• Odbierz prezent
Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego Wizjonerem Rynku

W XV edycji rankingu IT@Bank Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu, PKO Banku Polskiego został uhonorowany nagrodą Wizjoner Rynku 2020 za transformację banku z organizacji finansowej do instytucji technologicznej z licencją bankową. Za wysoki poziom cyfryzacji i wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań chmurowych oraz wdrożenie asystenta głosowego, PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii „Lider innowacyjności według firm IT”.

- Rok 2020 dynamiką i skalą zmian zaskoczył niejednego wizjonera. W ciągu kilku miesięcy dokonaliśmy cyfrowego skoku, który w normalnych warunkach trwałby lata. Konieczność dystansowania społecznego i ograniczenia w różnych obszarach życia stały się katalizatorem cyfryzacji, która doprowadziła do przyśpieszenia realizacji wielu istotnych projektów. Dziś, wszyscy przyzwyczailiśmy się już do zdalnej obsługi klientów, zakupów przez Internet, pracy z domu czy załatwiania spraw urzędowych na odległość. Nie znam nikogo, kto rok temu przewidywałaby taki scenariusz. Rzeczywistość zmusiła nas do pracy w trudnych warunkach, wymagających błyskawicznych decyzji i działań. I my odnaleźliśmy się w tej sytuacji doskonale.

– mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego

Zbigniew Jagiełło, od ponad dekady, kieruje PKO Bankiem Polskim. W tym czasie dokonał głębokiej transformacji firmy. Przeprowadzając zmianę kultury organizacyjnej, przebudowując struktury, unowocześniając ofertę zmienia bank w firmę technologiczną z licencją bankową – PKO Bank Przyszłości. Drogę, jaką bank przeszedł w ciągu ostatniej dekady opisał w wydanej niedawno książce pt. „Od skarbonki do chmury, czyli historia transformacji PKO Banku Polskiego”, mówi w niej m.in. o Chmurze Krajowej, która dostarcza polskim firmom rozwiązania szczególnie pomocne przy wdrożeniach realizowanych pod presją czasu.

PKO Bank Polski skupia się na przyspieszeniu cyfryzacji swojej i otoczenia. Efektem tych działań są m.in. uruchomienie platformy Automarket, wdrożenie otwierania rachunków osobistych „na selfie” oraz udostępnienie asystenta głosowego aplikacji IKO - w ciągu trzech miesięcy od uruchomienia asystenta głosowego, użytkownicy IKO przeprowadzili 200 tys. rozmów i wykonali przelewy na 1,5 mln złotych. Aplikacja IKO stale zyskuje nowe funkcje. Nowoczesne technologie są doceniane przez kontrahentów i klientów banku. Tylko w ciągu czterech miesięcy prawie 400 tys. razy klienci banku skorzystali z innowacyjnych narzędzi banku wykorzystujących np. boty, czy technologię AI. Dzięki zaangażowaniu PKO Banku Polskiego zostały także wypracowane rozwiązania technologiczne, rewolucjonizujące podejście do usług e-administracji.

- Ta nagroda ma dla nas szczególne znaczenie, bo przyznają ją innowatorzy, branża IT i najbardziej zaawansowane technologicznie firmy, które już po raz drugi doceniły nasz potencjał, śmiałe pomysły, odważne wdrożenia i efektywne osiągnięcia. Podstawą rozwoju banku jest nowoczesna technologia. Dzięki niej, możemy oferować innowacyjne usługi, jak otwarcie konta na selfie, asystenta głosowego w IKO, czy rozwijać współpracę ze startupami branży FinTech, dzięki czemu wdrożyliśmy np. trwały nośnik 2.0 i rozwiązania chmurowe. Pozycja PKO Banku Polskiego, jako lidera innowacyjności w sektorze jest wynikiem zaangażowania wszystkich pracowników, którzy każdego dnia zmieniają swój bank dla siebie, klientów i przyszłych pokoleń.

– mówi Marcin Dzienniak, dyrektor Departamentu Rozwoju Aplikacji Sprzedażowych i Wsparcia

Mając na celu cyfryzację polskich przedsiębiorstw i zdynamizowanie wzrostu krajowej gospodarki, bank zainicjował powstanie spółki Operator Chmury Krajowej (OChK), którą rozwija wspólnie z udziałowcem - Polskim Funduszem Rozwoju. Partnerstwa strategiczne, jakie zawarł OChK z Google i z Microsoft, umożliwiają bankowi przejście z tradycyjnego modelu IT, na usługi chmurowe. W ten sposób bank dąży do zapewnienia sobie i swoim klientom innowacyjnego, bezpiecznego i efektywnego kosztowo środowiska do rozwoju. W ciągu najbliższych trzech lat, kluczowe biznesowe systemy IT banku mają działać w chmurze obliczeniowej opartej o architekturę hybrydową.

Technologiczny lider sektora zaangażował się też w budowę usługi trwałego nośnika opartej o technologię blockchain i w ciągu dwóch lat zaoszczędził blisko 20 mln zł. Poszukując kolejnych praktycznych zastosowań, wspólnie z partnerami uruchomił piaskownicę, w ramach której współpracujące z nim młode firmy będą mogły skorzystać z nieodpłatnych zasobów chmurowych i wsparcia biznesowego.

Ranking IT@Bank jest inicjatywą redakcji „Miesięcznika Finansowego BANK”. Jego celem jest wyróżnienie firm z branży IT przygotowujących rozwiania na potrzeby sektora finansowego, a od niedawna również instytucji finansowych, które według firm z obszaru nowych technologii są najbardziej innowacyjne.

 


PKO Bank Polski

Niekwestionowany lider polskiego sektora bankowego. W 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,03 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 348 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2019 r. miała 4,2 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk