Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama

Allegro strącone z tronu. To jest nowy król e-commerce

Stało się! Choć jeszcze kilka lat temu w celu zrobienia drobnych lub większych zakupów w sieci niemal zawsze korzystaliśmy z Allegro, dzisiejsze społeczeństwo ma już nowego faworyta. W ilości użytkowników kultowa platforma właśnie została przegoniona przez chińskiego, choć założonego w Bostonie, konkurenta - Temu.

Allegro strącone z tronu. To jest nowy król e-commerce
Piotr Molecki/East News
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spis treści

  1. Temu liderem na polskim rynku
    1. Allegro na giełdzie

      Jak poinformował Mediapanel, w marcu Temu miało 18,1 mln użytkowników (tzw. Real Users). To o 270 tys. więcej niż Allegro, które jeszcze w lutym utrzymywało się na fotelu lidera. Klientela Temu rosła jednak z taką dynamiką, że zrzucenie dotychczasowego króla polskiego e-commerce z tronu było tylko kwestią czasu.

       

      Temu liderem na polskim rynku

      Jak wynika z obserwacji Mediapanel, Temu może pochwalić się także większym zasięgiem niż Allegro. Jak rozumieć w tym wypadku pojęcie zasięgu? To stosunek osób odwiedzających dany portal do populacji wszystkich użytkowników korzystających z internetu w kategorii zakupy online. Zasięg Temu w marcu wyniósł 60,98%, podczas gdy w przypadku

      Allegro
      Allegro.eu S.A.
      33.5654
      11.89 %
      Dywidendy
      1 dzień
      0.24 %
      1 tydzień
      -0.28 %
      1 miesiąc
      8.14 %
      6 miesięcy
      -2.1 %
      było to 60,04%.

       

      allegro stracone z tronu to jest nowy krol e commerce grafika numer 1allegro stracone z tronu to jest nowy krol e commerce grafika numer 1
      Źródło: Mediapanel

       

      Allegro
      Allegro.eu S.A.
      33.5654
      11.89 %
      Dywidendy
      1 dzień
      0.24 %
      1 tydzień
      -0.28 %
      1 miesiąc
      8.14 %
      6 miesięcy
      -2.1 %
      miało przewagę w lutym także pod tym względem. Wtedy jego zasięg wynosił 60,02%, a Temu 59,60%. Jak widać, w odniesieniu miesiąc do miesiąca zasięg Allegro nieco wzrósł, ale już ilość użytkowników spadła, co może być dla portalu szczególnie niepokojące. W marcu było ich 12 tys. mniej niż w lutym.

      Reklama

      Allegro nie ma jednak samych powodów do zmartwień. Ma znaczącą przewagę nad Temu pod względem ATS, czyli średniego, rzeczywistego czasu spędzonego na stronie przez użytkownika. W przypadku Allegro mówimy tu o 1 godzinie, 54 minutach i 33 sekundach. Temu ma w tej kategorii wynik gorszy o prawie godzinę. Co ciekawe, pod tym względem nie jest ono nawet na drugim miejscu podium, a dopiero na trzecim.

      Znacząco przed nim w kwestii

      ATS
      Atlantis SE
      0.0896
      -2.18 %
      Dywidendy
      1 dzień
      0 %
      1 tydzień
      0 %
      1 miesiąc
      -4.48 %
      6 miesięcy
      -96.49 %
      jest bowiem Vinted. Choć ten portal nie może konkurować z Temu pod względem ilości użytkowników, to ci korzystający z Vinted przesiadują na nim dużo dłużej. W jego przypadku
      ATS
      Atlantis SE
      0.0896
      -2.18 %
      Dywidendy
      1 dzień
      0 %
      1 tydzień
      0 %
      1 miesiąc
      -4.48 %
      6 miesięcy
      -96.49 %
      to bowiem 1 godzina, 50 minut i 33 sekundy.

      Warto przy okazji wspomnieć, że Temu ma już druzgocącą przewagę nad innym, chińskim portalem e-commerce, który przecież jest na naszym rynku dużo dłużej. Mowa o AliExpress. Mimo dłuższej o kilka lat obecności w świadomości polskich konsumentów drugi z chińskich portali może pochwalić się tylko 10,8 mln użytkowników. Temu ma o prawie 9 mln więcej. Granicę 10 mln użytkowników przebił jeszcze jeden portal - Media Expert. W marcu miał on 11,9 mln użytkowników.

       

      Czytaj także: Akcje Allegro eksplodowały! Mimo to porażka wisi w powietrzu

       

      Allegro na giełdzie

      Czy kurs Allegro zareagował w jakiś sposób na informację o tym, że portal nie króluje już w polskim e-commerce pod względem liczby użytkowników? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, bowiem publikacja tych wieści zbiegła się w czasie z sesją giełdową, na którą wpływ mają dużo ważniejsze informacje. 

      Reklama

      Dziś, czyli 10 kwietnia na

      GPW
      Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.
      51.5979
      18.62 %
      Dywidendy
      1 dzień
      0.19 %
      1 tydzień
      2.28 %
      1 miesiąc
      11.93 %
      6 miesięcy
      17.8 %
      możemy obserwować imponujące wzrosty i to w przypadku aż 80% notowanych spółek. To reakcja na zawieszenie ceł przez Donalda Trumpa. Z tego samego powodu wczoraj wieczorem byliśmy świadkami euforii na amerykańskiej giełdzie.

       

      Kurs akcji Allegro

      allegro stracone z tronu to jest nowy krol e commerce grafika numer 2allegro stracone z tronu to jest nowy krol e commerce grafika numer 2
      Źródło: Trading View

       

      W związku z powyższym akcje Allegro dziś są droższe niż jeszcze wczoraj. Na starcie sesji kurs skoczył o ponad 6,5%. Z jej biegiem jednak akcje znowu tanieją i wiele wskazuje na to, że ostateczny wzrost będzie mniejszy, niż wydawało się jeszcze kilka minut po 9.00. Obecnie akcje są droższe względem zamknięcia poprzedniej sesji "tylko" o 2,5%. Czy to efekt publikacji informacji danych z rynku e-commerce? A może po prostu stopniowe studzenie porannej euforii inwestorów? Na to pytanie nie sposób odpowiedzieć jednoznacznie.

       

      Reklama

      Czytaj także: Eksplozja notowań na GPW. Potężne wzrosty po przełomie w USA


      Michał Fitz

      Michał Fitz

      Z wykształcenia geodeta, z pasji dziennikarz. W swoich tekstach stawia na profesjonalizm i przystępność


      Tematy

      e-commerce

      handel online

      mediapanel

      AllegroTemu

      alieexpress

      vinted

      ats

      real users

      allegro akcje kurs Allegro
      komentarze

      Komentarze

      Sortuj według:  Najistotniejsze

      • Najnowsze
      • Najstarsze

      Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

      Reklama
      Reklama