• Odbierz prezent
The Wizards – Dark Times w niespełna dwa miesiące po premierze zwróciła koszty produkcji!

Sprzedaż gier z serii The Wizards przekroczyła 150 tys. kopii!

The Wizards – Dark Times – najnowsza część nagradzanej i uznanej serii The Wizards autorstwa Carbon Studio w niespełna dwa miesiące od premiery zwróciła jej twórcom wszystkie koszty produkcji. Tytuł zadebiutował na platformach Steam, Oculus Store oraz Viveport4 czerwca. W pierwszy kwartale przyszłego roku będzie także dostępny w autonomicznym systemie do grania w wirtualnej rzeczywistości – Oculus Quest. Jednocześnie Carbon Studio poinformowało o przekroczeniu liczby 150 tys. sprzedanych kopii wszystkich gier z serii The Wizards. Spółka pracuje obecnie nad grą osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Wkrótce planuje przenieść akcje z NewConnect na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

- Wyniki sprzedaży The Wizards – Dark Times są potwierdzeniem, że odległy świat Meliora naszej najnowszej przygodowej produkcji VR, w której przygotowaliśmy fabularną kampanię z podróżą w czasie, epickimi bitwami i bogatą historią w obliczu czyhających niebezpieczeństw, podoba się graczom i zyskuje coraz większą popularność. Niecałe dwa miesiące zajęło nam odzyskanie wszystkich kosztów, które ponieśliśmy na stworzenie tego projektu, co w przypadku gier w technologii wirtualnej rzeczywistości jest bardzo dobrym rezultatem – informuje Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio.

The Wizards – Dark Times od początku cieszy się dużym zainteresowaniem graczy i osiąga pozytywny feedback od mediów z USA, krajów Europy, a także Ameryki Południowej. Koszt produkcji gry wyniósł blisko 0,5 mln zł. Część środków pochodzi z przeprowadzonej w ubiegłym roku emisji akcji spółki, pozostały budżet studio sfinansowało z bieżącej działalności firmy.

Już niebawem tytuł będzie dostępny na jednej z najpopularniejszych platform dedykowanych wirtualnej rzeczywistości – Oculus Quest. Premiera gry planowana jest na Q1 2021 roku. – Proces wejścia gry na platformę Facebooka nie jest tak oczywiste jak w przypadku umieszczenia gry w sklepie Steam. Oculus dokładnie weryfikuje projekt, zatwierdza jego pitch, a sama gra musi wykazywać się wysoką jakością i ciekawym pomysłem. Tym bardziej cieszy nas fakt, że The Wizards - Dark Times została oceniona bardzo pozytywnie – dodaje Aleksander Caban.

Do tej pory spółka odnotowała ponad 150 tys. sprzedanych egzemplarzy wszystkich gier z serii The Wizards. – Zaledwie cztery miesiące temu informowaliśmy, że seria The Wizards przekroczyła liczbę 100 tys. sprzedanych kopii. Dziś ten wynik jest jeszcze wyższy, co świadczy o tym że gracze pokochali stworzony przez nas świat fantasy, a zainteresowanie naszymi grami rośnie. Na pewno będziemy dalej rozwijać naszą autorską markę, tak dobre wyniki są najlepszą motywacją do dalszej pracy – mówi Karolina Koszuta z zarządu Carbon Studio.

Marka The Wizards była nominowana do nagród w kilku kategoriach na White Nights w Pradze i Game Access w Brnie. Zdobyła m.in. nagrodę VDA (Viveport Developer Awards), przez co Carbon Studio weszło do grona najciekawszych deweloperów gier VR podczas jednych z największych targów branżowych GDC w San Francisco w 2018 roku.

Carbon Studio koncentruje się obecnie na rozwoju studia i intensyfikacji prac projektowych. Najważniejszą premierą spółki będzie gra osadzona w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. W planach studia jest także zmiana rynku notowań. Władze spółki rozpoczęły rozmowy z domami maklerskimi oraz kancelariami prawnymi, które będą odpowiedzialne za przeprowadzenie całego procesu. - Podjęliśmy decyzję o zmianie rynku notowań akcji z NewConnect na rynek regulowany Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, aby jeszcze bardziej zwiększyć transparentność naszej spółki w oczach inwestorów, zwłaszcza instytucjonalnych oraz poszerzyć ich bazę. Jesteśmy przekonani, że obecność na rynku regulowanym wpłynie na wzrost płynności akcji spółki oraz jej kapitalizacji – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.

***

Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. 

Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii. 

Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.


Zespół FXMAG

Portal i jedyny w Polsce magazyn Inwestora Indywidualnego. FXMAG wspiera swoich czytelników, zapewniając dostęp do szerokiej bazy edukacyjnej i na bieżąco informując o najważniejszych wydarzeniach rynkowych i gospodarczych z zakresu rynku Forex, akcji, kryptowalut oraz inwestycji alternatywnych. 

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk