• Odbierz prezent
Spółka dnia - Zysk netto CD Projektu w III kw. wyniósł 16,3 mln zł, poniżej oczekiwań
fot. freepik.com

Zysk netto CD Projektu w trzecim kwartale wyniósł 16,3 mln zł - podała spółka w raporcie. Zysk jest o 54 proc. niższy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali wynik na poziomie 35,6 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem wynik spadł o 30 proc.

Grupa wypracowała 144,5 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 175 mln zł (w przedziale oczekiwań 145-205 mln zł). Przychody wzrosły o 38 proc. wobec analogicznego okresu 2020 roku.

Zysk operacyjny zmniejszył się rok do roku o 45 proc. do 15,6 mln zł. Konsensus zakładał 42 mln zł zysku

Wynik EBITDA CD Projektu w trzecim kwartale sięgnął 42,9 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku o 15,3 proc. Konsensus PAP Biznes wskazywał na wynik w wysokości 69,2 mln zł.

CD Projekt podał, że w trzecim kwartale zysk netto segmentu produkcji gier - czyli CD Projekt RED - sięgnął 21,1 mln zł. Z kolei kwartalna strata GOG, czyli platformy dystrybucji cyfrowej gier, wyniosła 4,8 mln zł.

Nakłady na prace rozwojowe CD Projektu w trzecim kwartale wyniosły 26,5 mln zł, a łączne nakłady, wykazane w bilansie, na koniec września wyniosły 377 mln zł.

Z końcem września CD Projekt miał dostęp łącznie do 740,8 mln zł gotówki oraz lokat bankowych o zapadalności powyżej trzech miesięcy. Łącznie z posiadanymi obligacjami skarbowymi, wartość rezerw finansowych spółki sięgała 1,18 mld zł.

Spółka kontynuuje prace nad wersją gry "Cyberpunk 2077" na nowe konsole. Trwają też prace nad dodatkiem.

"Intensywnie pracujemy nad wersją 'Cyberpunka' na najnowszą generację konsol, której wydanie planujemy w I kwartale 2022 r. wraz z kolejną aktualizacją gry na wszystkie platformy. Postępują również prace nad next-genową wersją 'Wiedźmina 3' oraz dodatkiem do 'Cyberpunka'" - napisał prezes Adam Kiciński.

Według prezentacji opublikowanej na stronie internetowej, na koniec września grupa zmniejszyła nieco zespół zajmujący się wsparciem gry "Cyberpunk 2077" i wersjami gry na nowe konsole. Zwiększył się natomiast zespół pracujący nad rozszerzeniami do gry oraz zespół spółki zależnej Spokko, czyli twórców gry mobilnej "The Witcher: Monster Slayer". Pozostałe grupy pracowników miały podobny udział w liczebności całego zespołu jak na koniec czerwca.

Spółka zamierza 5 grudnia opublikować plan rozwoju (roadmap) karcianej gry internetowej "Gwint" na 2022 rok.


Oliwia Kowalska

 Redaktor portalu FXMAG

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk