Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,30-0,20%
USD / PLN3,99-0,14%
CHF / PLN4,42-0,15%
GBP / PLN5,03-0,20%
EUR / USD1,08-0,06%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Startuje kolejna edycja konkursu grantowego IKEA „Zabawa to poważna sprawa”

Wiadomości prasowe | 16:36 22 luty 2021
Startuje kolejna edycja konkursu grantowego IKEA „Zabawa to poważna sprawa” | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Już można wysyłać zgłoszenia do 4. edycji konkursu „Zabawa to poważna sprawa”, w którym IKEA udzieli wsparcia wybranym organizacjom z całej Polski realizującym projekty edukacyjno-wychowawcze w zakresie zmian klimatu.

Konkurs grantowy jest lokalnym programem IKEA Retail w Polsce, będącym częścią globalnej inicjatywy IKEA „Play Coalition”. Jej celem jest budowanie świadomości tego, że każde dziecko, niezależnie od sytuacji w jakiej się znajduje, ma prawo do zabawy oraz podkreślenie, jak ważny jest jej wpływ na prawidłowy rozwój najmłodszych. W Polsce, w ramach programu, środki uzyskane ze sprzedaży kolekcji zabawek SAGOSKATT przeznaczane są na granty społeczne dla organizacji zajmujących się edukacją klimatyczną dzieci i młodzieży poprzez zabawę.

- Zabawa to poważna sprawa, podobnie jak i zmiany klimatu. W naszym konkursie grantowym łączymy je ze sobą, ponieważ nie ma lepszego sposobu na utrwalanie właściwych, proekologicznych postaw i nawyków wśród dzieci i młodzieży niż poprzez zabawę. Udowodniły to trzy poprzednie edycje naszej inicjatywy oraz wspaniałe projekty zrealizowane przez organizacje społeczne przy naszym wsparciu. Uruchamiany nasz konkurs, aby pozyskać kolejnych młodych ambasadorów wizji lepszego, bardziej zrównoważonego świata, w którą tak wierzy nasza firma – mówi Magdalena Betin, koordynatorka konkursu grantowego „Zabawa to poważna sprawa” w IKEA Retail Polska.

Do udziału w konkursie IKEA zaprasza organizacje, stowarzyszenia, fundacje, instytucje i inne podmioty, które na terytorium Polski prowadzą działania na rzecz rozwoju dzieci i młodzieży. Każda z organizacji chcących ubiegać się o grant od IKEA musi przedstawić do oceny komisji konkursowej dwa projekty, a także udokumentować dotychczas zrealizowane działania w zakresie proekologicznych działań edukacyjnych.

Reklama

- Czekamy na propozycje programów, które będą skupione na kwestiach związanych z edukacją klimatyczną oraz pozwolą skutecznie przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży ze względu m.in. na kryteria ekonomiczne czy kulturowe. Liczymy, że wybrane projekty pomogą w wyrównywaniu ich szans rozwojowych w zakresie społecznym, intelektualnym i emocjonalnym. Uważamy, że to szczególnie ważne w czasie pandemii koronawirusa – tłumaczy Magdalena Betin. – Wszystkie organizacje prosimy również o przygotowanie projektu remontu, odnowienia, modernizacji lub wyposażenia ich siedziby, ponieważ chcemy, aby nasz grant wpłynął również na trwałą poprawę warunków, w jakich odbywają się zajęcia z dziećmi – dodaje.

Konkurs wystartował w poniedziałek, 22 lutego 2021 r. o godzinie 08:00. Zgłoszenia należy przesyłać poprzez formularz do 31 marca, do godziny 24:00.

Granty o łącznej wartości 130 tysięcy złotych zostaną przyznane maksymalnie 4 uczestnikom, jednak ich wartość dla jednego laureata nie przekroczy kwoty 65 000 złotych. Rozstrzygnięcie wyniku konkursu nastąpi nie później niż 4 maja 2021 roku.

----------------------------------------- 

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd). Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive. 

Reklama

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i sześćdziesiąt sześć Punktów Odbioru Zamówień IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 32 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku. 

W roku finansowym 2020 ponad 25 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 154 mln wizyt. 

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 378 sklepami w 31 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada. 

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Reklama

Czytaj dalej