• Odbierz prezent
Blair Witch VR hitem! VR-owa wersja gry Blair Witch od Incuvo VR w niespełna 12 godzin zwróciła koszty produkcji

Pierwszoosobowy horror psychologiczny hitem na Oculus Quest! VR-owa wersja gry Blair Witch od Incuvo VR w niespełna 12 godzin zwróciła koszty produkcji 

Blair Witch VR, najnowsza produkcja przenosząca graczy do świata wirtualnej rzeczywistości, okazała się hitem na popularnej platformie Oculus. Pierwszoosobowy horror psychologiczny wczoraj zadebiutował w wersji na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2, a już w niespełna 12 godzin gra zwróciła jej twórcom wszystkie koszty produkcji i marketingu. Za port VR, jednego z najpopularniejszych tytułów od Bloober Team SA, odpowiada niezależne studio gamingowe Incuvo VR.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z premiery Blair Witch VR, która miała premierę wczoraj. Nasza VR-owa odsłona jednego z najgłośniejszych tytułów od Bloober Team - jak podaje wydawca - odzyskała zwrot wszystkich kosztów produkcyjnych i marketingowych w niespełna 12 godzin od rozpoczęcia sprzedaży – informuje Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo SA. – Cieszymy się, że nasza propozycja przeniesienia do VR pierwszoosobowego horroru psychologicznego o rozbudowanej fabule przypadła do szerokiemu gronu odbiorców. Niewątpliwie jest to atrakcyjny tytuł na spędzenie czasu podczas Halloween. Zachęcamy graczy do zapoznania się z produkcją i zatracenia się w mrocznej historii detektywistycznej – dodaje.

Akcja gry toczy się w 1996 roku w pobliżu Burkittsville w stanie Maryland, gdzie bez śladu znika mały chłopiec. Gracz wciela się więc w rolę Ellisa, byłego policjanta, który dołącza do poszukiwań dziecka. Policyjne śledztwo zmienia się w koszmar, w którym gracz musi zmierzyć się z własnymi lękami oraz z wiedźmą z Blair – tajemniczą istotą, która nawiedza las Black Hills.

Blair Witch VR pojawiło się na rynku 29 października. Gra dedykowana jest na popularny sprzęt VR od marki Facebook – gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2.

Projekt powstał na zlecenie Bloober Team SA, autora marki Blair Witch. – Współpraca z Bloober Team pozwoliła dotrzeć VR-owej wersji gry do skonkretyzowanej grupy graczy, a sama produkcja obroniła się koncepcją, która wymaga od graczy wielu przemyśleń i obrania odpowiedniej strategii. Gra bada także reakcje graczy na strach i stres – dodaje Andrzej Wychowaniec.

Strona sklepu Steam: https://store.steampowered.com/app/1092660/Blair_Witch/

- W przyszłości w planach mamy także produkcję własnych tytułów VR-owych, bazujących na znanych IP. Jednocześnie cieszę się, że aktualnie jesteśmy zaangażowani w wiele ciekawych projektów dot. portingu popularnych tytułów, przenoszących je do świata Virtual Reality, zwłaszcza przy obserwowaniu pozytywnego odbioru przez graczy – mówi prezes Incuvo. – Jest to dla nas budujące, również w kontekście aktualnie tworzonej VR-owej wersji Green Hell. Ambitny projekt survivalowy zadebiutuje na platformach VR w drugim półroczu 2021 – dodaje.

Incuvo SA jeszcze w tym roku zamierza wejść na rynek NewConnect. Studio niedawno złożyło Dokument Informacyjny do Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.

***

O Incuvo SA:

Incuvo, z siedzibą w Katowicach, to studio z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu gier. Spółka powstała w 2012 roku. Większościowym akcjonariuszem studia jest estoński fundusz Blite Fund.

Aktualny model biznesowy spółki zakłada portowanie i produkcje gier na urządzenia dedykowane wirtualnej rzeczywistości. Portowanie odbywa się w modelu work for hire lub na własny koszt studia, w zamian za część przyszłych przychodów ze sprzedaży. Incuvo zamierza także produkować własne tytułu VR w oparciu o znane IP. Obecnie studio tworzy VR-ową wersję gry Green Hell.

Jeszcze w br. Incuvo chce zadebiutować na rynku NewConnect.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk