygenerowały w III kwartale 2022 r. przychody rzędu 71 mln USD, co oznacza spadek o 11,9% względem analogicznego kwartału roku ubiegłego i wzrost o 1% w relacji do poprzedniego kwartału. Dzięki szeroko zakrojonej aktualizacji ekonomii środowiska gier, przeprowadzonej w sierpniu tego roku, flagowe tytuły Huuuge wygenerowały silny strumień przychodów, powyżej wyników II kwartału 2022 r., mimo niższych wydatków marketingowych.
  • Gra Traffic Puzzle wygenerowała w III kwartale 2022 r. przychody w wysokości 5,7 mln USD (co oznacza spadek o 35,2% r/r i o 28% kw/kw). Spadek ten wiązał się z istotnie niższym poziomem wydatków na pozyskiwanie użytkowników w przypadku tej gry. Zgodnie z zapowiedziami z początku roku Huuuge ograniczył nakłady marketingowe na grę Traffic Puzzle, ponieważ wprowadzane są obecnie znaczące zmiany w architekturze gry w celu przekształcenia jej w platformę, na której można zbudować wiele nowych tytułów. Po przeprowadzeniu aktualizacji we wrześniu odnotowano zauważalną poprawę wskaźników retencji. Celem kolejnych planowanych aktualizacji jest dalsze zwiększanie wskaźników zaangażowania. Wrzesień był też pierwszym miesiącem z pozytywną marżą wyniku na sprzedaży w Traffic Puzzle.
  • W III kwartale 2022 r. dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) dla tytułów flagowych zmniejszyła się zarówno w ujęciu rok do roku, jak i kwartał do kwartału. Wskaźnik ten obniżył się o 21,9% r/r, do 354 tysięcy aktywnych użytkowników, co stanowi odzwierciedlenie aktualnych trendów rynkowych oraz jest też wynikiem działań wewnętrznych – niższych wydatków marketingowych oraz koncentracji na zwrocie z inwestycji.


Anton Gauffin, założyciel i Współdyrektor Generalny Huuuge:
„W trzecim kwartale 2022 roku podjęliśmy działania ukierunkowane na optymalizację rentowności naszych kluczowych tytułów. Dzięki dokonanej w sierpniu bieżącego roku istotnej zmianie ekonomii środowiska gier, a także optymalizacji działań w zakresie pozyskiwania nowych użytkowników, nasze flagowe gry wygenerowały przychody powyżej wyników wypracowanych w poprzednim kwartale przy niższych nakładach marketingowych. Efektywność wdrażanej przez nas strategii znalazła odzwierciedlenie w kluczowych wskaźnikach monetyzacji portfela produktowego, obejmujących wzrost kwartał do kwartału zarówno średniego przychodu na aktywnego użytkownika dziennie (ARPDAU), jak i średniego przychodu na płacącego użytkownika (ARPPU) w przypadku naszych flagowych tytułów. Wskaźnik ARPDAU dla tych produktów znajduje się obecnie na rekordowo wysokim poziomie, nawet powyżej wskazań z okresu pandemii.”

Rod Cousens, Współdyrektor Generalny Huuuge: Priorytetowym zadaniem Huuuge jest obecnie dalsza poprawa produktu Traffic Puzzle, przy jednoczesnej rezygnacji ze zwiększania nakładów na pozyskiwanie użytkowników na rzecz podnoszenia wskaźników efektywności. W miarę wprowadzania do architektury gry nowych funkcji z zamiarem jej rozbudowy w kierunku tytułu wieloproduktowego, widzimy już pierwsze oznaki, że przyjęte przez nas podejście przynosi zamierzone efekty. Ostatni miesiąc trzeciego kwartału 2022 roku przyniósł już dodatnią rentowność sprzedaży Traffic Puzzle, a obecnie i w kolejnych okresach planujemy utrzymać ten trend.”

PODSTAWOWE DANE FINANSOWE

Wybrane dane finansowe (mln USD)

3Q 2022

3Q 2021

Zmiana

1-3Q 2022

1-3Q 2021

Zmiana

Przychody

77,5

92,0

-15,7%

241,0

285,2

-15,5%

Skorygowany wynik EBITDA*

24,5

17,7

+38,7%

52,6

43,6

+20,5%

Skorygowana marża EBITDA

31,6%

19,2%

+12,4 p.p.

21,8%

15,3%

+6,5 p.p.

Zysk/(strata) z działalności operacyjnej

18,5

11,3

+64,2%

40,4

29,0

+39,1%

Zysk/(strata) netto

15,3

7,4

+107,4%

32,9

(21,1)

-

Skorygowany zysk/(strata) netto**

18,4

11,4

+61,1%

37,0

27,1

+36,6%

* Skorygowany wynik EBITDA oznacza wynik EBITDA skorygowany o zdarzenia jednorazowe niezwiązane z podstawową działalnością Grupy oraz o koszty płatności w formie akcji.

** Skorygowany zysk/(strata) netto zdefiniowany jako wynik netto za dany rok skorygowany o zdarzenia jednorazowe niezwiązane z podstawową działalnością Grupy, koszty płatności w formie akcji oraz koszty finansowe dotyczące przeszacowania zobowiązań z tytułu akcji uprzywilejowanych serii C. W następstwie zamiany akcji serii C na akcje zwykłe, która została przeprowadzona bezpośrednio przed przeprowadzeniem oferty publicznej w pierwszym kwartale, akcje serii C nie są już wykazywane jako zobowiązania finansowe.

Reklama

Flagowe tytuły wygenerowały w III kwartale 2022 r. przychody rzędu 71 mln USD, co oznacza spadek o 11,9% względem analogicznego kwartału ubiegłego roku i wzrost o 1% w relacji do poprzedniego kwartału. Przyczyną spadku przychodów w skali roku były mniejsze wydatki marketingowe, które spowodowały niższy poziom DAU i DPU, jak również wysoka baza porównawcza, biorąc pod uwagę, że w 2021 roku nadal obserwowaliśmy związany z Covid-19 wzrost wskaźników monetyzacji graczy (ARPPU).

Wskaźnik miesięcznej konwersji dla tytułów flagowych, który obrazuje zdolności Spółki do konwersji graczy na płacących użytkowników, wzrósł r/r z 9,0% do 10,7% w trzecim kwartale 2022, co w historii tych tytułów jest rekordowo wysokim wynikiem.

Udział nowych gier w przychodach ogółem wyniósł ok. 8,5% w III kwartale i 10,7% w okresie trzech pierwszych kwartałów 2022 r. Gra Traffic Puzzle, będąca główną pozycją wśród nowych tytułów, wygenerowała w okresie trzech kwartałów 2022 r. przychody na poziomie 22,1 mln USD, co oznacza spadek o 10,2% r/r. Huuuge skupia się obecnie na wprowadzaniu zmian architektonicznych, które ułatwią przekształcenie gry w platformę do budowy wielu nowych tytułów.

PODSTAWOWE WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI

Wybrane wskaźniki KPI

3Q 2022

3Q 2021

Zmiana

DAU [w tys. użytkowników]

557,7

769,7

-27,5%

DPU [w tys. użytkowników]

21,0

24,4

-13,9%

ARPDAU na poziomie Grupy [USD]

1,50

1,30

+15,4%

ARPPU – flagowe tytuły [USD]

44,41

45,73

-2,9%

Miesięczna konwersja graczy na płacących użytkowników (%) – flagowe tytuły

10,7%

9,0%

1,7 p.p.

 

Marek Chwałek, wiceprezes ds. finansowych Huuuge: „Na koniec trzeciego kwartału 2022 roku utrzymaliśmy bardzo dobrą sytuację płynnościową – saldo środków pieniężnych w kasie wynosiło przeszło 193 mln USD pomimo wydatków poniesionych na program skupu akcji własnych w wysokości 20,1 mln USD oraz rozliczenia transzy płatności z tytułu nabycia gry Traffic Puzzle w kwocie 29,4 mln USD. Dobre wyniki znalazły także odzwierciedlenie na poziomie EBITDA. Skorygowany wynik EBITDA za okres pierwszych 9 miesięcy tego roku osiągnął poziom prawie 53 mln USD, co oznacza wzrost o ~21% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie rentowność skorygowanego EBITDA wzrosła z 15,3% do 21,8% rok do roku. Jesteśmy zatem na dobrej drodze do utrzymania w wynikach całorocznych poziomu wzrostu skorygowanego EBITDA z pierwszych 9 miesięcy tego roku.”

 

Reklama

Huuuge Games jest globalnym producentem i wydawcą gier, którego misją jest stworzenie najbardziej społecznościowej platformy gier mobilnych typu free-to-play.

Naszym tytułem flagowym jest Huuuge Casino, który skupia wokół siebie pierwszą na świecie społeczność użytkowników gier typu social casino, oferując graczom możliwość tworzenia klubów w celu wspólnej gry na najlepszych automatach do gier kasynowych oraz rywalizacji w ramach lig. Bazująca na sukcesie Huuuge Casino gra Billionaire Casino, nasz drugi co do wielkości tytuł, oferuje graczom ponad 100 automatów do gier kasynowych w odmiennej oprawie estetycznej.

Portfel produktów Huuuge obejmuje również gry segmentu casual, takie jak Traffic Puzzle, wyjątkową grę logiczną z kategorii puzzle z elementami match-3 („dopasuj trzy”), którą przejęliśmy za pośrednictwem naszego pionu wydawniczego Huuuge Publishing. Nasze nowe gry są projektowane i testowane przez zespół skupiony wokół Huuuge Ideas Studio.

Firma z siedzibą w USA ma 9 biur zlokalizowanych na całym świecie i jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw. Wiadomości te są istotnym źródłem wiedzy dla inwestorów, analityków i osób zainteresowanych rynkiem finansowym, oferując wgląd w bieżące zmiany oraz inicjatywy podejmowane przez firmy na rynku. Publikacje obejmują także informacje o rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, które często stanowią fundament gospodarki, a także startupów, które mogą wprowadzać innowacyjne rozwiązania.


Tematy

Informacje wiadomości huuuge akcje huuuge notowania Huuuge Games Huuuge akcje huuuge notowania Huuuge huuuge bankier

huuuge redukcja

huuuge gpw huuuge bankier forum huuuge games bankier kurs huuuge huuuge games akcje huuuge stock huuuge kurs

huuuge games zapisy na akcje

huuuge forum

Huuuge Inc huuuge akcje forum

huuuge slots

huuuge games bankier notowania

redukcja huuuge

huuuge forum bankier

facebook huuuge casino

huuuge games forum

huuuge games forum bankier

akcje huuuge games

huuuge redukcja ipo

huuuge games ipo czy warto

huuuge kurs bankier

huuuge debiut

huuuge games ipo harmonogram

giełda huuuge

huuuge notowania bankier

huuuge harmonogram

huuuge jaka redukcja

bankier huuuge

huuuge games notowania

huuuge przydział akcji

huuuge games notowania bankier

huuuge games ipo gdzie kupić

huuuge akcje kurs

huuuge ipo redukcja

huuuge games ipo zapisy

komentarze

Komentarze

Sortuj według:  Najistotniejsze

  • Najnowsze
  • Najstarsze

Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

Reklama
Reklama