Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31-0,03%
USD / PLN4,00+0,11%
CHF / PLN4,43+0,11%
GBP / PLN5,05+0,13%
EUR / USD1,08-0,13%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Włącz własny prąd na mamyklimat.pl – kampania na rzecz rozwoju fotowoltaiki

PKO Bank Polski | 21:49 02 czerwiec 2020
Włącz własny prąd na mamyklimat.pl – kampania na rzecz rozwoju fotowoltaiki | FXMAG INWESTOR
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

1 czerwca 2020 r. ruszyła ogólnopolska kampania zachęcająca Polaków do wytwarzania taniej energii elektrycznej na własne potrzeby przez instalację paneli fotowoltaicznych na dachach domów jednorodzinnych. Jej ambasadorką została aktorka, Małgorzata Kożuchowska. To wspólna akcja Ministerstwa Klimatu, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz PKO Banku Polskiego.

Celem kampanii jest budowanie świadomości możliwości płynących z wykorzystania energii odnawialnej w polskich domach jednorodzinnych oraz rozwijanie naszego rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych.

Aktualna moc wszystkich polskich instalacji PV to już ponad 1,83 GW, z czego prosumenci generują aż 1,2 GW. Według danych Urzędu Regulacji Energetyki, na koniec 2014 r. mieliśmy 20 MW mocy fotowoltaicznych, co oznacza, że w ok. 5,5 roku ta moc wzrosła aż o 9 tysięcy proc. Nasz kraj jest obecnie na 5. miejscu w Unii Europejskiej pod względem przyrostu nowych mocy z paneli słonecznych zainstalowanych w systemie. Polska realizuje obecnie redukcję ponad półtora miliona ton CO2 rocznie dzięki instalacjom fotowoltaicznym.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Polaków, w trosce o środowisko, Ministerstwo Klimatu i NFOŚiGW od 30 sierpnia ubiegłego roku realizują rządowy program „Mój Prąd". To aż miliard złotych na zwiększenie produkcji energii elektrycznej z prosumenckich instalacji fotowoltaicznych o mocy 2-10 kW. Do programu zgłosiło się już ponad 73 tys. Polaków. Dotychczasowe efekty „Mojego Prądu" (wspomniane 73 tys. wniosków), to 408 MW zainstalowanej mocy. Porównując to do największej polskiej farmy fotowoltaicznej na terenie gminy Czernikowo koło Torunia – moc 3,77 MW – można policzyć, że „Mój Prąd" już na tym etapie dofinansuje ok. 108 takich elektrowni.

Reklama

Rządowy program „Mój Prąd" nieustannie się rozwija. Zgodnie z zapowiedziami NFOŚiGW 31 marca przeszedł na wnioski online. Ponadto, od 22 maja wprowadzono kolejne ułatwienie – to możliwość składnia elektronicznych wniosków na gov.pl przez pełnomocnika.

„Mój Prąd" został też zintegrowany z innym rządowym programem „Czyste Powietrze" (budżet 103 mld zł na wymianę tzw. kopciuchów i termomodernizację domów jednorodzinnych). Od 15 maja potencjalni beneficjenci „Czystego Powietrza" mogą uzyskać dotację również na montaż instalacji fotowoltaicznej, bez konieczności składania dwóch osobnych wniosków.

Oba ogólnopolskie programy – „Mój Prąd" i „Czyste Powietrze" – wpisują się w działania rządu, zmierzające do likwidacji niskiej emisji i poprawy jakości powietrza w polskich miastach i mniejszych miejscowościach a tym samym są orężem w walce ze smogiem.

Odpowiedzialność za środowisko jest elementem działalności nie tylko resortu klimatu i NFOŚiGW, ale też PKO Banku Polskiego, który podejmuje inicjatywy służące dbałości o środowisko i jest sygnatariuszem Karty Odpowiedzialności Ekologicznej Przedsiębiorców i Pracodawców w Polsce.

Wspólna kampania na rzecz rozwoju fotowoltaiki w pierwszej kolejności obejmuje emisję spotu telewizyjnego oraz działania w internecie. Następnie zostanie rozszerzona o promocję radiową. Towarzyszy jej też specjalne stworzona strona internetowa mamyklimat.pl, gdzie znajdują się m.in. ciekawostki dotyczące fotowoltaiki i jej wpływu na środowisko.

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


PKO Bank Polski

PKO Bank Polski

Niekwestionowany lider polskiego sektora bankowego. W 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,03 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 348 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2019 r. miała 4,2 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.


Reklama

Czytaj dalej