• Sklep
  • Odbierz prezent
XTB pokazuje wyniki - niska zmienność rynku i kosztowne kampanie marketingowe przyczyną słabych zysków
Z artykułu dowiesz się:

- Jak w pierwszym półroczu 2016 roku radził sobie broker XTB

Dziś akcje X-Trade Brokers zanurkowały po tym jak broker opublikował rozczarowujące wyniki finansowe w pierwszym półroczu. Cena akcji XTB spadła do najniższych poziomów odnotowanych od majowego debiutu na GPW.

 

Zysk netto w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku stopniał aż o 55%. Odpowiada za to spadek przychodów o ponad 12%, a w szczególności wzrost kosztów o ponad 46%.

Spadła liczba nowych rachunków pozyskanych w ciągu pierwszych 6 miesięcy roku, ale odnotowano poprawę w przypadku średniej liczy aktywnych rachunków (Średnia kwartalna liczba rachunków za pośrednictwem których przeprowadzono co najmniej jedną transakcję w okresie trzech miesięcy).

 

FXMAG forex xtb pokazuje wyniki - niska zmienność rynku i kosztowne kampanie marketingowe przyczyną słabych zysków  1

Źródło: Raport półroczny X-Trade Brokers

 

Dziś akcje spółki traciły już na otwarciu. Luka spadkowa miała zasię prawie 9,7%, poźniej rynek znizkował jeszcze silniej. W kulminacyjnym momencie akcje XTB były handlowane po cenie o ponad 18% niższej niż na wczorajszym zamknięciu.

 

Komentarz zarządu spółki

"Pierwsza  połowa  2016  roku,  w  porównaniu  do  analogicznego  okresu  roku  poprzedniego,  pozostała  wolna  od nieoczekiwanych  zdarzeń  rynkowych,  takich  jak  uwolnienie  kursu  franka  szwajcarskiego.  Mimo  to  wyniki  za pierwszy  kwartał  2016  roku  pozostały  na  odpowiednio  wysokim  poziomie.  Dopiero  drugi  kwartał  2016  roku przykuwa uwagę do rosnącej złożoności wpływu zdarzeń rynkowych na decyzje inwestycyjne klientów" - czytamy w komentarzu zarządu spółki.

 

Problemem niska zmienność na rynkach

Według Zarządu za rozczarowujący wynik odpowiada w głównej mierze niska zmienność na rynkach finansowych oraz niski poziom stóp procentowych.

"W drugim kwartale 2016 roku wyniki Grupy ukształtowane zostały przede wszystkim przez tzw. range trading, tj. poruszanie się rynku w ograniczonym przedziale cenowym oraz mniejszą dynamikę rynków przy jednoczesnym niskim poziomie stóp procentowych. Połączenie powyższych czynników przyczyniło się do spadku wolumenu na instrumentach finansowych liczonego w lotach, jak również niższej responsywności na działania marketingowe." - wyjaśnia w komentarzu Zarząd.

 

Kosztowne kampanie marketingowe

W komentarzu przeczytamy również informację o wzroście wydatków marketingowych w związku z szeroko zakrojoną kampanią marketingową z udziałem znanego aktora Madsa Mikkelsena. Trzeba zauważyć również, że w przypadku rynku polskiego broker korzystał także z wizerunku piłkarza - Grzegorza Krychowiaka. Zarząd jest przekonany, że wyniki kampanii powinny się ostatecznie przełożyć na pozyskanie nowych klientów, oczywiście z naturalnym opóźnieniem.


Zespół FXMAG

Portal i jedyny w Polsce magazyn Inwestora Indywidualnego. FXMAG wspiera swoich czytelników, zapewniając dostęp do szerokiej bazy edukacyjnej i na bieżąco informując o najważniejszych wydarzeniach rynkowych i gospodarczych z zakresu rynku Forex, akcji, kryptowalut oraz inwestycji alternatywnych. 

Przejdź do artykułów autora
Zamknij

Koszyk