Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Ambicją IKEA jest stworzenie do 2030 r. biznesu w pełni cyrkularnego oraz pozytywnie oddziałującego na klimat. Firma rozwija się, dostosowując się do nowych potrzeb, jednocześnie angażując się na wielu polach w działania, które ułatwiają ludziom prowadzenie bardziej zrównoważonego życia. Dokonania Grupy Ingka w tym obszarze zostały przedstawione w najnowszym raporcie z jej działalności w 2021 r.

Jak wynika z raportu podsumowującego rok finansowy 2021, na przestrzeni ostatnich pięciu lat Grupa Ingka zwiększyła swoją działalność globalnie o 17,6%, przy jednoczesnym zmniejszeniu śladu klimatycznego o 6,5%. IKEA nieustannie podejmuje odważne kroki, by zrealizować swoje zobowiązanie i do 2030 r. stać się firmą przyjazną dla klimatu i prowadzącą działalność w sposób w pełni cyrkularny.

„W sercu IKEA zawsze znajdują się ludzie. W tych trudnych czasach związanych z pandemią staramy się wspierać ich na wielu płaszczyznach. Jedną z nich jest oczywiście życie w domu, które jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Jesteśmy zdeterminowani, aby wciąż zmieniać się na lepsze i inspirować ludzi do prowadzenia coraz bardziej zrównoważonego życia w domach, dla nas wszystkich i planety. Chcemy nadal rozwijać się w sposób zrównoważony, z dbałością o ludzi w całym łańcuchu wartości oraz o klimat, środowisko i zasoby, skupiając się na czterech filarach: tworzeniu lepszych domów, lepszego życia, lepszej planety oraz lepszej firmy” – podkreśla Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.

W celu realizacji ambitnych założeń w obszarze zrównoważonego rozwoju IKEA koncentruje swoje zaangażowanie w ramach całej działalności biznesowej wokół czterech priorytetowych obszarów, które znalazły też swoje odzwierciedlenie w najnowszym raporcie Grupy Ingka.

 

Lepsze domy – wsparcie dla wielu ludzi w tworzeniu lepszego domu

Reklama

Ambicją IKEA jest zachęcanie do wspólnego dbania o planetę poprzez szeroką ofertę produktów i rozwiązań, oraz troska o to, by były one przystępne cenowo i dostępne dla coraz większej liczby ludzi, a także inspirowały do wprowadzania zdrowych i zrównoważonych zmian w naszych domach i codziennym życiu.

Odpowiedzialne podejście IKEA przejawia się m.in. poprzez dążenie do maksymalnego wykorzystania produktów wyposażenia domu, np. poprzez ich odnawianie, dawanie szansy na „drugie życie”, ponowne użycie komponentów, czy recykling materiałów. Przykładem jest usługa „Oddaj i zyskaj” umożliwiająca odsprzedanie używanych mebli IKEA, które trafiają do działu circular hub, gdzie można je kupić po okazyjnej cenie. W ten sposób niepotrzebne już klientkom i klientom meble zyskują szansę na nowy dom i drugie życie!

W minionym roku IKEA proponowała swoim klientkom i klientom jeszcze więcej produktów, które powstawały zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Ponadto, IKEA przywiązuje dużą wagę do stosowania w artykułach materiałów odnawialnych takich, jak drewno, bawełna, lyocell, czy bambus oraz tych pochodzących z recyklingu, jak m.in. ponownie przetworzone tworzywa sztuczne, wykorzystywane do produkcji np. frontów kuchennych KUNGSBACKA czy BODARP. Począwszy od 2030 roku, IKEA będzie wykorzystywać w swoich produktach jedynie materiały odnawialne i ponownie przetworzone.

 

Lepsze życie  tworzenie lepszego życia współpracowniczek i współpracowników, klientek i klientów oraz społeczności

Tworzenie sprawiedliwego i włączającego otoczenia wpływa na poprawę jakości życia wielu ludzi – osób pracujących w IKEA i w jej łańcuchu dostaw, klientek i klientów oraz całych społeczności.

Skutki pandemii COVID-19 dotkliwie wpłynęły na życie wielu ludzi. Dlatego z myślą o swoich współpracowniczkach i współpracownikach IKEA uruchomiła „Program Wsparcia Pracownika”, czyli dostęp do bezpłatnego, anonimowego wsparcia w sprawach związanych z pracą, finansami, zdrowiem lub życiem osobistym. Dla wszystkich pracowników Grupy Ingka na świecie wprowadzono program „Co u Ciebie?”. Celem inicjatywy jest uwrażliwianie i przygotowanie pracowników, liderów i menedżerów do niekiedy trudnej rozmowy na temat emocji i potrzeb drugiej osoby.

Reklama

Ostatni rok był szczególnie trudny dla uchodźczyń i uchodźców oraz migrantek i migrantów ze względu na trwającą pandemię, oraz kryzys humanitarny na granicy. IKEA Retail w Polsce wspiera te osoby w ramach programu „Razem w Trosce o Dom”. Wspólnie z Fundacją Ocalenie oraz Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę od ponad roku pomaga tworzyć lepszy i bardziej bezpieczny dom dla tych, którzy z różnego powodu go nie mają, bądź zmuszeni byli go opuścić. Do tej pory doraźne wsparcie otrzymało ponad 1100 osób i 365 rodzin. Z działań, które wywierają trwalszy wpływ na sytuację życiową, skorzystało blisko 730 osób i 176 rodzin.

 

Lepsza planeta – rola IKEA w tworzeniu lepszej planety

IKEA angażuję się w walkę ze zmianą klimatu i współtworzenie gospodarki cyrkulacyjnej. Grupa Ingka w Polsce posiada sześć farm wiatrowych, które w ciągu roku finansowego 2021 wyprodukowały 394 GWh, czyli więcej energii elektrycznej, niż zużywa ona w ramach całej działalności w Polsce.

Również w minionym roku IKEA Retail w Polsce, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki oraz Onet.pl, wspólnie zrealizowali kampanię „Tak! dla edukacji klimatycznej”. Jej celem było zwrócenie uwagi na kluczową rolę edukacji klimatycznej w walce ze zmianą klimatu i zebranie podpisów pod petycją do rządu o wprowadzenie edukacji klimatycznej do szkół. Zebrano blisko 60 tys. podpisów, a podczas wydarzenia kończącego kampanię, rząd zadeklarował gotowość do wprowadzenia elementów edukacji klimatycznej do szkół.

 

Lepsza firma – tworzymy lepszą firmę dla współczesnych i przyszłych pokoleń

IKEA dokłada najwyższych starań, aby być firmą otwartą, włączającą, wspierającą w rozwoju i szanującą prawa człowieka w całym łańcuchu wartości.

Reklama

IKEA Retail w Polsce znajduje się na liście pracodawców najbardziej zaawansowanych w zarządzaniu różnorodnością i inkluzją w Polsce[1], wspiera otwartą kulturę pracy, gdzie każdy jest traktowany i doceniany tak samo, niezależnie od płci, wieku, tożsamości płciowej, pochodzenia etnicznego lub jakiegokolwiek innego wymiaru tożsamości. Dlatego firma wdrożyła strategię Równości, Różnorodności i Włączania wprowadzając konkretne rozwiązania, których celem są pozytywne zmiany zarówno w miejscu pracy, jak również inspirowanie społeczeństwa.

Jednym z podejmowanych działań jest zredukowanie luki płacowej. Z najnowszego badania Gender Equal Pay wynika, że w roku 2020 różnica w płacach kobiet i mężczyzn w ramach tych samych stanowisk w Grupie Ingka wyniosła poniżej 1% (luka skorygowana). Ta niewielka dysproporcja wynika zazwyczaj z dłuższych nieobecności spowodowanych m.in. urlopami rodzicielskimi czy wychowawczymi, które są wykorzystywane głównie przez kobiety.

Dlatego też Grupa Ingka jako jedna z pierwszych firm w Polsce wprowadziła Urlop Ojcowski IKEA – nową formę wspierania równowagi w rodzicielstwie. Każdy pracownik, który zostaje tatą, może skorzystać z dodatkowych, pełnopłatnych czterech tygodni Urlopu Ojcowskiego IKEA. Tylko w 2021 r. z tego benefitu skorzystało 162 osób. Kolejnym przykładem budowania prawdziwie włączającego miejsca pracy jest różnorodność wiekowa. IKEA promuje współpracę międzypokoleniową i wspiera osoby 50+ jako grupę wiekową najbardziej narażoną na wykluczenie zawodowe w Polsce.

 

Kluczowe dane z raportu:

  • Od 2009 r. Grupa Ingka zainwestowała globalnie 2,5 miliarda euro w energię odnawialną, a do 2030 r. zamierza zainwestować kolejne 4 miliardy euro
  • Grupa Ingka w Polsce posiada sześć farm wiatrowych w Polsce o łącznej mocy 180 MW. W ciągu roku finansowego 2021 wyprodukowały one 394 GWh energii
  • Rok finansowy 2021 IKEA Retail w Polsce zakończyła z 9% wzrostem oraz sprzedażą na poziomie blisko 5 mld zł
  • Transformacja cyfrowa IKEA przełożyła się na wzrost udziału sprzedaży online w całkowitej sprzedaży z 20% do 29% (rok do roku)
  • 110 milionów euro bonusu pracowniczego "TACK!" na składki emerytalne dla pracowników IKEA na całym świecie, co oznacza ok. 3 200 zł brutto dodatkowej pensji dla jednego pracownika IKEA w Polsce
  • 600 nowych pracowników dołączyło do IKEA Retail w Polsce w okresie pandemii
  • 163 mln wizyt na stronie IKEA.pl w okresie od września 2020 do sierpnia 2021

Cały raport w wersji angielskiej jest dostępny na stronie: https://www.ingka.com/reporting.

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Reklama

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 76 Punkty Odbioru Zamówień IKEA (łącznie z Punktami Mobilnymi) i 8 Studiów Planowania IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 35 skepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

W roku finansowym 2021 ponad 22,5 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 163 mln wizyt.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza blisko 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.

  1. Na podstawie wyników badania Diversity IN Check, przeprowadzonego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, 2021.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Tematy

ikea retail

ikea retail praca

ikea retail kontakt

ikea retail kraków

ikea retail opinie

Grupa Ingka

ingka

inside ingka

ingka ikea

ikea ingka

ingka business service center

ingka group

ikea inside ingka

ingka centres polska sp. z o.o.

ingka centres polska

ingka group ikea

ingka foundation ikea

ingka bsc poznań

inter ikea vs ingka group

ingka centres logo

ikea ingka group

inside ingka ikea

ingka ikea pl

ingka business service center poznań

ingka centers

ingka business service center sp. z o.o

ikea retail wrocław

ikea retail polska

ikea retail poznań

komentarze

Komentarze

Sortuj według:  Najistotniejsze

  • Najnowsze
  • Najstarsze

Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

Reklama
Reklama