• Odbierz prezent
Triggo podpisało umowę z ItalDesign-Giugaro i planuje wejście na rynek Chin

Zarząd Triggo S.A., spółki opracowującej unikatowy pojazd elektryczny będący odpowiedzią na korki i brak miejsc parkingowych, zawarł umowę z wiodącym studium projektowym należącym do Grupy Volkswagen: ItalDesign-Giugaro. Partner z Włoch wesprze polską firmę w budowie relacji z producentami OEM w Chinach i opracuje wersję pojazdu dedykowaną chińskim odbiorcom.

Italdesign-Giugaro to założone w 1968 roku renomowane motoryzacyjne biuro stylistyczno-inżynieryjne, odpowiadające za projekt wielu seryjnych modeli takich marek jak Alfa Romeo, Lamborghini, Maserati, VW, Seat, Fiat i in. Firma świadczy także usługi związane m.in. z testowaniem i walidacją pojazdów, tworzeniem serii przedprodukcyjnych, doradztwem dot. m.in. technologii i ochrony własności intelektualnej. W ostatnich latach firma intensywnie budowała relacje i z powodzeniem zrealizowała szereg projektów motoryzacyjnych na rynku chińskim.

- Nawiązanie współpracy z ItalDesign-Giugaro to bardzo dobra wiadomość dla projektu Triggo, stanowiąca krok milowy w jego rozwoju. Zainwestowaliśmy dotąd znaczne środki i wysiłek w zabezpieczenie praw własności intelektualnej na rynku chińskim, a nasz partner ma szerokie relacje z największymi tamtejszymi producentami. Priorytetem jest sprzedaż licencji Triggo na ten ogromny, ale wysoko stawiający poprzeczkę rynek. W drugiej kolejności chcemy wdrożyć produkcję OEM na rynki Azji Południowo-Wschodniej - ItalDesign opracuje wersję Triggo dedykowaną temu obszarowi. Liczymy, że podjęta współpraca doprowadzi do szybkiej ekspansji naszego wyjątkowego rozwiązania na kontynencie azjatyckim - mówi  Rafał Budweil, Prezes Zarządu Triggo S.A.

Triggo S.A. w połowie 2020 roku zakończyło prace projektowe nad wersją Triggo gotową do komercjalizacji na rynkach europejskich. To pozwoliło przejść do kolejnych etapów rozwoju projektu, m.in. intensyfikacji rozmów z podmiotami zainteresowanymi dystrybucją pojazdu w UE, rozpoczęcia procesu badań homologacyjnych, prowadzonych przez Sieć Badawczą Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji oraz budowy założeń procesu produkcyjnego w kraju.

- Zainteresowanie potencjalnych partnerów biznesowych, w tym dużych koncernów motoryzacyjnych dodaje nam zapału i umacnia wiarę w powodzenie projektu - uzupełnia Rafał Budweil.

W ostatnich miesiącach mimo zaistniałych utrudnień, spółka rozpoczęła rozmowy o współpracy z międzynarodowymi brandami motoryzacyjnymi. Potencjalni partnerzy są zainteresowani wejściem w szybko rozwijające się obszary nowej, ekologicznej mobilności miejskiej.

- Sytuacja epidemiologiczna w Polsce i Europie nie wpływa istotnie na tempo rozwoju naszego projektu i prowadzonych prac. W ujęciu długofalowym może ona mieć wpływ na zmiany nawyków i zachowań konsumentów, w tym wzrost awersji użytkowników do transportu zbiorowego jako miejsca o wyższym ryzyku infekcji. Z kolei miasta chcąc uniknąć paraliżu komunikacyjnego, mogą promować mniejsze i bardziej ekologiczne środki transportu. Oczywiście wszyscy liczymy na zahamowanie tempa rozwoju epidemii, negatywnie rzutującej na szereg gałęzi gospodarek i społeczeństwa - dodaje Prezes.

Triggo stanowi w pełni elektryczny pojazd, który dzięki swojej unikatowej w skali świata konstrukcji łączy cechy mobilności i łatwości parkowania jednośladów (pozwala zaparkować na 1/5 miejsca dla auta) z bezpieczeństwem i komfortem niewielkich samochodów miejskich. Kluczowa cechą Triggo jest zmienna geometria podwozia, chroniona międzynarodowymi patentami, obejmującymi obszar zamieszkiwany przez cztery mld ludzi. Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie przyszłościowych usług współdzielenia środków transportu oraz elektromobilności na największych metropolitarnych rynkach świata.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk