Reklama

Brak danych

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Trzy nowości w aplikacji mobilnej IKO

PKO Bank Polski | 13:13 01 kwiecień 2021
Trzy nowości w aplikacji mobilnej IKO | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop
  • Oznaczenie odbiorców przelewów BLIK w kontaktach w telefonie oraz kolejna możliwość wykorzystania biometrii - to dwie nowości w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego.
  • Trzecia pojawi się od piątku 2 kwietnia i wynika ze zmian wprowadzonych w zasadach korzystania z biletów komunikacji miejskiej w Warszawie.
  • IKO to dzisiaj 5,4 mln aktywnych aplikacji. 

Klienci PKO Banku Polskiego, którzy w aplikacji IKO korzystają z przelewów na numer telefonu, zyskali właśnie możliwość sprawdzenia komu mogą w ten sposób przesłać pieniądze. Wystarczy, że włączą funkcję oznaczania odbiorców przelewów BLIK w swoich kontaktach. Użytkownicy IKO, którzy korzystają z mobilnej autoryzacji i ich telefon ma włączone funkcje biometryczne, mogą z kolei potwierdzać część operacji bankowych biometrią, np. odciskiem palca. Natomiast kupujący w IKO bilety komunikacji miejskiej w Warszawie, zgodnie z nowymi przepisami obowiązującymi od 2 kwietnia, będą mogli skasować bilet skanując kod QR w IKO.

- To kolejne ułatwiające bankowanie, a jednocześnie bezpieczne i wygodne funkcje w aplikacji IKO. Stale i konsekwentnie rozwijamy mobilną bankowość PKO Banku Polskiego, dostosowując naszą ofertę do rosnących potrzeb i wymagań klientów. Budujemy ekosystem cyfrowych usług dostępnych w smartfonie, tworząc przyszłą platformę instytucji technologicznej z licencją bankową. Zwłaszcza teraz w dobie pandemii mobilna bankowość i cyfrowe usługi ułatwiają użytkownikom IKO bezpieczne funkcjonowanie i pomagają zachować dystans społeczny.

- podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego

Oznaczenie odbiorców przelewów BLIK

Przelewy na numer telefonu odbiorcy są darmowe i trafiają od razu na konto – to wygodny sposób na rozliczanie np. wspólnych zakupów, wyjścia do restauracji lub składki na prezent. Teraz jest to jeszcze prostsze dzięki logo BLIK przy nazwiskach w kontaktach w telefonie.

Reklama

Jak włączyć lub wyłączyć oznaczanie odbiorców BLIK? Użytkownik IKO musi rozwinąć swój profil w aplikacji i wejść w Ustawienia, następnie w Ustawienia BLIK i włączyć funkcję „Oznacz odbiorców przelewów BLIK”. Dzięki temu na liście kontaktów w swoim telefonie zobaczy logo BLIKA przy osobach, które odbierają przelewy na telefon w ramach tego systemu płatności. Dane o oznaczeniu osób są przetwarzane przez PKO Bank Polski tylko w momencie realizacji usługi, bank nie ma dostępu do listy kontaktów użytkownika IKO.

Dzienny limit przelewów na telefon BLIK w aplikacji IKO to 1000 zł; jednorazowo klient może przesłać maksymalnie 500 zł. W 2020 r. użytkownicy IKO zrealizowali 12,3 mln przelewów na telefon.

Autoryzacja operacji biometrią

Użytkownicy IKO, którzy korzystają z mobilnej autoryzacji i ich telefon ma włączone funkcje biometryczne, mogą teraz potwierdzać część operacji bankowych biometrią, np. odciskiem palca lub skanem twarzy. Dotychczas używający tej funkcji mogli dokonać potwierdzenia klikając w przycisk w powiadomieniu push lub w aplikacji albo podając kod PIN. Teraz można włączyć potwierdzanie biometrią – wystarczy w IKO rozwinąć swój profil, wejść w Ustawienia, następnie w Biometria oraz Logowanie i autoryzacja i kliknąć „Autoryzacja operacji biometrią”.

Jeżeli w czasie potwierdzania operacji potwierdzenie biometrią nie zadziała, aplikacja poprosi użytkownika o autoryzację kodem PIN. Po włączeniu autoryzacji biometrycznej, część operacji, które dotychczas były potwierdzane jedynie przyciskiem „Potwierdź” (bez PIN) w powiadomieniu push lub na ekranie - nadal będą zatwierdzane w ten sposób.

Bilety warszawskiej komunikacji kasowane za pomocą kodu QR

Od 2 kwietnia bilety warszawskiej komunikacji miejskiej, kupowane za pośrednictwem aplikacji, nie będą od razu aktywne, jak działa to obecnie. Decyzją stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego bilet w aplikacji trzeba będzie skasować z pomocą kodu QR po wejściu do pojazdu lub przed przekroczeniem bramek w metrze. Dopiero wtedy stanie się on ważny. Kody QR są umieszczane w górnej części pojazdu, naprzeciwko drzwi wejściowych. Natomiast w metrze są przed bramkami biletowymi oraz przy windach. Według ZTM da się je zeskanować nawet z odległości 2-3 metrów. Tę czynność pasażer musi wykonać od razu po wejściu do autobusu lub tramwaju, a w przypadku przejazdu metrem – przed przekroczeniem linii bramek lub przed wejściem do windy.

Reklama

Użytkownicy aplikacji IKO nie muszą instalować żadnego dodatkowego skanera kodów QR. Wystarczy, że wybiorą opcję „Skasuj bilet” (jest na ekranie potwierdzającym zakup nowego biletu lub w Szczegółach wcześniej kupionego biletu), użytkownik zostanie przekierowany do czytnika kodów QR w aplikacji IKO, po czym powinien skierować aparat telefonu na kod QR i poczekać na ekran z potwierdzeniem skasowania. Bilet czasowy można przedłużyć w trakcie jazdy, bez ponownego kasowania, czyli skanowania kodu QR , wystarczy wybrać "Przedłuż ważność biletu". Nowością jest też możliwość zakupu w IKO dowolnej liczby biletów na zapas.

Od chwili startu usługi do końca 2020 roku użytkownicy IKO w sumie kupili 6,3 mln biletów komunikacyjnych, z czego prawie jedna czwarta przypada na Warszawę.

IKO ciągle się rozwija

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Liczba aktywnych aplikacji IKO na koniec 3 kwartału 2021 r. wyniosła 5,4 mln. W ubiegłym roku użytkownicy logowali się do niej rekordowe (w skali roku) ponad 1 mld 150 mln razy, w porównaniu z rokiem 2019 to wzrost o 47 proc. Liczba interakcji klientów w aplikacji IKO wyniosła w 2020 roku 3,8 mld i jest to wzrost o 46 proc. (plus 1,2 mld interakcji) w porównaniu rokiem 2019.

W ostatnim czasie w aplikacji pojawiła się możliwość płacenia za autostrady, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach, otwieranie konta „na selfie” dla klientów indywidualnych, złożenia wniosku o założenie konta firmowego i jednocześnie rejestrację firmy w CEIDG oraz opcja zmiany konta na inny typ. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z innych banków - sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach open banking). IKO zyskało też swój charakterystyczny krótki sygnał dźwiękowy (jingiel), który jest przez użytkownika słyszany, kiedy otrzyma komunikat push.

Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili IKO już ponad 600 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek. Aplikacja IKO jest więc nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Zwyciężyła w kategorii Nagroda Specjalna Internautów w 10. edycji konkursu Mobile Trends Awards, zbierając ponad 17 tys. wskazań. Użytkownicy IKO docenili m.in. innowacyjność, przyjazne rozwiązania oraz dynamiczny rozwój. Asystent głosowy IKO znalazł się w Top 3 konkursu "Bankowa Innowacja Roku 2021" magazynu „Forbes”. PKO Bank Polski zajął 1. pierwsze miejsce w rankingu Finnoscore i został europejskim liderem cyfrowej bankowości oraz został sklasyfikowany jako szósty najbardziej zaawansowany cyfrowo bank w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) według Bain&Company.

Reklama

 

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


PKO Bank Polski

PKO Bank Polski

Niekwestionowany lider polskiego sektora bankowego. W 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,03 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 348 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2019 r. miała 4,2 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.


Reklama

Czytaj dalej