Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że Getin Noble Bank dokonywał bezprawnych podwyżek opłat za produkty ze swojej oferty bankowej oraz zmieniał regulamin świadczenia usług nie informując o tym klientów w należyty sposób. Decyzją Urzędu bank należący do Leszka Czarneckiego będzie musiał zwrócić swoim klientom bezprawnie pobrane opłaty, a także zrekompensować nadużycia poprzez czasowe zwolnienie poszkodowanych z wybranych prowizji.
Orzeczenie UOKiK dotyczy okresu pomiędzy 2014 a 2016 r., w którym Getin Noble Bank wielokrotnie dokonywał zmian - konkretnie podwyżek - w cennikach swoich usług, informując klientów o tym fakcie jedynie za pomocą panelu wiadomości z poziomu bankowości internetowej. Taki sposób informowania klientów nie spełnia jednak wymogów trwałego nośnika danych, którymi objęte są wszystkie instytucje bankowe. Oprócz tego, Getin Noble w opisywanym okresie nie podawał podstaw prawnych do podwyższenia opłat i prowizji za konkretne usługi.
UOKiK zobowiązał bank do zwrotu bezprawnie pobranych opłat od swoich klientów. Aby otrzymać zwrot pobranych podwyżek, klienci zobowiązani są do podpisania aneksu, na podstawie którego dojdzie do indywidualnego rozliczenia z Getin Noble Bankiem. Aneksy będzie można podpisać w każdej placówce banku. Będą one jedyną podstawą do otrzymania rekompensaty, stąd też obecnie nie wiadomo ile bank zapłaci za swoje nadużycia. Z pewnością bowiem nie wszyscy poszkodowani zdecydują się na podpisanie aneksu.
Oprócz tego bank przyzna rekompensatę poszkodowanym klientom (w latach 2014-2016), zwalniając ich z opłat za przelewy złotówkowa na konto w innym banku na dwa miesiące (rozpoczynając od 17 czerwca)
Czytaj także: Komunikat KNF w sprawie połączenia Idea Banku SA z Getin Noble Bankiem SA