Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spis treści

  1. Dane finansowe:

    Bio
    Bioton S.A.
    4.1402
    13.74 %
    Dywidendy
    1 dzień
    0.49 %
    1 tydzień
    7.54 %
    1 miesiąc
    13.74 %
    6 miesięcy
    23.77 %
    Planet S.A., lider polskiego rynku konfekcjonowania i dystrybucji żywności ekologicznej, przedstawił wyniki za 1 kwartał 2021 roku. Spółka pomimo wymagającego, pandemicznego okresu zauważalnie poprawiła parametry finansowe. Bio Planet wygenerowała niemal 59 mln PLN przychodu netto, odnotowując wzrost o niemal 6% w stosunku do roku ubiegłego. Zysk netto w porównaniu z I kwartałem 2020 wzrósł o 30%.

    Dane finansowe:

     

    Q1 2020

    Q1 2021

    Zmiana rdr

     

    mln PLN

    mln PLN

    wartość

    proc.

    Przychody ze sprzedaży

    55,824

    58,949

    +3,125

    +5,6%

    EBITDA

    4,222

    4,248

    +0,026

    +0,61

    Zysk netto

    2,202

    2,863

    +0,661

    +30%

    Zysk brutto

    2,966

    3,613

    +0,647

    +21,8%

    Spółka Bio Planet wypracowała w pierwszym kwartale 2021 roku niemal 59 mln przychodów ze sprzedaży, przy około 3 mln zł zysku netto (+30% rdr). Wartość EBITDA wzrosła w porównaniu rdr o ponad 0,6%. Oznacza to, że wyniki minionego kwartału są wyższe niż rezultaty z analogicznego okresu w roku ubiegłym.

    – Pierwszy kwartał był dla nas czasem intensywnej pracy. Sfinalizowaliśmy kilka projektów i wystartowaliśmy z kolejnymi. Rozpoczęliśmy wewnętrzne prace koncepcyjne nad budową nowego zakładu przetwórczego, który chcielibyśmy zrealizować do końca 2023 roku. Jesteśmy przekonani, że to przełoży się na jeszcze wyższą wydajność i umożliwi nie tylko magazynowanie produktów, ale również ich przetwarzanie. Pozwoli to również w dużej mierze zoptymalizować ponoszone przez nas koszty – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

    Najważniejszą inwestycją, jaką spółka podjęła, było uruchomienie pierwszej część rozbudowanego centrum logistyczno-magazynowego. Jego pełne uruchomienie przewidywane jest w II kwartale 2021 r. Spółka uruchomiła również maszynę do paczkowania świeżych warzyw i owoców, co umożliwi Spółce zwiększenie ilości oferowanych świeżych warzyw i owoców.

    – Skupiliśmy się również na wprowadzaniu do oferty licznych, nowych produktów zarówno w markach własnych jak i w markach dystrybuowanych. Wprowadziliśmy łącznie 350 nowych produktów, większość z nowości to produkty dostawców od lat współpracujących z Bio Planet. Poszerzyliśmy również naszą ofertę o azjatyckie makarony pod marką Perfect Earth oraz włoskie pieczywo chrupkie marki La Buona Terra. Od niedawna oferujemy również produkty nabiałowe oraz nowości marki Biominkidodaje Prezes Strużyna.

    Jak zapewnia prezes Bio Planet, w kolejnych miesiącach Spółka planuje kolejne inwestycje i ekspansję na nowe rynki.

    – Widzimy duży potencjał w rynkach zagranicznych i analizujemy możliwość ekspansji w tym kierunku. Pracujemy również nad poszerzeniem asortymentu dostępnego dla naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że inwestycje, zarówno te zrealizowane, jak i planowane pozwolą pomnożyć zyski już w kolejnych miesiącach – zapewnia Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

     

    Reklama

    Wiadomości prasowe

    Wiadomości prasowe

    Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw. Wiadomości te są istotnym źródłem wiedzy dla inwestorów, analityków i osób zainteresowanych rynkiem finansowym, oferując wgląd w bieżące zmiany oraz inicjatywy podejmowane przez firmy na rynku. Publikacje obejmują także informacje o rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, które często stanowią fundament gospodarki, a także startupów, które mogą wprowadzać innowacyjne rozwiązania.


    komentarze

    Komentarze

    Sortuj według:  Najistotniejsze

    • Najnowsze
    • Najstarsze

    Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

    Reklama
    Reklama