• Odbierz prezent
WeirdFish wkracza do gry! Weterani branży gier wideo tworzą własne studio, zapowiadają pierwszy projekt i debiut na NewConnect

WeirdFish, niezależny producent gier wideo specjalizujący się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox (otwarty świat), w pierwszej połowie 2021 roku chce dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Studio, założone przez doświadczonych deweloperów – Marka Sobóla oraz Wiktora Szymańskiego, pracuje nad pierwszym autorskim projektem. Zespół zakończył już etap pre-produkcji gry, która opiera się na budowaniu, podróży i przeżyciu na statku kosmicznym lecącym w kierunku odległej planety. Tytuł na PC we wczesnym dostępie trafi do sprzedaży w Q2 2021 roku. Docelowo ukaże się także na konsolach. W styczniu, w ramach oferty prywatnej, WeirdFish pozyskało od inwestorów 1,5 mln zł. W trzecim kwartale br. spółka planuje przeprowadzenie IPO (pierwsza publiczna oferta). Pozyskane środki przeznaczy na produkcję i marketing wspomnianej gry.

WeirdFish SA zostało założone pod koniec 2019 roku z inicjatywy Marka Sobóla i Wiktora Szymańskiego. Pierwszy z nich znany jest m.in. jako jeden z założycieli notowanej na NewConnect spółki CreepyJar, kojarzonej przede wszystkim z sukcesu Green Hell – symulatora przetrwania w amazońskiej dżungli. Wcześniej przez kilka lat był prezesem zarządu Techland Warszawa, gdzie kierował również działem Level Designu. Wiktor Szymański przez sześć ostatnich lat pracował w studiu Techland Warszawa, gdzie był odpowiedzialny za organizację produkcji oraz pracę zespołu level designerów. – Tworząc WeirdFish udało nam się zbudować silny zespół składający się z wyselekcjonowanej grupy game developerów, od wielu lat związanych z branżą gier. Doświadczenie każdego z nas przełożyło się na powstanie wielu rozpoznawalnych na całym świecie gier, m.in. Dead Island, n’aild, Mad Riders, Dead Island Riptide, Call of Juarez, Dying Light, Fim Speedway 2017 – mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish SA. – Nie mam najmniejszych wątpliwości, że tak mocny kompetencyjnie zespół jak nasz wprowadzi na rynek ciekawe, oryginalne i dopracowane projekty. Pierwszy z nich jest już w trakcie tworzenia – dodaje.

Spółka pracuje obecnie nad pierwszą grą w otwartym świecie. Tłem rozgrywki będzie kosmos. Gracz znajdzie się na statku kosmicznym, a jego zadaniem będzie zadbanie o siebie oraz współtowarzyszy podróży, z których część będzie w stanie hibernacji. W tym celu będzie musiał m.in. zdobyć pożywienie, zbierać potrzebne surowce, usuwać występujące awarie, czy wreszcie zadbać o bezpieczeństwo załogi, poprzez unikanie zagrożeń takich jak ataki obcych, czarne dziury itp. Gra będzie utrzymana w stylistyce komiksowej. – Zakończyliśmy już etap pre-produkcji. Obecnie pracujemy nad wersją demo gry, którą chcemy zaprezentować pod koniec czerwca. Wersję gry w early access planujemy wprowadzić do sprzedaży w drugim kwartale przyszłego roku. Nasz projekt będzie grą kooperacyjną dla ośmiu osób, które pomagają sobie w trudach przeżycia w kosmosie. Już w trybie wczesnego dostępu gracze będą mieli okazję zagrać w nią w trybie kooperacji. Nad projektem w naszym studio pracuje 11 osób, a drugie tyle to zewnętrzni współpracownicy zewnętrzni – informuje Wiktor Szymański, członek zarządu WeirdFish SA.

Tytuł we wczesnym dostępie będzie dostępny na PC, pełna wersja gry zadebiutuje także na konsolach obecnej i przyszłej generacji. Spółka nie podjęła jeszcze decyzji kto będzie wydawcą projektu.

Całkowity budżet gry z marketingiem spółka szacuje na 4-5 mln zł. Początkowo produkcja finansowana była ze środków założycieli studia. W styczniu z prywatnej emisji akcji WeirdFish pozyskało od inwestorów 1,5 mln zł. Trzy podmioty objęły nieco ponad 10 proc. nowych akcji. – Na przełomie września i października chcemy przeprowadzić ofertę publiczną. Cel emisji to pozyskanie pieniędzy na rozwój gry i jej marketing. Następnym krokiem będzie debiut na NewConnect. Chcielibyśmy zadebiutować na przełomie Q1/Q2 2021 roku – dodaje Marek Soból.

Model biznesowy firmy zakłada prace z niewielkim zespołem wysokiej klasy doświadczonych specjalistów i współpracę z polskimi oraz zagranicznymi partnerami biznesowymi. – Wiadomo, że z czasem ruszymy z drugim projektem. Mamy sporo planów, których na razie nie chciałbym ujawniać – dodaje Marek Soból.

O spółce:

WeirdFish SA to działający w branży gier wideo niezależny producent gier na komputery osobiste i konsole. Spółka specjalizuje się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox. Firma powstała w 2019 roku w Warszawie z inicjatywy Marka Sobóla i Wiktora Szymańskiego, doświadczonych deweloperów, działających w branży od kilkunastu lat.

Zespół WeirdFish tworzy starannie dobrana grupa game developerów, których bogate doświadczeni przełożyło się na powstanie wielu rozpoznawalnych na całym świecie gier, m.in. Dead Island, n’aild, Mad Riders, Dead Island Riptide, Call of Juarez, Dying Light, Fim Speedway 2017.

W pierwszym półroczu 2021 roku spółka chce zadebiutować na rynku NewConnect. Zespół pracuje obecnie nad pierwszym autorskim projektem, który ma być dostępny na PC we wczesnym dostępie w Q2 2021 roku. Docelowo gra ukaże się także na konsolach. W Q3 br. spółka planuje przeprowadzenie IPO (pierwsza publiczna oferta). Pozyskane środki przeznaczy na produkcję i marketing wspomnianej gry.


Gaming. Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe dotyczące spółek gamingowych znajdujących się zarówno na rynku regulowanym GPW oraz NewConnet jak i spółek jeszcze nie notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk