• Odbierz prezent
Twitter z wynikami za drugi kwartał 2019 r. Większe przychody, więcej użytkowników

26 lipca Twitter przedstawił wyniki finansowe za drugi kwartał 2019 r. Przewyższyły one oczekiwania analityków. Spółka może pochwalić się większą liczbą użytkowników.

 

26 lipca przed sesją na amerykańskiej giełdzie spółka Twitter podała wyniki finansowe za drugi kwartał 2019 r. Przychody wyniosły 841 mln USD wobec oczekiwanych 829,1 mln USD. Zysk na akcję wyniósł 20 centów wobec spodziewanych 19 centów.

W drugim kwartale 2019 r. przychody wzrosły o 18% rok do roku. Głównym czynnikiem był wzrost liczby użytkowników w USA.

Jest to pierwszy raport, w którym spółka nie podała miesięcznej liczby aktywnych użytkowników („monthly active users” - MAU). W czwartym kwartale 2018 r. Twitter informował, że zastąpi ten parametr „monetizable daily active users” mDAU – dzienną liczbą aktywnych użytkowników, która przekłada się na przychody z reklam. Według spółki trafniej odzwierciedla to specyfikę jej biznesu.

1 kwartał 2019 r. był ostatnim, w którym Twitter podał miesięczną liczbę aktywnych użytkowników (MAU). Jak informowała spółka, istotniejszy jest dla niej parametr mDAU, określający „użytkowników Twittera, którzy logują się i wchodzą na Twitter danego dnia przez Twitter.com lub aplikacje Twittera, które są w stanie wyświetlać reklamy”. Parametr ten nie jest porównywalny z danymi przedstawianymi przez inne firmy z branży mediów społecznościowych, gdyż jak wskazuje Twitter, firmy te dzielą się „szerszymi parametrami, które zawierają użytkowników, którzy nie widzą reklam”.

Spółka poinformowała, że w drugim kwartale średnia monetyzowalna dzienna liczba aktywnych użytkowników (mDAU) wyniosła 139 mln, co stanowi wzrost o 14% rok do roku. W tym kwartale liczba mDAU w USA wzrosła do 29 mln , co stanowi wzrost o 10% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Liczba zagranicznych użytkowników mDAU wyniosła 110 mln, co stanowi wzrost o 15% w stosunku do drugiego kwartału zeszłego roku.

W drugim kwartale Twitter osiągnął łączne przychody z reklam w wysokości 727 mln USD, co stanowi wzrost o 21% lub przy założeniu stałych kursów walut o 23% rok do roku.

W notowaniach przedsesyjnych cena akcji spółki Twitter wzrosła o ponad 4%.

Notowania: Twitter Inc

Przejdź do wykresu
Źródło: https://pl.tradingview.com/symbols/NYSE:TWTR/

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, inwestor indywidualny.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk