Stało się! Choć jeszcze kilka lat temu w celu zrobienia drobnych lub większych zakupów w sieci niemal zawsze korzystaliśmy z Allegro, dzisiejsze społeczeństwo ma już nowego faworyta. W ilości użytkowników kultowa platforma właśnie została przegoniona przez chińskiego, choć założonego w Bostonie, konkurenta - Temu.
Jak poinformował Mediapanel, w marcu Temu miało 18,1 mln użytkowników (tzw. Real Users). To o 270 tys. więcej niż Allegro, które jeszcze w lutym utrzymywało się na fotelu lidera. Klientela Temu rosła jednak z taką dynamiką, że zrzucenie dotychczasowego króla polskiego e-commerce z tronu było tylko kwestią czasu.
Temu liderem na polskim rynku
Jak wynika z obserwacji Mediapanel, Temu może pochwalić się także większym zasięgiem niż Allegro. Jak rozumieć w tym wypadku pojęcie zasięgu? To stosunek osób odwiedzających dany portal do populacji wszystkich użytkowników korzystających z internetu w kategorii zakupy online. Zasięg Temu w marcu wyniósł 60,98%, podczas gdy w przypadku
miało przewagę w lutym także pod tym względem. Wtedy jego zasięg wynosił 60,02%, a Temu 59,60%. Jak widać, w odniesieniu miesiąc do miesiąca zasięg Allegro nieco wzrósł, ale już ilość użytkowników spadła, co może być dla portalu szczególnie niepokojące. W marcu było ich 12 tys. mniej niż w lutym.
Reklama
Allegro nie ma jednak samych powodów do zmartwień. Ma znaczącą przewagę nad Temu pod względem ATS, czyli średniego, rzeczywistego czasu spędzonego na stronie przez użytkownika. W przypadku Allegro mówimy tu o 1 godzinie, 54 minutach i 33 sekundach. Temu ma w tej kategorii wynik gorszy o prawie godzinę. Co ciekawe, pod tym względem nie jest ono nawet na drugim miejscu podium, a dopiero na trzecim.
jest bowiem Vinted. Choć ten portal nie może konkurować z Temu pod względem ilości użytkowników, to ci korzystający z Vinted przesiadują na nim dużo dłużej. W jego przypadku
Warto przy okazji wspomnieć, że Temu ma już druzgocącą przewagę nad innym, chińskim portalem e-commerce, który przecież jest na naszym rynku dużo dłużej. Mowa o AliExpress. Mimo dłuższej o kilka lat obecności w świadomości polskich konsumentów drugi z chińskich portali może pochwalić się tylko 10,8 mln użytkowników. Temu ma o prawie 9 mln więcej. Granicę 10 mln użytkowników przebił jeszcze jeden portal - Media Expert. W marcu miał on 11,9 mln użytkowników.
Czy kurs Allegro zareagował w jakiś sposób na informację o tym, że portal nie króluje już w polskim e-commerce pod względem liczby użytkowników? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, bowiem publikacja tych wieści zbiegła się w czasie z sesją giełdową, na którą wpływ mają dużo ważniejsze informacje.
możemy obserwować imponujące wzrosty i to w przypadku aż 80% notowanych spółek. To reakcja na zawieszenie ceł przez Donalda Trumpa. Z tego samego powodu wczoraj wieczorem byliśmy świadkami euforii na amerykańskiej giełdzie.
Kurs akcji Allegro
✕Źródło: Trading View
W związku z powyższym akcje Allegro dziś są droższe niż jeszcze wczoraj. Na starcie sesji kurs skoczył o ponad 6,5%. Z jej biegiem jednak akcje znowu tanieją i wiele wskazuje na to, że ostateczny wzrost będzie mniejszy, niż wydawało się jeszcze kilka minut po 9.00. Obecnie akcje są droższe względem zamknięcia poprzedniej sesji "tylko" o 2,5%. Czy to efekt publikacji informacji danych z rynku e-commerce? A może po prostu stopniowe studzenie porannej euforii inwestorów? Na to pytanie nie sposób odpowiedzieć jednoznacznie.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję