• Odbierz prezent
Stawiają na e-commerce, kredyty i ubezpieczenia. Comperia.pl SA opublikowała raport półroczny

Wszystkie trzy główne obszary działalności Grupy Comperia.pl - reklama efektywnościowa, sprzedaż ubezpieczeń i pośrednictwo finansowe online - notują wzrost w porównaniu do trudnego, pandemicznego 2020 roku. Spółka stawia na markę Comfino.pl i rozwój finansowania zakupów e-commerce oraz kredytów gotówkowych (marka ComperiaRaty). Skutecznie udało się skomercjalizować projekt dystrybucji ubezpieczeń,. Spółka koncentruje się na pozyskaniu klienta ubezpieczeniowego w internecie.

Wzrost przychodów skonsolidowanych w pierwszym półroczu 2021 wyniósł 70 proc., a skonsolidowana EBITDA wzrosła 14-krotnie w stosunku do pierwszego półrocza 2020 - raportuje spółka. Grupa Comperia.pl prowadzi portale i porównywarki finansowe (Comperia.pl, Compero.pl), jak również portal technologiczny Telepolis.pl. W segmencie reklamy efektywnościowej spółka zanotowała 5-krotny wzrost EBITDA w pierwszym półroczu 2021 roku w porównaniu do pierwszego półrocza roku poprzedniego. Jednocześnie zanotowała 89 proc. wzrost przychodów względem pierwszego półrocza roku poprzedniego.

Stawiają na e-commerce

“W projekcie ComperiaRaty, w obszarze finansowania e-commerce, wydzieliliśmy nową markę - Comfino.pl. To pierwsza platforma finansowania zakupów online, która pozwala klientom indywidualnym i firmowym wybrać najbardziej dogodną dla nich formę finansowania. Dokonaliśmy pierwszych wdrożeń Comfino.pl” - czytamy w raporcie. Chodzi m.in. o medyczny marketplace Kliniki.pl, który umożliwia pacjentom umawianie wizyt czy zabiegów w klinikach, gabinetach lekarskich czy kosmetycznych oraz ośrodkach rehabilitacji. Spółka zdradza plany na najbliższe kwartały: - Konsekwentnie koncentrujemy się na rozwoju naszych dwóch linii biznesowych – finansowania kredytów gotówkowych on-line w ComperiaRaty oraz na rozwoju płatności e-commerce w Comfino.pl. Szczególny nacisk kładziemy na rozwój finansowania zakupów w sektorze e-commerce- tłumaczy Szymon Fiecek, członek zarządu Comperia.pl SA. Sukcesu tych projektów przedstawiciele Grupy upatrują w dotychczasowym doświadczeniu w pozyskiwaniu klienta internetowego. Spółka udziela już finansowania i ma pierwszych klientów. - Posiadamy proof of concept, a dzięki kilkunastoletniej ekslopracji sprzedaży usług finansowych w internecie wiemy, co się sprawdza. Działające już mechanizmy przekładamy teraz na kolejne segmenty rynku - mówi Fiecek.

Ważne partnerstwa

W obszarze finansowania zakupów e-commerce partnerem Grupy Comperia.pl zostały Alior Bank, fintech Brutto.pl, dostarczający usługę nanofaktoringu oraz limitu zakupowego dla firm, oraz czeski fintech TWISTO, dostarczający klientom indywidualnym usługę płatności odroczonych. Klienci Comfino.pl mogą skorzystać również z finansowania oferowanego przez AS INBANK S.A. ComperiaRaty pozostaje marką dedykowaną kredytom gotówkowym udzielanym online. W tym obszarze grono partnerów powiększyło się o prężnie działający na polskim rynku fintech Smartney, należący do francuskiej grupy Oney Bank, oraz AS INBANK S.A.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk