• Odbierz prezent
Sunday Energy rozpoczyna emisję akcji i planuje pozyskać do 4 mln zł

Sunday Energy S.A., dostawca rozwiązań z rynku fotowoltaiki, 4 grudnia 2020 roku rozpoczął przyjmowanie zapisów na akcje w ramach I transzy emisji akcji skierowanej do większych inwestorów. Od 10 grudnia zapisy będą przyjmowane w II transzy na platformie Crowdconnect.pl, na której dzisiaj zostały zaprezentowane informacje o warunkach nabycia akcji. Zamiarem spółki jest pozyskanie środków
w łącznej wysokości do 4 mln zł, które będą przeznaczone na rozszerzenie oferty handlowej, ekspansję zagraniczną, budowę portfela farm fotowoltaicznych i innowacyjnych usług dla uczestników rynku fotowoltaicznego.
Firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji jest Dom Maklerski INC S.A.

Działalność Sunday Energy opiera się na podstawowym filarze fotowoltaicznym, bazującym na imporcie
i sprzedaży klientom hurtowym paneli fotowoltaicznych (PV) oraz innych komponentów (m.in. inwertery, pompy ciepła). Spółka oferuje asortyment fotowoltaiczny także odbiorcom indywidualnym poprzez sklep
e-commerce www.sundayenergy.pl i rozwija projekty deweloperskie własnych farm fotowoltaicznych.
W drugim obszarze new business spółka chce rozwijać innowacyjne usługi dla rynku PV - tj. rozwiązania poprawiające komunikację oraz rozwój narzędzi do zarządzania ofertami i usługami w relacjach B2C i B2B oraz usługi wsparcia dla instytucji finansujących rynek OZE (w zakresie demontażu, testowania, serwisu, magazynowania i dalszej sprzedaży paneli i urządzeń PV). Niezależnie od rozwoju nowych linii, główną działalnością spółki jest sprzedaż rozwiązań PV, która będzie generować synergie z nowymi kierunkami
i obszarem farm fotowoltaicznych.

- Dzisiaj zaczynamy ofertę publiczną akcji. Środki pozyskane z emisji akcji będą przeznaczone przede wszystkim na wzrost skali biznesu fotowoltaicznego, tj. sprzedaży paneli PV i inwerterów, ekspansję zagraniczną na Węgrzech, rozwój projektów farm PV oraz nowych innowacyjnych linii biznesowych. Liczymy na zaufanie i zainteresowanie naszą ofertą, której potencjalny sukces i realizacja celów emisyjnych będą owocować wzrostem pozycji rynkowej spółki i jej wartości. Atrakcyjny model biznesowy, współpraca ze światowymi producentami urządzeń - m.in. chińskim producentem DAH Solar i japońską firmą Leapton Solar, rosnący rynek wspierany wymaganiami UE i ekspozycja na sektor e-commerce to wybrane czynniki budujące potencjał komercyjny naszej spółki - mówi Michał Sochacki, Prezes Zarządu Sunday Energy S.A.

Emisja obejmuje do 160 tys. akcji spółki o łącznej wartości 4 mln zł. Dzisiaj, tj. 4 grudnia rozpoczyna się pierwsza transza dedykowana większym inwestorom. Na stronie spółki (www.emisja.sundayenergy.pl) oraz na platformie CrowdConnect.pl prowadzonej przez Dom Maklerski INC S.A., zostały opublikowane informacje dotyczące warunków zapisów na akcje dla wszystkich inwestorów. Odbędą się one w dniach
10-17 grudnia. Celem minimalnym emisji jest pozyskanie 2,5 mln zł, a maksymalnym 4 mln zł.

Sunday Energy skokowo zwiększa sprzedaż paneli i urządzeń PV. Spółka w październiku 2020 roku wypracowała 1,35 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec 0,62 i 0,55 mln zł odpowiednio we wrześniu
i sierpniu 2020 roku. Z kolei w całym III kwartale br. firma osiągnęła łącznie 1,69 mln zł przychodów, wobec 1,07 mln zł w II kwartale i 0,1 mln zł w okresie styczeń-marzec 2020 roku. Firma oczekuje w 2021 roku kontynuacji dotychczasowych trendów sprzedażowych.

- Generowane wzrosty przychodów to pochodna autorskiego modelu współpracy, który oferujemy naszym klientom - firmom instalatorskim. Działają one pod własnym brandem, zachowując swoją tożsamość
i autonomię. Na sprzedaż wpływa także rozpiętość i jakość oferty paneli i urządzeń, pochodzących od uznanych producentów. Nie bez znaczenia są także sprzyjające warunki rynkowe, których w br. nie zaburzyła sytuacja epidemiczna. Według nas fotowoltaika dalej będzie zyskiwać na popularności, zarówno w ujęciu prosumenckim, jak i wśród podmiotów instytucjonalnych i hurtowych -
wyjaśnia Prezes Zarządu Sunday Energy S.A.

Spółka współpracuje z globalnymi producentami wysokiej jakości ogniw słonecznych, jak Anhui Daheng Energy Technology Co., Ltd., znany pod marką DAH Solar. Koncern posiada sieć sprzedaży w ponad
50 krajach, istnieje na rynku od 2009 roku i dynamicznie buduje portfel rozwiązań patentowych. Panele DAH Solar zostały zatwierdzone przez międzynarodową certyfikację TUV, CE, CEC, INMETRO, FIDE. Z kolei Kehua Tech to założony w 1988 r. wiodący dostawca rozwiązań energetycznych w Chinach, którego produkty zostały zainstalowane w 104 krajach. Spółka notowana na giełdzie w Schenzhen, której produkty wyróżniają się stabilną pracą oraz szybką reakcją układów zabezpieczeń. Leapton Solar to japońska firma zaliczana do prestiżowego grona producentów modułów Tier-1 według Bloomberg New Energy Finance.

- Kolejnym krokiem Sunday Energy na rynku kapitałowym jest debiut na NewConnect w 2021 roku. Odczytujemy go jako naturalny i kolejny etap rozwoju, który pozwoli nam zwiększyć wiarygodność
i rozpoznawalność spółki, jak też stworzy możliwości wyceny rynkowej obecnej wartości i przyszłości
Sunday Energy
- wskazuje Michał Sochacki. - W najbliższych miesiącach chcemy skupić się na dalszej budowie skali biznesu i realizacji celów emisyjnych, przede wszystkim obejmujących core biznes tj. sprzedaż paneli i urządzeń PV, jak też nowe innowacyjne obszary.

Sunday Energy S.A., jesienią br. rozpoczęła działania operacyjne i sprzedażowe na Węgrzech. Ekspansja spółki na rynkach zagranicznych będzie opierać się na współpracy z partnerami z rynków lokalnych, oferującymi urządzenia PV pod marką Sunday Energy. Wybór Węgier do programu pilotażowego wynika
z relacji handlowych spółki oraz dynamicznego rozwoju segmentu OZE w tym kraju. Spółka chce zrealizować pierwszą sprzedaż (pod własną marką) na tym rynku na przełomie 2020 i 2021 roku.

O firmie:

Sunday Energy S.A. jest wiodącym dostawcą rozwiązań z rynku PV i bezpośrednim, certyfikowanym przedstawicielem wiodących światowych producentów komponentów OZE. Kluczowymi filarami rozwoju jest import i sprzedaż paneli fotowoltaicznych oraz innych komponentów rynku OZE oraz projektowanie i budowa farm fotowoltaicznych (development). Spółka rozwija dodatkowe produkty związane z OZE (magazyny energii, pompy ciepła itd.). Intencją spółki jest budowa wartości w oparciu nowe innowacyjne usługi skupione wokół wsparcia relacji B2C i B2B na rynku PV (tworzenie pomostu między instalatorami, a klientami detalicznymi) oraz kompleksowego zarządzania komponentami PV na rynku wtórnym.

Sunday Energy S.A. wyróżnia ambitny plan rozwoju bazujący na zdywersyfikowanych filarach oraz najwyższej jakości urządzeniach i komponentach z wieloletnią gwarancją. Perspektywy firmy wzmacnia dynamicznie rosnący rynek, co wynika z nacisku UE na rozwój sektora OZE, krajowe zachęty fiskalne i prawne i zwyżkująca popularność nowych źródeł energii w społeczeństwie.

Spółka powstała w 2015 roku w Siedlcach i planuje debiut na rynku NewConnect w 2021 roku.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk